ingen som ska ut i ystad trakterna idag?
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Havsöring 2012 Skåne
Collapse
X
-
jag kör med kenetics 360o genomlöpare. men har märkt att dom kan vara skarpa i kanterna så jag tar en liten liten rundfil och snurrar lite med där i hålen på bägge sidor. sen knyter jag alltid dom på floure carbon lina. kör man med dom direkt på flätlinan och betet gnagar lite på flätlinan krävs inte mycket för att flätlina ska gå av.Ursprungligen postat av nicolaswickstrom Visa inläggEr der nogen som fisker med gennemlöper? Hvilken line använder ni? Jeg smed 69 kr ut i vandet igår
jeg kunne inte se om linen var knækket eller om knuden havde løsnet sig.
Jeg havde monteret en perle for at beskytte knuden.
Kommentera
-
Jeg synes i øvrigt, at blink/drag er meget dyre i Sverige i forhold til Danmark. Särskilt kvalitetsdrag.
Spöket 28 gram koster 79 SEK i sportfiskegigatnen men 49 DKK = 58-59 SEK i en dansk shop. Det er 20 SEK til forskel!!! Man kan selvfølgelig købe på nettet i Sverige, men då kommer postomkostningerne!
Man kan også få 3 x spöket 28 gram til 120 DKK = 144 SEK i den danske shop.
Gladsax (alla viktklasser) koster ca. 54 SEK i Danmark och 3 x gladsax fås for ca. 144 SEK.
Kommentera
-
Ett annat tips är ju att du sätter en liten gummi kula mellan draget och kroken som man normalt har mellan tacklet och vikten på tex gäddmete.
Oftast har man dragen en evighet så det blir ju inte så dyrt i längden, jag har blivit av med ett drag på 3 år och då räknar jag bort dom 5-6 st som mina kompisar har kastat iväg för mig XD fattar inte hur dom lyckas......Med vänliga hälsningar Linus "Drutten" Holmberg!
Kommentera
-
jag använder berkleys triline floure carbon 0.30 och den knyter jag med grinner knuten. men jag använder fortfarande gummipärla mot knutenUrsprungligen postat av nicolaswickstrom Visa inläggOk tack. Hvor tyk er din fluocarbonlina? 0,20? Och hvilken knude anvender du?
mellan floure carbonen och flätlinan knyter jag med albrihton knuten
Kommentera
Foton
Collapse
-
av Mathias 70Sista turen tyvärr för i år, men en fin skärgårds gädda på 9,2 som tog en jack Cobb blev ett fint avslut....1 Foto
-
Kanal: Fiskerapporter
2025-09-24, 15:35 -
Relaterat
Collapse
| Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
|---|---|---|---|---|
|
Startad av anteman, 2025-05-12, 14:47
|
5 svar
603 visningar