Ny Rulle från Westin?! WESTIN W6 STEALTH GOLD - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Ny Rulle från Westin?! WESTIN W6 STEALTH GOLD

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • #21
    https://www.sportfiskeprylar.se/sv/a...t=R001-054-012 westin rullar påväg in! Beställningsvara på el-ge! kommer finnas från storlek 50! I metall oxå. Ingen plast! finn w6 rullar oxå! Spännande!
    Senast ändrad av Villespinn91; 2023-12-29, 20:49.

    Kommentera


    • #22
      Click image for larger version

Name:	IMG_4560.png
Views:	384
Size:	85,1 KB
ID:	2633132 Ja med tanke på att en tranx 301 väger 330 gram en tatula 300 strax under å innehåller ”en del plast” så är det ju lysande om Westins 300 väger 250gram utan plast ? Finns det nån säker källa på det ?

      Kommentera


      • #23
        Ursprungligen postat av Sundström76 Visa inlägg
        Click image for larger version

Name:	IMG_4560.png
Views:	384
Size:	85,1 KB
ID:	2633132 Ja med tanke på att en tranx 301 väger 330 gram en tatula 300 strax under å innehåller ”en del plast” så är det ju lysande om Westins 300 väger 250gram utan plast ? Finns det nån säker källa på det ?
        läste metall någonstans xD

        Kommentera


        • #24
          Ursprungligen postat av Villespinn91 Visa inlägg

          läste metall någonstans xD
          Ja är den 80 gram lättare iallafall på pappret än dom med plast så tror jag det stuper redan där

          Kommentera


          • #25
            Kollade lite på specifikationerna på rullarna. W6 måste har värdens kraftigaste broms på en storlek 50 rulle (11kg).

            Kommentera


            • #26
              Ursprungligen postat av Julle68 Visa inlägg
              Kollade lite på specifikationerna på rullarna. W6 måste har värdens kraftigaste broms på en storlek 50 rulle (11kg).
              Omöjligt att piniondrevet och oket pallar det trycket på en 50-rulle.

              Kommentera


              • #27
                Ursprungligen postat av Julle68 Visa inlägg
                Kollade lite på specifikationerna på rullarna. W6 måste har värdens kraftigaste broms på en storlek 50 rulle (11kg).
                Varför skulle man ens vilja ha 11kg på en sådan liten rulle? Finns ju risk att ovana spänner bromsen för hårt och både rullen och linan går sönder. Pinsamt säljargument som tyder på att de på westin antingen är riktiga amatörer eller tycker vi konsumenter är idioter.

                Kommentera


                • #28
                  Ursprungligen postat av engqvist Visa inlägg

                  Varför skulle man ens vilja ha 11kg på en sådan liten rulle? Finns ju risk att ovana spänner bromsen för hårt och både rullen och linan går sönder. Pinsamt säljargument som tyder på att de på westin antingen är riktiga amatörer eller tycker vi konsumenter är idioter.
                  Det kan ju tyckas vara lite hårt uttryckt att folk, konsument som distributör, skulle vara idioter.

                  Men med det sagt så är det ofta bromsstyrkan många tillverkare och märken trycker extra på som försäljningsargument.
                  TIttar man på bra rullar från ex. Ali så är det bromsstyrkan som marknadsförs aggressivt
                  Abu gjorde samma sak med sin Revo Beast 40. Det va bromsstyrkan det tjatades om.
                  Så om det marknadsförs med bromsstyrkan så bör det ju helt klart sälja... Annars hade man inte använt den vinklingen.

                  Om rullarna håller vad dom utlovats låter jag var osagt, men ska också testa min första ikke-ABU-rulle (13 fishing consept a2) till gäddfisket kommande tur.

                  Westins rullar kommer säkert funka alldeles lysande oavsett vad självutnämnda experter tycker.
                  Jag tycker iallafall det är kul att fler ger sig in i rullträsket. "Mer att välja på som konsument."
                  Plus jag tycker att dom ser väldigt trevliga ut...
                  Så kommer det bli succe eller pannkaka, det återstår att se. Men med tanke på hur duktiga Westin är på att marknadsföra sig och med grabbar som Daniel Nilsson så kommer många säkert att vilja testa prylarna.

                  Kommentera


                  • #29
                    Ja nog är en broms på tvåsiffriga nivåer helt bortkastat på rullar i denna storlek. Om man drar en sån broms i botten så lär rullen skära ihop tämligen omgående.

                    Prövade för några år sedan att dra åt bromsen ca 3 kg (en av gäddrullarna bottnade redan där om jag minns rätt) och spännde sedan upp gäddspöt (8'6" -150g kastvikt) för att få slirbromsen att slira... knappt den gjorde det och då var spöt så pass belastat att jag inte vill testa mer än så, pröva själva och se vilken bromsnivå ert spö klarar om ni vågar...

                    Kommentera


                    • #30
                      Ursprungligen postat av Mijni Visa inlägg

                      Det kan ju tyckas vara lite hårt uttryckt att folk, konsument som distributör, skulle vara idioter.

                      Men med det sagt så är det ofta bromsstyrkan många tillverkare och märken trycker extra på som försäljningsargument.
                      TIttar man på bra rullar från ex. Ali så är det bromsstyrkan som marknadsförs aggressivt
                      Abu gjorde samma sak med sin Revo Beast 40. Det va bromsstyrkan det tjatades om.
                      Så om det marknadsförs med bromsstyrkan så bör det ju helt klart sälja... Annars hade man inte använt den vinklingen.

                      Om rullarna håller vad dom utlovats låter jag var osagt, men ska också testa min första ikke-ABU-rulle (13 fishing consept a2) till gäddfisket kommande tur.

                      Westins rullar kommer säkert funka alldeles lysande oavsett vad självutnämnda experter tycker.
                      Jag tycker iallafall det är kul att fler ger sig in i rullträsket. "Mer att välja på som konsument."
                      Plus jag tycker att dom ser väldigt trevliga ut...
                      Så kommer det bli succe eller pannkaka, det återstår att se. Men med tanke på hur duktiga Westin är på att marknadsföra sig och med grabbar som Daniel Nilsson så kommer många säkert att vilja testa prylarna.
                      Att ha 11kg broms i en sådan liten rulle är idioti. Så antingen är okunskapen hos westin eller tror de att vi är helt okunniga. Och nej, jag är inte imponerad av de enorma kraftiga bromsstyrkan hos gäddrullarna heller och där är det ju redan bevisat sen länge att rullarna inte håller för det. Men det blir inte lika påtagligt där med de kraftiga spön och tjocka linor som man har i gäddutrustningen. Men med tunn lina och klena spön sen hugger en hyfsad gädda som det ibland sker även vid abborrfiske. Du drar åt bromsen för att stoppa den. Ja resten kan du ju tänka dig själv.
                      Många riktigt fina japansk rullar för lättare fiske har inte mer än 2kg broms för just den orsaken.
                      Sen hur rullen är för övrigt är en helt annan sak. Kanske är jättebra?

                      Kommentera

                      Foton

                      Collapse

                      Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

                      Relaterat

                      Collapse

                      Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Serigös, 2015-08-25, 20:18
                      22 svar
                      10 092 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Henke E
                      av Henke E
                       
                      Startad av the.holoscenes@gmail.com, 2021-02-16, 16:42
                      11 svar
                      967 visningar
                      7 gillar
                      Senaste inlägg Henke E
                      av Henke E
                       
                      Startad av lsjonsson, 2021-10-19, 13:04
                      12 svar
                      1 209 visningar
                      3 gillar
                      Senaste inlägg .art
                      av .art
                       
                      Startad av Alex N, 2022-11-02, 19:24
                      8 svar
                      1 222 visningar
                      1 gilla
                      Senaste inlägg mariahcarey  
                      Startad av Henke E, 2022-11-12, 18:31
                      3 svar
                      591 visningar
                      1 gilla
                      Senaste inlägg lsjonsson  
                      Arbetar...
                      X