FS AbborreFemma 2020 - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

FS AbborreFemma 2020

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • #41
    Kanske dags för en Strömmingsfemma 2020 också? :-)

    Kommentera


    • #42
      Ja, det var en präktig strömming, kanske pb

      Kommentera


      • #43
        någon som fiskar borre i blekinge som vill ge mig lite tips? skärgården känns inte så hett. tänkte satsa mer på borre iår istället för gäddan som jag gjort de senaste 10 åren, men har verkligen noll koll. tänkte prova dropshot, köpte nåt färdigkitt på dollarstore för 40 kr haha.

        Kommentera


        • #44
          Själv har jag valt att vänta till sommaren. Känns mer jämnt då.

          Har dock hittat en utmanande sjö! Frustrerande att vara på. Men härligt när det händer. Var där i förrgår. Gjorde säkert 150 hål. Fick en matfisk och säkert 1 kg med 25-50 gramare. Och då är det 4 grynnor där, alla med slutande kanter mot 20 meters djup. Men bara smått.

          Gick ut vid en annan del av sjön idag. Där en numera avliden fiskare brukade sitta. Blåste och regnade hela dagen. När jag åkte med sparken såg det ut som jag åkte båt. Fläckvis var det 10 cm vatten på isen
          Idag dock började det bra. Fick en i första hålet, Gränsfall till matfisk. Hittade på ett hål till sen med matfisk i. Fick en 4 st innan jag lyckades dra av linan på nåt bättre, troligtvis hade det blivit en vindknut på linan.
          Borrade mig ut mer på sjön och testade kanter och flak. Men bara smått. Framåt 1-2 tiden så började jag lessna på regnet och tänkte ge mig hemåt. Men fick ett infall att testa där jag fick fisk på 13 meter. Borrade 4 hål. I sista hålet händer det. En 4 hg vandrar in nån meter från botten, möter pirken och nyper tag. Drar den 5 meter innan den lossnar. Men sen händer det som bryter mot alla regler. Den följer pirken ner och nyper tag igen. Nu kom den upp.
          Sen vandrar det in fler i samma kaliber men då regnet dränkt mig totalt och det börjar droppa om rocken så beger jag mig hemåt.
          På måndag ska jag ge den fläcken en till chans.

          Bjuder på en bild från en sjö där jag besökte första gången i mitt liv i veckan som var.
          Dit blir det fler resor.
          Gäddan ligger i ugnen nu.
          Bifogade filer

          Kommentera


          • #45
            Var ute på hemmasjön för att testa några nya gädd och abborrjiggar. Hade inga stora föhoppningar idag men lyckades få 3 borrar på min nya jigg Boris som är 9cm!

            Kommentera


            • #46
              Ursprungligen postat av Kr0nbl0m Visa inlägg
              Var ute på hemmasjön för att testa några nya gädd och abborrjiggar. Hade inga stora föhoppningar idag men lyckades få 3 borrar på min nya jigg Boris som är 9cm!
              Kul, bra jobbat! Tänkte försöka komma ut nästa vecka, men din ledning är nog ohotad från min sida i alla fall :-)

              Kommentera


              • #47
                Jag ska ta en paus från gäddfisket ett tag nu och leta lite abborre... Jag har verkligen ingen aning om vart dom kan tänkas hålla till i sjöarna nära mig så här års men jag gissar att dom större följer dom stora betesstimmen på djupet.

                Ska nog ta mig en tur i morgon eftermiddag.

                Kommentera


                • #48
                  Körde lite landfiske, alltid kul som omväxling

                  Click image for larger version

Name:	2301BB61-AF88-41B4-9368-20F53AA069E8.jpeg
Views:	296
Size:	1,78 MB
ID:	2538863

                  Kommentera


                  • #49
                    Trögt idag, bara några enstaka pet och en 3 hektos borre upp. Det bästa idag var fikarasten som avnjöts i strålande sol i en södervänd skogsbacke.

                    Kommentera


                    • #50
                      Om man drar upp 5 borrar som är längre än 20 cm leder man tävlingen... jämfört med borrarna som proffsen på Instagram visar nu kan jag dra slutsatsen att vi alla är totalt värdelösa på att fiska :-D

                      Kommentera

                      Foton

                      Collapse

                      Relaterat

                      Collapse

                      Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av BrainDisorder, 2022-01-10, 20:48
                      109 svar
                      6 173 visningar
                      4 gillar
                      Senaste inlägg Fiskefuralles  
                      Startad av BrainDisorder, 2023-01-06, 20:42
                      38 svar
                      2 971 visningar
                      5 gillar
                      Senaste inlägg Najad
                      av Najad
                       
                      Startad av BrainDisorder, 2023-01-06, 20:45
                      46 svar
                      2 965 visningar
                      5 gillar
                      Senaste inlägg TiSo
                      av TiSo
                       
                      Startad av Henke E, 2023-03-31, 13:14
                      3 svar
                      325 visningar
                      1 gilla
                      Senaste inlägg Henke E
                      av Henke E
                       
                      Startad av mrfisker, 2023-09-06, 11:42
                      0 svar
                      104 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg mrfisker  
                      Arbetar...
                      X