Jag var i Klagshamn idag. Där var horngädda på nästan varje kast. Och helt okej storlek på vissa. Fick 6 st. Tre öringar och en liten lax
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Havsöring 2012 Skåne
Collapse
X
-
Hehehe. Ja Jörgen. Nu har jag trimmat både mitt beteende och utrustningen.
Håller ner spöet, har fisken nere i vatnet och mycket lös slirbroms när den rusar. Bytt trekrokar till lite mindre riktigt bra krokar. Fick även tips att köra med ovala fjäderringar.
Har fått riktigt fint gång i vattnet på mitt Boss 16 gram. roterar nästan som en spinnare och retar fisken. Nästan känn på varje kast. Men nu är draget riktigt slitet. Fått mycket fisk på det idag och Horngädda har vassa tänder som skalar av färgen på draget. Så det blir att åka köpa fler Bossdrag på måndag.
Fick inte Salty gå bra i vattnet idag. Så jag bytte till Boss och det var en succé.
Tog fiskarna mellan kl 11 och 17 så att det inte går fiska mitt på dagen är en myt.
Tufft bara för ryggen. Har haft tre diskbråck varav två opererade och det tar på ryggen så många timmar.
Men det var det värt! Idag!Senast ändrad av Silverfisk; 2012-04-28, 20:02.
Kommentera
-
Ja Linus, flera som fiskade idag men fick bara nån enstaka horngädda. Jag hade princip fisk efter draget på varje kast. Fram till 17 tiden. Sen dog det helt. Och vaken försvann. Då åkte jag hem.
Idag körde jag Boss 16 gram. Draget är litet och går ta hem rätt fort utan att det planar ytan. Fick den att nästan rotera som en spinnare vilket var effektivt. Tror det var rätt medicin idag på fisken. Får ner köpa några extra då det slits ut. Med 0,13 Nanofil lina kan man ändå kasta långt med detta drag.
Salty orange/gul funkade idag men Horngäddan gillade den nästan bättre. Därför jag bytte.
Boss 16 gram (Men byt ut originalkroken till en storlek mindre)
Kan säga där var riktigt stor öring bara några meter ut som vakade. Åtminstone par kilo (så när de gick upp hela ryggen).
Fast de som flugfiskar där gör samma misstag alla (tycker jag).
De kliver ut i vattnet med vadarstövlar. Helt onödigt och bara skrämmer bort fisken. Jag har flugfiskat förr och jag hade enkelt kunna nå dessa fiskar som vakar med fluga från land. Men, de måste ju använda sina nyinköpta vadarstövlar.
Testa ovala ringar mellan kroken och draget. Tips jag fick. Verkar funka bra.
Senast ändrad av Silverfisk; 2012-04-28, 19:45.
Kommentera
-
Grattis till framgångarna Silverfisk!
Ja, det är lustigt när man ser folk i vadare vid ställen som Ön. De kommer inte längre än två meter ut innan det blir för djupt. Men förmodligen når de ju massvis med mer fisk på det sättet...
Själv tänker jag ju lite att man åker till sådana ställen just för att för en gångs skull slippa dra på sig hela vadarkitet.
Men du, de där småttingarna du har fått, är det verkligen lax som du säger?
Kommentera
-
Här får du mitt bästa tips. Här skall du stå!
Röda krysset på satelitkartan. Södra Sidan om Klagshamn.
Du ser var sanden slutar och melerade bottnen börjar. Vid krysset fiskar du halvmåne rakt ut så får du fisk. Gå ner vid lilla ensamma trädet efter bommen.¨
Sen kan du fiska hela vägen utåt udden. Ibland står de längre ut. Ibland längre in.
Senast ändrad av Silverfisk; 2012-04-28, 21:02.
Kommentera
-
Skrämmer de fisken genom att vada har de inte sparat några meter för kasta till fisken. Då har de istället skickat iväg fisken flera gång det avståndet.
Ja jag bedömmer dem som lax. Finns en bäck söderut som lär ha fått insatt lax. Men möjligt experterna säger det är en öring?
Oavsett. Där är hundratals av dem bara där jag stod. Bådar gott för framtiden.
Senast ändrad av Silverfisk; 2012-04-28, 20:31.
Kommentera
-
Finns ett ställe det är motiverat ha vadare här kring Malmö. Lomma vid fiskehoddorna. Där jag tog min 11,2kg lax. Där får man vada ut 100 meter drygt. Annars är det inte motiverat vada här. Bara skrämmer fisken.
Där är en som brukar fiska i Klagshamn som tar mycket fisk på Bombarda. Sett flera gånger han tar fisk. Får kolla upp vad han har för fluga och tipsa er här.
Kommentera
Foton
Collapse
-
av Mathias 70Sista turen tyvärr för i år, men en fin skärgårds gädda på 9,2 som tog en jack Cobb blev ett fint avslut....1 Foto
-
Kanal: Fiskerapporter
2025-09-24, 15:35 -
Relaterat
Collapse
| Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
|---|---|---|---|---|
|
Startad av anteman, 2025-05-12, 14:47
|
5 svar
603 visningar