In your face jämtkraft!!!!! - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

In your face jämtkraft!!!!!

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Tack martin ! helt underbart att någon tar tag i detta ! Av med hatten för dig martin!
    [FONT="Arial Narrow"]Skitfiske på er! [/FONT]

Kommentera

Tror inte den filmen kommer att "upplysa" några andra människor än just sportfiskare, "Bengt & Birgitta" skiter fullständigt i var elen kommer ifrån, bara den är billig och kommer i snygg förpackning.
      Det är "Bengts & Birgittas" ord och behov som väger mest, inte en manisk sportfiskares.

-"Gör något själv då, han gjorde en film iallafall..."

Jag är ingen jordbruksminister, fiskeminister, eller någon miljöminister, tror jag inte någon här heller är.
      Det är lätt att tro att en film kan göra skillnad bara för att den tekniskt sett är bra gjord, ligger inom ens intresse vilket automatiskt gör den "extra" bra och viktig, kraftfull, han gjorde dom ju knappast oroliga, endast regissören som blev lite svettig lät det som, men han kanske även är den typen som inte får inbjudan till julfesten ändå.

Kommentera

Nu är jag för hög för att orka läsa igenom hela tråden, men vore det inte en idé att försöka samla in pengar med syftet att få upp deras version av reklamen som en faktisk reklam på tv? så kan dom ju i slutet hänvisa till den längre videon på deras hemsida
        hmmm....Jag gillar gråa grodor

Kommentera

sätt dit dom Jävlarna!

Jag mailade martins klipp till alla på min maillista,skulle gärna betala en hunka för att få den som reklam på tvn....

Kommentera

Kommentera

Nja, man kan ju ha massor av idéer om vad som kunde göra världen bättre, men det är för kallt för det ute nu och därför känns det riktigt skönt med el och värme, när vi aktivister nu sitter här framför våra skärmar och förbättrar världen.
              Jag bryr mig inte om vart man kan åka kanot som i reklamfilmen. Jag tror det är för kallt för det just nu ändå. Vattenkraften ser för jävlig ut men vad är alternativen?

Ring gärna TV-bolagen och fråga hur mycket av filmen de vill visa för hundra spänn också...

Kommentera

Det är dilemma som vi sitter i som sportfiskare. Dels vill vi ha oförstörda vattendrag att fiska i men samtidigt vill vi ha bekvämligheten som elen ger oss. Men om vi ska ha några rinnande vattendrag där våra barnbarn och deras barn kan fånga en vild fisk kvar så måste vi ta ställning nu för något. Om vi inte är politiker eller andra beslutfattare spelar ingen roll, de har aldrig förändrat något av större värde genom historien utan det är alltid människor tillsammans som har den nödvändiga kraften och engagemanget att förändra. Utan det sker ingen förändring.

Vi har redan byggt ut 85 % av alla vattendrag i Sverige, det återstår nu bara drygt en tiondel av vad en gång fanns. Våra föräldrar och deras föräldrar offrade dessa vatten för att vi skulle få det bättre här i landet men nu har vi offrat färdigt. Det är dags att ta tillbaka lite av det som gjort alla vattenkrafsägare rika på vår bekostnad.
                Därför är sånt som Martin Falklind gör och andra miljökämpars insatser så viktiga. kraftbolagen ska inte diktera villkor, ljuga, vända och vrida ostraffat utan de ska veta att vi som värnar om den biologiska mångfalden och nästa generations möjligheter till naturen, aldrig kommer att ge oss. Och vi är en rätt stor grupp människor i det här landet, ofantligt många fler än de som har intresse att tjäna pengar på vattenkraft.
                All respekt till dig, Martin!
                sigpic

Kommentera

Ursprungligen postat av pebblelake Visa inlägg
                  Jag mailade martins klipp till alla på min maillista,skulle gärna betala en hunka för att få den som reklam på tvn....
                  Jag såg faktiskt när han paddlade ner i forsen och gjorde reklam för Jämtkraft.. Såg den på tv4 sport.

Kommentera

Haha bra gjort Martin!

Kommentera

Inte för att vara sån nu men den här granskningen har lagts upp 2 ggr innan!!

Jag har lagt upp den för nån vecka sen och en annan kille också.

Men visst e det bra gjort av Martin!!
                      http://linusfiskeblogg.blogspot.com/ - Min fiskeblogg!!

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Henke E, 2023-04-30, 21:59
                      13 svar
                      2 402 visningar
                      1 gilla
                      Senaste inlägg JerryBlinken  
                      Startad av Öresundsfiske, 2024-03-16, 11:13
                      5 svar
                      1 066 visningar
                      1 gilla