Jag och Antares tog ett pass igår i älven. 12 gösar på c.a 1.5h effektivt fiske, varav ~10st högg på endast 1.5-2m djup. Brutala hugg på så kort lina!!! Blir ett nytt pass ikväll.
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Vertical jigging rapporter!
Collapse
X
-
Var ute igår en kort stund (2timmar) innan regnet kom över mig, fick 5-6 gösar, största runt kilot....tappade dock en finare runt 2kg i ytan. Precis när regndropparna slog över ytan fick jag dunderhugget och var bombsäker säker på storgös men ikke...6kg+ gädda satt i andra ändan och klippte linan strax efter vart dock redigt böj på spöt :P.
Fiskade med död mört på "min rigg" gösen stod på 5-6m djup, gäddan på 4..
Kommentera
-
Hur kom ni på idén att köra vertikalt på ett så grunt ställe?
Drev ni över ett grund eller vad?
Ursprungligen postat av ZanderNiko Visa inläggOtroligt trögt fiske igår kväll. Endast tre gösar landade på tre man. Dessutom var gösarna grymt försiktiga. Jag hade bland annat sex gösar uppe vid båten varav fem tappades. Inte ett enda karatehugg, utan alla bara sög in jiggen i munnen. Fiskarna högg återigen på mellan 1.5-2.5m djup.
Kommentera
-
Jag fiskar i en älv där gösarna går in och jagar i strömfårorna på kvällen/natten. Därför blir det inte mycket vertikalfiske för mig på riktigt djupa områden.Ursprungligen postat av Toni D Visa inläggHur kom ni på idén att köra vertikalt på ett så grunt ställe?
Drev ni över ett grund eller vad?
Kommentera
-
Kortis nu imorse var ute på runt runt 8 snåret och kom hem nu runt 12.
Var vindstilla hela morgonen tills runt 10:30 då blåste det apa och tillslut gav jag upp...fisket var knappast lysande, ett par stötar och ETT hugg just när jag sträckte mig efter markören, nåt mothugg kan man ju drömma om att man skulle ha hunnit fått till..
Kommentera
-
Inga mer som vertikalfiskat? Själv ska man ut på en tur nästa helg...hoppas man spräcker nollan den här gången (tredje gången gilllt får jag hoppas på).
Kom igen nu...Sätt fart på tråden! =)
--AXL, DUFF, SLASH, STEVEN, IZZY--
IN MEMORY OF GUNS N' ROSES!
Kommentera
Foton
Collapse
-
av Mathias 70Sista turen tyvärr för i år, men en fin skärgårds gädda på 9,2 som tog en jack Cobb blev ett fint avslut....1 Foto
-
Kanal: Fiskerapporter
2025-09-24, 15:35 -
Relaterat
Collapse
| Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
|---|---|---|---|---|
|
Startad av Mathias 70, 2025-09-24, 15:35
|
2 svar
438 visningar