Ny Rulle från Westin?! WESTIN W6 STEALTH GOLD - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Ny Rulle från Westin?! WESTIN W6 STEALTH GOLD

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • Letho
    replied
    W4


    W6

    Lämna en kommentar:


  • Benjamin S
    replied
    Ursprungligen postat av Flex Visa inlägg
    Snarlik Penn fathom
    Penn Fathom är Doyo, precis samma rulle som Abus Revo Beast. Westins rulle är inte en Doyo. Jag är nästan helt säker på det.

    Lämna en kommentar:


  • Flex
    replied
    Snarlik Penn fathom

    Lämna en kommentar:


  • Benjamin S
    replied
    Någon som vill köpa en och skruva i den?

    Lämna en kommentar:


  • Cosmoz 08
    replied
    Nu har dom landat i butik, 2800kr med den prislappen borde det vara bra grejer men jag är skeptisk, ser ut som något man kan hitta på Aliexpress

    Lämna en kommentar:


  • engqvist
    replied
    Ursprungligen postat av Mijni Visa inlägg

    Det kan ju tyckas vara lite hårt uttryckt att folk, konsument som distributör, skulle vara idioter.

    Men med det sagt så är det ofta bromsstyrkan många tillverkare och märken trycker extra på som försäljningsargument.
    TIttar man på bra rullar från ex. Ali så är det bromsstyrkan som marknadsförs aggressivt
    Abu gjorde samma sak med sin Revo Beast 40. Det va bromsstyrkan det tjatades om.
    Så om det marknadsförs med bromsstyrkan så bör det ju helt klart sälja... Annars hade man inte använt den vinklingen.

    Om rullarna håller vad dom utlovats låter jag var osagt, men ska också testa min första ikke-ABU-rulle (13 fishing consept a2) till gäddfisket kommande tur.

    Westins rullar kommer säkert funka alldeles lysande oavsett vad självutnämnda experter tycker.
    Jag tycker iallafall det är kul att fler ger sig in i rullträsket. "Mer att välja på som konsument."
    Plus jag tycker att dom ser väldigt trevliga ut...
    Så kommer det bli succe eller pannkaka, det återstår att se. Men med tanke på hur duktiga Westin är på att marknadsföra sig och med grabbar som Daniel Nilsson så kommer många säkert att vilja testa prylarna.
    Att ha 11kg broms i en sådan liten rulle är idioti. Så antingen är okunskapen hos westin eller tror de att vi är helt okunniga. Och nej, jag är inte imponerad av de enorma kraftiga bromsstyrkan hos gäddrullarna heller och där är det ju redan bevisat sen länge att rullarna inte håller för det. Men det blir inte lika påtagligt där med de kraftiga spön och tjocka linor som man har i gäddutrustningen. Men med tunn lina och klena spön sen hugger en hyfsad gädda som det ibland sker även vid abborrfiske. Du drar åt bromsen för att stoppa den. Ja resten kan du ju tänka dig själv.
    Många riktigt fina japansk rullar för lättare fiske har inte mer än 2kg broms för just den orsaken.
    Sen hur rullen är för övrigt är en helt annan sak. Kanske är jättebra?

    Lämna en kommentar:


  • anteman
    replied
    Ja nog är en broms på tvåsiffriga nivåer helt bortkastat på rullar i denna storlek. Om man drar en sån broms i botten så lär rullen skära ihop tämligen omgående.

    Prövade för några år sedan att dra åt bromsen ca 3 kg (en av gäddrullarna bottnade redan där om jag minns rätt) och spännde sedan upp gäddspöt (8'6" -150g kastvikt) för att få slirbromsen att slira... knappt den gjorde det och då var spöt så pass belastat att jag inte vill testa mer än så, pröva själva och se vilken bromsnivå ert spö klarar om ni vågar...

    Lämna en kommentar:


  • Mijni
    replied
    Ursprungligen postat av engqvist Visa inlägg

    Varför skulle man ens vilja ha 11kg på en sådan liten rulle? Finns ju risk att ovana spänner bromsen för hårt och både rullen och linan går sönder. Pinsamt säljargument som tyder på att de på westin antingen är riktiga amatörer eller tycker vi konsumenter är idioter.
    Det kan ju tyckas vara lite hårt uttryckt att folk, konsument som distributör, skulle vara idioter.

    Men med det sagt så är det ofta bromsstyrkan många tillverkare och märken trycker extra på som försäljningsargument.
    TIttar man på bra rullar från ex. Ali så är det bromsstyrkan som marknadsförs aggressivt
    Abu gjorde samma sak med sin Revo Beast 40. Det va bromsstyrkan det tjatades om.
    Så om det marknadsförs med bromsstyrkan så bör det ju helt klart sälja... Annars hade man inte använt den vinklingen.

    Om rullarna håller vad dom utlovats låter jag var osagt, men ska också testa min första ikke-ABU-rulle (13 fishing consept a2) till gäddfisket kommande tur.

    Westins rullar kommer säkert funka alldeles lysande oavsett vad självutnämnda experter tycker.
    Jag tycker iallafall det är kul att fler ger sig in i rullträsket. "Mer att välja på som konsument."
    Plus jag tycker att dom ser väldigt trevliga ut...
    Så kommer det bli succe eller pannkaka, det återstår att se. Men med tanke på hur duktiga Westin är på att marknadsföra sig och med grabbar som Daniel Nilsson så kommer många säkert att vilja testa prylarna.

    Lämna en kommentar:


  • engqvist
    replied
    Ursprungligen postat av Julle68 Visa inlägg
    Kollade lite på specifikationerna på rullarna. W6 måste har värdens kraftigaste broms på en storlek 50 rulle (11kg).
    Varför skulle man ens vilja ha 11kg på en sådan liten rulle? Finns ju risk att ovana spänner bromsen för hårt och både rullen och linan går sönder. Pinsamt säljargument som tyder på att de på westin antingen är riktiga amatörer eller tycker vi konsumenter är idioter.

    Lämna en kommentar:


  • Benjamin S
    replied
    Ursprungligen postat av Julle68 Visa inlägg
    Kollade lite på specifikationerna på rullarna. W6 måste har värdens kraftigaste broms på en storlek 50 rulle (11kg).
    Omöjligt att piniondrevet och oket pallar det trycket på en 50-rulle.

    Lämna en kommentar:

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
Startad av Serigös, 2015-08-25, 20:18
22 svar
10 092 visningar
0 gillar
Senaste inlägg Henke E
av Henke E
 
Startad av the.holoscenes@gmail.com, 2021-02-16, 16:42
11 svar
967 visningar
7 gillar
Senaste inlägg Henke E
av Henke E
 
Startad av lsjonsson, 2021-10-19, 13:04
12 svar
1 209 visningar
3 gillar
Senaste inlägg .art
av .art
 
Startad av Alex N, 2022-11-02, 19:24
8 svar
1 222 visningar
1 gilla
Senaste inlägg mariahcarey  
Startad av Henke E, 2022-11-12, 18:31
3 svar
591 visningar
1 gilla
Senaste inlägg lsjonsson  
Arbetar...
X