Hur tänkte Dogger här? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Hur tänkte Dogger här?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Ursprungligen postat av Flodebanan Visa inlägg
    Det är med största sannolihet ett högst impulsivt och oigenomtänkt infall från Doggers sida. Tills nästa gång kommer dom givetvis att konsultera dig innan.
    Om jag ska va ärlig känns det inte helt genomtänkt nä. Räknar iskallt med att dom konsulterar mig nästa gång.

Kommentera

Det Dogger är ute efter är att Big Cash ska bli årets snackis. Så att vi tjötar om det är helt i sin ordning. Vad vi tycker eller säger är av underordnad betydelse. Det som räknas är ringarna på vattnet.

Kommentera

Herregud där har dom tänkt till..
        Det kommer enbart fuskas, hur kan man ens säga emot det.
        Mycket pengar och människor är inblandade..
        Vinnare av Fiskesnacks AbborrFemma 2021
        &

Fiskesnacks AbborrFemma 2020
        ”Ett tecken på intelligens är att du alltid ifrågasätter.
        Mindre intelligenta är å andra sidan alltid tvärsäkra på sin sak.."

-Okänd

Kommentera

Bättre att kämpa för äran än för pengarna tycker jag. Minns en pimpeltävling på sjön Kilpisjärvi uppe i norr där förstapriset var en ny snöskoter, och där vinnaren åkte dit för fusk, han hade haft med sig Lakar fångade i ett annat vatten. Ett annat fall var en trollingtävling i sjön Vuohijärvi i sydöstra Finland där en deltagare hade fått Laxar som såg lite mysko ut för att vara Insjölaxar, och efter närmare undersökning i ett laboratorium kom man fram till att Laxarna var fångade i havet.

Kommentera

Jag har hört talas om ismetepulkor med dubbel botten som det har förvarats gäddor i... Allt för att vinna förstapris som kan vara pengar!

Kommentera

Och detta är darför jag inte tar tävlingar seriöst längre, de går inte. I alla fall "seriösa" tävlingar utan för ens vänskap, de räcker med att få ett presentkort på 500kr så ska de fuskas. Redigt jävla trist, men så har de blivit med tiden..

Därför tar jag tävlingar vid piren/ån som en liten "semester" o dricker bira o sitter i solstol, ge dem "100,000kr" till några behövande istället.
              Senast ändrad av Snöhäst; 2014-03-25, 16:47.
              Observera - lys ej på jordekorrarna, de kan bli bländade.

Kommentera

Eller så kan man ju tänka, "fan om nån jävla myglare skulle vinna cashen, här gäller det ta mig jävelen att ligga i" om man orkar.......

Kommentera

Ursprungligen postat av sparetime Visa inlägg
                  Eller så kan man ju tänka, "fan om nån jävla myglare skulle vinna cashen, här gäller det ta mig jävelen att ligga i" om man orkar.......
                  Bra tanke sparetime! Och tänk den fiskare här som ärligt drar en 20-pannors gädda i sommar på abborrespinn och får frågan: "Jädrans och grattis, btw är du med i tävlingen?". Vilka olika svar kan det bli på det...?

Kommentera

Ursprungligen postat av lausvik Visa inlägg
                    Det är helt OK, fast en smula gnälligt...
                    Point taken....when it comes from an expert on the subject....

Har gnällt färdigt...lagt min beställning hos Dogger.se...och lägger nu krutet på fiske istället för åsikter i ämnet...

/S
                    [FONT=Verdana]Karta om Havsöringsplatser i Stockholmsområdet [/FONT]
                    [FONT=Verdana] Havsöring i Stockholmsområdet (från land) [/FONT]

Kommentera

Ära, betalar inga löner på Dogger. De har slagit sitt all time high med mer än det dubbla på webbutiken sedan tävlingen gick live, mest troligt så har de redan tjänat ihop till vinstsumman bara på nya kunder som strömmar till.

Detta hade inte hänt om det var en pokal och några tusenlappar i potten, tävlingen är ett kommersiellt och medialt spektakel och som jag ser det ett fantastiskt lyckat sådant.

Ge dem lite cred istället för att gnälla och dröm om den dära 130+ firren som kommer ge en glad vinnare en säck pengar?
                      Feces piscis!

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Fiskefuralles, 2025-01-07, 09:18
                      15 svar
                      972 visningar
                      4 gillar
                      Senaste inlägg DJ Mqt