Perch Fight 2018 - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Perch Fight 2018

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Jämför med när Nicklas fick en id och säger "vacker fisk", smaken är som baken. Westinsnubben sa det väl i affekt, på samma sätt som en annan själv kan muttra "jävla slemgurka" när man jiggar abborre och får en snipa men ändå gladeligen lägger tusentals kronor och massvis med timmar på att rikta fisket mot gädda vid andra tillfällen.

Sen är det väl klart att det är marknadsföring, men samtidigt så fick vi ju se flera olika tekniker och nu var det cranks/jerkbaits som funkade bäst. Tror knappast det var bestämt på förhand att "nu ska vi prångla ut produkt X så vi måste få massa borre på den". För hur man än vrider och vänder på det så är det inte bara att åka ut och plocka kilosborrar på löpande band...

Kommentera

• Hur kan man gnälla på marknadsföringen på ett gratisklipp på tuben, när man sitter å bläddrar mellan reklamen på tvn på fritiden?
      Observera - lys ej på jordekorrarna, de kan bli bländade.

Kommentera

• Ursprungligen postat av Snöhäst Visa inlägg
        Hur kan man gnälla på marknadsföringen på ett gratisklipp på tuben, när man sitter å bläddrar mellan reklamen på tvn på fritiden?

Folk har inget bättre för sig?

Kommentera

• Jag tittar på det mesta som finns vad gäller fiske och vill egentligen inte gnälla på något program men Fiskedestination som ligger på TV4 play tar sponsorinslagen till en helt ny nivå med långa utläggningar om det förträffliga boendet, maten, trevnaden etc. De flesta fattar att det inte finns några gratisluncher men när reklamen är den bärande redaktionella komponenten på bekostnad av själva fisket blir det inte så roligt att titta.

Tillägg: dessutom bryts programmet, som till stora delar består av reklam, upp av TV4s egna reklamavbrott som inte går att spola förbi vilket ger helt orimliga proportioner mellan innehåll/reklam
          Senast ändrad av holden; 2018-04-26, 12:18.

Kommentera

• Tycke det var en väldigt spännande och bra final. Satt och väntade på att Westin plötsligt skulle rycka med en spurt men det var inte deras dag tydligen. ABU var ju grymt stabila och Fränstam är ju inte snål med information heller. Lärorikt och underhållande på samma gång.

Kommer definitivt komplettera med ett Berkley Power Blade eller två i lådan, den typen av bete har jag inte alls.

Som någon sade så är det ju skönt att se att även proffs med de senaste prylarna går bet ibland!

Kommentera

• Korrekt. Ansvaret för klippningen och vad som hamnar på youtube ligger ytterst hos Freewater. Men det bästa hade ju varit om inte killen brunnit på att det var fel fisk som nappade. Slemmig o äcklig var den dessutom.

Konspirationsteoretikern i mig undrar dock varför man behöll ett sådant klipp vid redigeringen. Måste ju finnas timtal av slowmotionfilmat vågskvalp eller drönarvyer över fjärdar o öar att ta av istället?

Minns Fly vs Jerk för några år sedan, en ögongreppad 8 kgs gädda (i sändningen som gick ut visade man dessutom publikreaktionerna). Varför väljer man att ta med det? Är det en slump att ögongrepparen inte varit med i andra produktioner efter det?

I övrigt blir jag nyfiken på vad du menar när du skriver att du inte håller med mig. Utveckla gärna.

Ursprungligen postat av Syyynd Visa inlägg
              Även om jag inte håller med dig så vill jag ändå säga att du bör rikta din kritik mot Freewaters och inte individen i sig om du vill se ett mer städat program. De hade utan tvekan kunna plockat bort den biten om de nu ville skapa ett sådant typ av program. En tävlingsmänniska som varit 3 dagar på sjön med dålig sömn är högst förståeligt inte den persontyp som tänker på lille Billy på bryggan som du själv antydde, därmed ligger ansvaret hos Freewaters.
              [FONT="Arial Narrow"]-Ta hänsyn till andra vid vattnet.
              -Ta med skräpet hem.
              -Var ödmjuk.
              -Njut. Sluta hetsa o stressa.
              -En dålig dag på/vid sjön är FORTFARANDE bättre än en bra dag på jobbet. [/FONT]

http://mammatalar.blogspot.com , Knudor Fnugelfufens Flurbaderf...

Kommentera

• Ursprungligen postat av Henrik-W Visa inlägg
                Tycke det var en väldigt spännande och bra final. Satt och väntade på att Westin plötsligt skulle rycka med en spurt men det var inte deras dag tydligen. ABU var ju grymt stabila och Fränstam är ju inte snål med information heller. Lärorikt och underhållande på samma gång.

Kommer definitivt komplettera med ett Berkley Power Blade eller två i lådan, den typen av bete har jag inte alls.

Som någon sade så är det ju skönt att se att även proffs med de senaste prylarna går bet ibland!

Viblures är sjukt bra till borre, körde nästintill bara vibs och små cranks förra säsongen till borre.

Jag har en favorit hos Gunki " Gunki Kaiju - Mat Fire Tiger"

Kommentera

• Ursprungligen postat av KnudorFnugelfufen Visa inlägg
                  Korrekt. Ansvaret för klippningen och vad som hamnar på youtube ligger ytterst hos Freewater. Men det bästa hade ju varit om inte killen brunnit på att det var fel fisk som nappade. Slemmig o äcklig var den dessutom.

Konspirationsteoretikern i mig undrar dock varför man behöll ett sådant klipp vid redigeringen. Måste ju finnas timtal av slowmotionfilmat vågskvalp eller drönarvyer över fjärdar o öar att ta av istället?

Minns Fly vs Jerk för några år sedan, en ögongreppad 8 kgs gädda (i sändningen som gick ut visade man dessutom publikreaktionerna). Varför väljer man att ta med det? Är det en slump att ögongrepparen inte varit med i andra produktioner efter det?

I övrigt blir jag nyfiken på vad du menar när du skriver att du inte håller med mig. Utveckla gärna.
                  Vem var det som ögongreppade gäddan?

Kommentera

• Jesper Norell (Shimano?).

33:16 in. Kolla publikreaktionerna...

Ursprungligen postat av Lundblom Visa inlägg
                    Vem var det som ögongreppade gäddan?
                    [FONT="Arial Narrow"]-Ta hänsyn till andra vid vattnet.
                    -Ta med skräpet hem.
                    -Var ödmjuk.
                    -Njut. Sluta hetsa o stressa.
                    -En dålig dag på/vid sjön är FORTFARANDE bättre än en bra dag på jobbet. [/FONT]

http://mammatalar.blogspot.com , Knudor Fnugelfufens Flurbaderf...

Kommentera

• Ursprungligen postat av KnudorFnugelfufen Visa inlägg
                      Korrekt. Ansvaret för klippningen och vad som hamnar på youtube ligger ytterst hos Freewater. Men det bästa hade ju varit om inte killen brunnit på att det var fel fisk som nappade. Slemmig o äcklig var den dessutom.

Lite offtopic:
                      Hej, börjar med att säga att det jag inte håller med dig om är att det nödvändigtvis är av ondo att visa den mänskliga faktorn, så som känsloutspel. Det av anledningen att jag tycker det är fel att vi ske försöka förfina verkligheten både publikt och numer även privat så som sociala medier. Låt människor se bristerna och lär ungdomarna hur de rimligt ska agera i liknande situationer eller hur de ska tänka i liknande situationer. Då det för ungdomar bör finnas både goda förebilder samt dåliga förebilder för att visa på hur en bör uppföra sig samt att kunna identifiera beteenden. Knappt någon är genomgod eller genomrutten så för att nyansera ska man kunna förstå det "dåliga" i den person man ser upp till men även kunna se det "bra" i den person man kanske föraktar. Sammanfattat för att visa på att det är okej att vara mänsklig, samtliga gör "misstag", det ska dock inte betyda att du ska dömas och korsfästas, utan du ska kunna bekräfta att det hände samt hantera det för att sedan kunna försöka "bättra" dig själv.

On-topic:
                      Ta detta klipp där de visar en mänsklig faktor i jämförelse med när han gör ett ögongrepp. Den sistnämnda borde definitivt inte gått till sändning såvida de inte ville exponera fiskaren. Den förstnämnda gör "bra tv" och förhoppningsvis så sträckte de ut frågan till individen och frågade om det var okej att de använde materialet, då det som visat här i tråden påverkar den publika synen av personen. Kanske låter de fiskarna kolla igenom avsnitten i förväg och okeja att de sänds? Förhoppningsvis är det inte så illa att de skriver på ett avtal där de överlåter full makt av innehållet åt Freewaters, för det vore dumt, då fiskare utsätter sig själv för möjlighet att skada sin karriär. Eller så är det så enkelt att de inte har någon kommunikation alls då människor överlag är kassa på att kommunicera.

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Öresundsfiske, 2024-03-16, 11:33
                      7 svar
                      1 241 visningar
                      4 gillar
                      Senaste inlägg SABIROSE  
                      Startad av Team Colibri, 2025-07-07, 11:28
                      3 svar
                      178 visningar
                      0 gillar