Humminbird AutoChart Live - Del 2 - Djup, bottenhårdhet & vegetation - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Humminbird AutoChart Live - Del 2 - Djup, bottenhårdhet & vegetation

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • Humminbird AutoChart Live - Del 2 - Djup, bottenhårdhet & vegetation

    "En film av Anders Forsberg om nya uppdaterade Humminbird AutoChart Live. I filmen får vi lära oss hur djupkurvor, vegetation och bottenhårdhet fungerar på HELIX-enheter. I filmen används Humminbird Helix 10 G2N"


    Länk: https://www.youtube.com/watch?v=HLsg2EOw9Q8


    För er som missat del 1 så återfinns den här nedan.

    "Film om Humminbird AutoChart Live och hur man använder det av Anders Forsberg"


    Länk: https://www.youtube.com/watch?v=6PJOzzVPiSs

    Comstedts YouTube-kanal: https://www.youtube.com/channel/UC4B...d9Hmvib5vae1-w
    C&R hit och C&R dit Det är egentligen bara sunt förnuft som gäller

    Bli medlem i Sportfiskarna Här!
    Svar på vanliga frågor hittar ni Här
    Fiskesnacks regler hittar ni Här
    Gilla Fiskesnack.com på Facebook http://www.facebook.com/Fiskesnackcom

  • #2
    Bra visat hur användbart det är. Kul med svensk video och inte bara amerikanska som tenderar att gå till överdrift.

    Idag är väl inte frågan om man kör Humminbird utan hur många humminbirdar man har.

    Gör lowrance nå lod ännu?
    Alumacraft så klart!

    Kommentera


    • #3
      Har båda märkena och föredrar Lowrance pga pekskärm även i mellanprisklass. Men visst har Humminbird en vassare SI.

      Kommentera


      • #4
        Ursprungligen postat av holden Visa inlägg
        Har båda märkena och föredrar Lowrance pga pekskärm även i mellanprisklass. Men visst har Humminbird en vassare SI.

        Håller helt med!
        Insight Genesis är grymt trevligt med, gissar på att HB har något liknande dock.
        Blev inte sådär sjukt imponerad av Helix 7 SI efter jämförelse med Elite 7Ti så krängde av det.

        Kan dock tänka mig ett G2 i framtiden för rätt valuta
        Ingen fisk är chans för fisk.
        https://ingenvidarefiskeblogg.wordpress.com/

        Kolla gärna in min Youtube-Kanal. Finns en massa kul skit där.
        https://www.youtube.com/user/jurgenjons

        Kommentera


        • #5
          Ursprungligen postat av holden Visa inlägg
          Har båda märkena och föredrar Lowrance pga pekskärm även i mellanprisklass. Men visst har Humminbird en vassare SI.
          jag har kört lowrance sedan ekolod blev tillgängliga för oss sportfiskare.....mååånga år och enheter har det blivit, helt utan mankemang har de gjort det jobb de ska....gick över till HB i våras......och det är inte bara SI:n som är vassare hos HB tyvärr....lowrance har helt enkelt både blivit omkörda och överkörda de sista åren när det gäller både SI och 2D såväl som vid möjligheten gällande att göra egna djupkartor via autochart live....men de kommer säkert ikapp igen....
          Never let your memories be greater then your dreams...

          I händerna på ett klantarsel blir även den dyraste utrustning förvandlad till odugligt skit...

          Kommentera


          • #6
            Ursprungligen postat av byggarn Visa inlägg
            jag har kört lowrance sedan ekolod blev tillgängliga för oss sportfiskare.....mååånga år och enheter har det blivit, helt utan mankemang har de gjort det jobb de ska....gick över till HB i våras......och det är inte bara SI:n som är vassare hos HB tyvärr....lowrance har helt enkelt både blivit omkörda och överkörda de sista åren när det gäller både SI och 2D såväl som vid möjligheten gällande att göra egna djupkartor via autochart live....men de kommer säkert ikapp igen....
            Autochart Live har de inte en chans att slå som du säger. Det de har idag är helt värdelöst i jämförelse.
            Nu körde jag den gamla versionen utan Autocharts Live, annars hade jag nog kört på det istället.
            Ingen fisk är chans för fisk.
            https://ingenvidarefiskeblogg.wordpress.com/

            Kolla gärna in min Youtube-Kanal. Finns en massa kul skit där.
            https://www.youtube.com/user/jurgenjons

            Kommentera


            • #7
              Bara kolla på merfunktioner som smartstrike de har i staterna också. Vi har ju inte möjlighet att utnyttja loden helt här i jämförelse.
              Alumacraft så klart!

              Kommentera


              • #8
                Det är säkert som ni säger men personligen stör det mig så mycket att leta i HB ologiska menysystem att jag ändå inte använder mig av alla avancerade funktioner. All tid i båten som betet inte är i vattnet är bortslösad tid, hellre lättanvänt än superavancerat, helst både och förstås. Alla lod kommer givetvis att ha pekskärm inom kort så då blir hb kanske ett alternativ igen. Båda tillverkarna måste komma ifrån minneskort-träsket som är hopplöst omodernt.

                Kommentera


                • #9
                  Hoppas verkligen inte att bara pekskärm blir standard. Knappar vill jag inte överge. Räcker att fjärren till motorn är delvis touch.

                  Vet inte hur ni gör men jag brukar fiska i båten... och hålla på kladda på 3-4 skärmar med blöta och ibland kladdiga fingrar är ingen bra kombo.

                  Men håller med om minneskort, de ska bort. Wifi mellan enheterna om det kan ersätta ethernet samt intern lagring. Wifi till telefonen och inte bara Bluetooth.

                  Lite pinsamt att 2017 inte kunna fjärrstyra sina lod och plottrar på distans med båten kvar i garaget.

                  Tekniken finns ju om de bara vill...

                  Skulle gärna koppla upp nu och sortera bland gårdagens waypoints och spår mm samt dubbelkolla en sak jag hittade på SI.
                  Men båten står i garage med larm och övervakning. Kopplade nyss upp och konstaterade att laddningen är klar samt att luftfuktigheten är okej så stänger av avfuktaren mm från soffan. Men loden kommer man inte åt.
                  Resa arslet och knata ut med upplåsning och plocka med sig 3 minneskort och in igen. Näe tack. Ge oss teknik istället
                  Alumacraft så klart!

                  Kommentera


                  • #10
                    Pekskärm är intuitivt, mina barn (1 och 3 år) hanterar obehindrat iPhones och iPads. Det säger en del om framtiden för menyer/undermenyer och scrollknappar. Man får väl ta med något så högteknologiskt som en handduk i båten och torka tassarna på om det är ett problem Fjärrstyra loden känns onödigt, däremot bör man kunna spegla all data i molnet och via en app ha åtkomst på vilken enhet som helst, när som helst.

                    Kommentera

                    Foton

                    Collapse

                    Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

                    Relaterat

                    Collapse

                    Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av Serigös, 2015-08-25, 20:18
                    22 svar
                    10 065 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Henke E
                    av Henke E
                     
                    Startad av the.holoscenes@gmail.com, 2021-02-16, 16:42
                    11 svar
                    956 visningar
                    7 gillar
                    Senaste inlägg Henke E
                    av Henke E
                     
                    Startad av Letho, 2022-07-19, 23:21
                    20 svar
                    1 965 visningar
                    3 gillar
                    Senaste inlägg Letho
                    av Letho
                     
                    Startad av Alex N, 2022-11-02, 19:24
                    6 svar
                    1 085 visningar
                    1 gilla
                    Senaste inlägg banmincer  
                    Startad av Henke E, 2022-11-12, 18:31
                    3 svar
                    555 visningar
                    1 gilla
                    Senaste inlägg lsjonsson  
                    Arbetar...
                    X