FS GäddFemma 2020 - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

FS GäddFemma 2020

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Gav mig ut och kastade efter abborre från land på lunchen idag... fick givetvis inga abborrar men 4 gäddor med en på 72 cm i topp... precis när jag krokat av den sista och packat ihop började det regna och tempen sjönk från 13 grader ner till 3 grader på tio minuter när jag åkte tillbaka... jag fick ändå lite av abstinensen stillad.

Kommentera

• Ursprungligen postat av Xerup Visa inlägg
      Gav mig ut och kastade efter abborre från land på lunchen idag... fick givetvis inga abborrar men 4 gäddor med en på 72 cm i topp... precis när jag krokat av den sista och packat ihop började det regna och tempen sjönk från 13 grader ner till 3 grader på tio minuter när jag åkte tillbaka... jag fick ändå lite av abstinensen stillad.
      Kul att se dig igen!

Ja jävlar vilket väder det var idag. Att fiska fanns inte ens på kartan, får se hur det blir i veckan som kommer!
      2:a plats i Fiskesnack's Gäddfemma 2019

Kommentera

• Jag orkade inte sätta mig i en båt idag... 6-8m/s och bortåt 18 i byarna. Medvind ut till den djupare delen men med endast åror hade jag nog blivit kvar på sjön till nån annan dag. Jag får försöka hinna med en heldag på sjön nån helgdag framöver och hoppas på mildväder december ut... har isen lagt sig för honken i norr nu? :-)

Kommentera

• Blev en heldags gäddfiske i stormen igår, vi sökte upp en grund skogsjö för att slippa allt för mycket blåst. Hade inga förväntningar alls då temperaturen sjunkit så pass mycket under kort tid och räknade med riktigt trögt fiske.
          Döm om min förvåning när det blev den totala motsatsen.
          Hade landat tre gäddor redan vid första ankrinngen och det bara fortsatte, dom flesta gäddor vi fick låg runt 4 kg och dagens längsta på 92cm.
          Ibland behöver man inte jaga stor fisk för att ha roligt! :-)

Kommentera

• Mätplankan blåste ur båten efter 15 minuters fiskande... 5 timmar senare får jag fisk... som tur är var tumstocken med.... 7 timmar. En fisk...

Kommentera

• Fy tusan, sju timmar och EN fisk! Det är precis så jag föreställer mig att senhöstfiske brukar arta sig, och varför jag också mer eller mindre lagt ner för året. Att frysa i timmar en blåsig och regnig novemberdag och knappt ha någon action alls är inte för mig.

Kommentera

• Jag hade säkert fått fler med mindre beten men jag vill bara få upp dom större nu. Skönt att slippa kroka av snipor i blåsten.

Kommentera

• Ursprungligen postat av Sdw Visa inlägg
                  Fy tusan, sju timmar och EN fisk! Det är precis så jag föreställer mig att senhöstfiske brukar arta sig, och varför jag också mer eller mindre lagt ner för året. Att frysa i timmar en blåsig och regnig novemberdag och knappt ha någon action alls är inte för mig.
                  Nu och några månader framåt är ju bästa tiden för gäddfiske :-) bara vattnet håller sig öppet.

Kommentera

• Som fågel Fenix reser han sig ur askan med en 97 cm. Bra jobbat, inte lika kul med 7 timmar dock. Bra kämpat får man lov att säga i det här vädret.
                    Har blåst ner en massa träd i den sjön jag fiskar i bl.a, om dom får ligga kvar kan det ju bli framtida hotspots!
                    2:a plats i Fiskesnack's Gäddfemma 2019

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av Team_08_trassel, 2019-05-19, 15:41
                    9 svar
                    539 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Okoun