FS GäddFemma 2020 - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

FS GäddFemma 2020

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • #81
    Ursprungligen postat av Spow Visa inlägg

    Tack så mycket allihopa!

    Nej tyvärr så var det min ca 1.5 år gamla samsung galaxy telefon som jag fortfarande betalar av.. jag försökte logga in på samsung account på datorn men det fanns ingenting uppladdat där, man var tydligen tvungen att aktivera något i telefonen innan vilket jag självklart inte gjort. riktigt surt att förlora alla bilder & minnen.

    Sista gången jag åker ut utan att ha telefonen i ett vattentätt fodral, säkrat någonstans med en lina.

    Ja kajak är rätt så bökigt när det kommer till att hantera fisk ombord, man har så liten yta att jobba på, funderar på om man kanske kan använda sin gopro kamera istället för telefonen o ta bilder med, den har tydligen röstkommandon.
    Vad surt, ibland har man bara sådana dagar!

    Jag är ganska säker på att din Galaxy också hade röststyrning, det har min och den är äldre än vad din var. Så din nya mobil kommer säkert ha det också, i alla fall om du köper en Samsung igen...
    Senast ändrad av TiSo; 2020-01-13, 07:32.

    Kommentera


    • #82
      Två iskalla men korta bompass i helgen. Svårt att hitta öppningar i iskanten från land
      Non é pericoloso sporgersi

      Kommentera


      • #83
        Måtte detta bli ett bra fiskeår för mig! nu har jag offrat ännu en grej till fiskegudarna!
        min mätbräda åkte i vattnet o sjönk som en sten innan jag ens hann reagera igår haha. känns som det är dags att säkra varenda liten grej i en lina från och med nu, annars har jag väl snart inga saker kvar.

        Kommentera


        • #84
          Ursprungligen postat av Spow Visa inlägg
          Måtte detta bli ett bra fiskeår för mig! nu har jag offrat ännu en grej till fiskegudarna!
          min mätbräda åkte i vattnet o sjönk som en sten innan jag ens hann reagera igår haha. känns som det är dags att säkra varenda liten grej i en lina från och med nu, annars har jag väl snart inga saker kvar.
          Att mätbrädan åkte i vattnet kan du ta som ett gott omen...
          Själv har jag aldrig ägt någon mätbräda...

          När det gäller att väga Gäddorna duger ett 20-kilos Besman bra för flertalet Gäddfiskare ett sådant Besman kan du se på bilden här..http://www.trumman.com/fisketips/galleri_17.htm ...

          Old Firehand
          Leif Engström

          https://www.google.se/search?q=leif+...=1579014837409 ...
          Senast ändrad av Old Firehand; 2020-01-14, 16:53.

          Kommentera


          • #85
            Ursprungligen postat av Spow Visa inlägg
            Måtte detta bli ett bra fiskeår för mig! nu har jag offrat ännu en grej till fiskegudarna!
            min mätbräda åkte i vattnet o sjönk som en sten innan jag ens hann reagera igår haha. känns som det är dags att säkra varenda liten grej i en lina från och med nu, annars har jag väl snart inga saker kvar.
            Du är allt värd några bamsingar som kompensation!

            Kommentera


            • #86
              Ursprungligen postat av Spow Visa inlägg
              Måtte detta bli ett bra fiskeår för mig! nu har jag offrat ännu en grej till fiskegudarna!
              min mätbräda åkte i vattnet o sjönk som en sten innan jag ens hann reagera igår haha. känns som det är dags att säkra varenda liten grej i en lina från och med nu, annars har jag väl snart inga saker kvar.
              Misströsta inte! Polarn droppa ett Westin W8 med en Stella på i helgen. 12m djupt. Trots försök att dragga upp det och iaf kunna rädda rullen så ligger det grannt kvar i dyn på botten..

              Kommentera


              • #87
                Nu när man gått från att väga till att mäta gäddan vill man göra det lite mer seriöst än med en tumstock. Så mätdekaler ska inhandlas och jobbet ska få sponsra med aluminiumplåt så ska jag boka till en duglig mätbräda.
                Har du vägarna förbi Katrineholm Tiso så fixar jag en till dig med.

                Kommentera


                • #88
                  Ursprungligen postat av Reekie Visa inlägg
                  Nu när man gått från att väga till att mäta gäddan vill man göra det lite mer seriöst än med en tumstock. Så mätdekaler ska inhandlas och jobbet ska få sponsra med aluminiumplåt så ska jag boka till en duglig mätbräda.
                  Har du vägarna förbi Katrineholm Tiso så fixar jag en till dig med.
                  Fredrik Johansson, Enköping drog upp min 20 kilo+ Drömgädda i Vättern för inte så länge sedan....https://www.google.se/search?q=svens...=1579097782501 ....

                  Ska du Reekie fånga en egen 20 kilo+ Gädda då får du nog försöka boka in några fisketurer med Fredrik Johansson eller en av mina allra skickligaste fiskevänner sedan drygt 40 tillbaka. Hans namn är Johan Abelsson https://abelsfiskeblogg.fiskejournal...kvar-att-boka/ ...

                  Old Firehand
                  Leif Engström


                  http://www.trumman.com/fisketips.htm

                  Ps. Hälsa till din kompis Havreboll.. Ds.
                  Senast ändrad av Old Firehand; 2020-02-02, 11:50.

                  Kommentera


                  • #89
                    Ursprungligen postat av esox88 Visa inlägg

                    Misströsta inte! Polarn droppa ett Westin W8 med en Stella på i helgen. 12m djupt. Trots försök att dragga upp det och iaf kunna rädda rullen så ligger det grannt kvar i dyn på botten..
                    Aj aj aj, det är då man bryter av resterande spön också i ren frustration.

                    Imorgon säger SMHI 9 (18) m/s samt regn på förmiddagen men jag är lite sugen ändå.
                    2:a plats i Fiskesnacks Gäddfemma 2019
                    2:a plats i Fiskesnacks Gäddfemma 2020
                    2:a plats i Fiskesnacks Gäddfemma 2021
                    8:e plats i Fiskesnacks Gäddfemma 2022
                    2:a plats i Fiskesnacks Gäddfemma 2023

                    Kommentera


                    • #90
                      Ursprungligen postat av Old Firehand Visa inlägg

                      Fredrik Johansson drog upp min 20 kilo+ drömgädda i Vättern för inte så länge sedan....
                      Ska du Reekie fånga en 20 kilo+ fisk då får du kontakta en av mina allra skickligaste fiskevänner sedan drygt 40 tillbaka med namnet Johan Abelsson https://abelsfiskeblogg.fiskejournal...kvar-att-boka/ ...

                      Old Firehand
                      Leif Engström
                      En 20+ är nog alla fiskesnackares drömgädda :-)
                      Men tycker man ska vara nöjd så länge vågen visar 10+
                      Speciellt i mina hemmavatten där man verkligen får kämpa för att hitta en.

                      Kommentera

                      Foton

                      Collapse

                      Relaterat

                      Collapse

                      Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av BrainDisorder, 2022-01-10, 20:48
                      109 svar
                      6 173 visningar
                      4 gillar
                      Senaste inlägg Fiskefuralles  
                      Startad av BrainDisorder, 2023-01-06, 20:42
                      38 svar
                      2 973 visningar
                      5 gillar
                      Senaste inlägg Najad
                      av Najad
                       
                      Startad av BrainDisorder, 2023-01-06, 20:45
                      46 svar
                      2 966 visningar
                      5 gillar
                      Senaste inlägg TiSo
                      av TiSo
                       
                      Startad av Henke E, 2023-03-31, 13:14
                      3 svar
                      325 visningar
                      1 gilla
                      Senaste inlägg Henke E
                      av Henke E
                       
                      Startad av mrfisker, 2023-09-06, 11:42
                      0 svar
                      104 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg mrfisker  
                      Arbetar...
                      X