Skall köra ett pass till i morgon och ett i helgen, får ta chansen nu innan dom gröna invaderar,, förvisso fick jag 2 ganska rejäla saker senaste turen (gröna) dom låg nog närmre kilot, men det gjorde mig inte på bättre humör, hade hoppats slippa se dom ett tag till...
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Havsöring 2012 Skåne
Collapse
X
-
Funkar när som på dagen. Kan till och med fungera vid klart, soligt och vindstilla väder. Det väder som oftast förknippas med dåligt HÖ-fiske. En mycket bra lokal för vårfisket. På sommaren är det bra fiske på natten, då kan även torsk hälsa på samt att man kan jaga multe där på dagen. Direkt söder om hamnen har jag inte fiskat. Annars längre söderut vid Sundsvik är där bra ställen.Ursprungligen postat av Silverfisk Visa inläggJag tänker inte fiska naken.
Med hänsyn till andra. 
Men kanske provar stället. Bästa tider? Vi får öring mitt på dagen här nere. Måste man vara tidig morgon eller sen kväll? (en bit att köra).
Beroende på vind m.m. så det ju söder om hamnen även kunna bära öring. Provat där med?
[ATTACH=CONFIG]41134[/ATTACH]
Kommentera
-
Var ute en tur med familjen till Ålabodarna idag... Det blåste halv storm så särskilt mycket till fiske blev det inte annat än en del kast ut i vågorna mest för sakens skull. Kändes som om man skulle haft både vadare och insikter om surfcasting-teknik för att få ut det mesta av fisket idag...
Vi var strax efter bunkern märkt "nakenbad", om jag förstod rätt så var det kring den som man kunde fiska utan vadare?
Men jösses vad fint det var där. Vyn uppe från backen ovanför stranden såg precis ut som i böckerna om havsöringsfiske och även om jag knappt lärt mig vad som är fram och bak på ett spö så kändes det som ett väldigt spännande ställe att fiska på... Kommer definitivt att återkomma fler gånger.
Vi passade på att svänga förbi Barsebäck/Vikhög på vägen hem och hade nöjet att på avstånd betrakta hur en flugfiskare 20 meter ut i vattnet fick napp. Någon av hans polare verkade filma det hela, så jag hoppas att det dyker upp en filmsnutt på fiskesnack/youtube...
Kommentera
-
Jag var också ute och testade 2 timmar idag, (gislövs läge) förbannat blåsigt och kallt men 2 godkända Öringar i 3,5 kilos klassen, efter jag lyft den sista glömde jag kolla linan så efter 20 kast till flög mitt favoritdrag för detta året iväg och jag gav upp. (vitt snaps 30gr) får handla ett nytt på måndag .
Kommentera
-
Var i Klagshamn igår. Fint väder. Ingen Havsöring men jag drog 26 horngäddor på tre timmar och tappade nästan lika många. Napp på varje kast princip.
Boss 16 gram så klart. Överlägset drag i Klagshamn. De andra hade inte alls lika mycket fisk på.
Plus att jag kastar kanske 15-20 meter längre med min 0,13 lina och kommer ut till fisken. Vissa small på draget vid nerslag.
Men det blev rökt fisk iallafall.
(Köpefisk. Havsabborre)
Senast ändrad av Silverfisk; 2012-05-06, 05:53.
Kommentera
-
Den senaste veckan har jag varit ute och testat mitt nya spö "Edge 3776 10' 7-30g" vid fyra tillfällen och kan stolt berätta att jag lyckats landa 14st havsöringar (endast 3 över 50cm, men inga ragor) och en satans massa horgäddor. Har haft horgädda efter i varje kast i princip. Detta fiske har jag bedrivit vadandes på västkusten.
Kommentera
-
Igår var det skitväder men jag tänkte att eftersom lördagen gått bra i skitväder skulle väl söndagen också göra det, efter ett antal äckliga gröna saker som jag med glädje slängde tillbaka hjälpte en av dom mig att sätta kroken i fingret, så det var bara att trycka den rakt igenom, knipsa av hullingen, köra hem ock leka med plåster
Nytt vitt snaps 30gr inköpt i stället för det jag tappade i Lördags och ganska ok vindar i morgon så nu är det dags att jaga Hö igen, förhoppningsvis håller sig Hornpellarna borta men jag tvivlar
Kommentera
-
Själv har jag massor på jobb och så är det ju Hockey VM.
Sen får jag bara massa horngädda när jag är ute nu. 
Men jag har köpt en ny ultralätt rulle som känns nice och måste testas. Och nya linor på både den och den vanliga rullen. Nanonfil linan så klart.
Var är störst chans får öring och minst få Horngädda just nu? Nåt förslag?Senast ändrad av Silverfisk; 2012-05-11, 19:03.
Kommentera
Foton
Collapse
-
av Mathias 70Sista turen tyvärr för i år, men en fin skärgårds gädda på 9,2 som tog en jack Cobb blev ett fint avslut....1 Foto
-
Kanal: Fiskerapporter
2025-09-24, 15:35 -
Relaterat
Collapse
| Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
|---|---|---|---|---|
|
Startad av anteman, 2025-05-12, 14:47
|
5 svar
608 visningar