Resor utomlands? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Resor utomlands?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Resor utomlands?

Hur har det fungerat för er som rest utomlands att klara bakterierna där som vi inte är vana vid. I maten, i vattnet och vad det nu kan vara?

Känns som ifall man skulle resa till Egypten och fiska så skulle man bli magsjuk bara man tittade på maten
    Sporten i sportfiske är att göra det svårare än det behöver vara.

Har varit ute och rest i 2 vintrar nu utan några större problem. Förrförra var jag iofs i australien och nya zeland men var även i thailand i 30 dagrar utan problem. denna vintern var jag i Indonesien och thailand i 4 mån. visst händer det att man blir lite kass i kistan men då är det bara att peta i sig lite imodium så blir det bra igen. Ett tips är att ta Dukoral innan resan så minskar du risken att bli sjuk.
    Bifogade filer

Kommentera

Bra tips, Dukoral tog jag innan min resa till Egypten, och Imodium hade jag med mig på resan.
      sigpic

Kommentera

Hej
        Andra bra tips när magen blir i olag utomlands är att dricka en avslagen Coca-Cola och äta några bitar torrt vitt skivat bröd. Colan verkar ta befälet över bakterier (undrar vad det egentligen innehåller... ) och brödet håller ihop och transporterar vidare innehållet i tarmsystemet som har gjort uppror.
        Du kan också testa och äta Youghurt, det är samma bakterier i den överallt i världen och det känner magen igen och normaliserar sig därför.
        cheers / Fisho

Kommentera

Att köpa vatten på flaska på plats, alternativt ta med egna vattenflaskor från Sverige brukar en del göra, även om det blir en del extra bagage med en massa vattenflaskor.
          Min fiskeblogg: http://mickesfiske.blogg.se/

"If people concentrated on the really important things in life, there'd be a shortage of fishing poles." - Doug Larson

Kommentera

Att ha vatten med sig ner är ju som att åka till sahara med sand..

Kommentera

Om magen blir lös så kan man äta travello!!! Men inte skulle jag stanna hemma från en resa till Egypten bara för magen. No way José!

Kommentera

Har varit i Egypten, om otur skulle vara framme så köp magtabletter i Egypten. Dessa tabletter är starkare än de svenska du köper på apoteket. Fick själv lite strul med magen, tog ca 2 dygn att bli återställ. Kompisen tog tabletter från egypten och blev frisk på 2h. Fråga mig inte var tabletterna innehåller bara . Sedan körde vi enbart med de tabletterna.

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                Startad av BeBest, 2004-08-27, 19:52
                11 svar
                1 440 visningar
                0 gillar
                Senaste inlägg Mathias 70  
                Startad av Usling, 2016-11-11, 09:56
                259 svar
                88 178 visningar
                0 gillar