FS AbborreFemma 2020 - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

FS AbborreFemma 2020

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • #61
    Ursprungligen postat av Kr0nbl0m Visa inlägg
    ja kalmarsundborrar från land

    Mitt livs abborrfiske, 3x PB, 7st över kilot och alla på min egengjorda jigg!
    Fantastiskt, stort grattis!

    Kommentera


    • #62
      Ursprungligen postat av Kr0nbl0m Visa inlägg
      ja kalmarsundborrar från land

      Mitt livs abborrfiske, 3x PB, 7st över kilot och alla på min egengjorda jigg!
      Jäklar vilka fina fiskar, Stort grattis till nytt pb!! Ni kalamarsunds fiskare kan bli svårslagna... med vet att de finns hos mig med.... men VAR är den stora frågan;-)

      Kommentera


      • #63
        Ursprungligen postat av Matte77 Visa inlägg

        Jäklar vilka fina fiskar, Stort grattis till nytt pb!! Ni kalamarsunds fiskare kan bli svårslagna... med vet att de finns hos mig med.... men VAR är den stora frågan;-)
        Att fiska abborre i Stockholmssjöar och tävla mot Kalmarsundsfiskare gör att man känner sig lite som längdhopparna måste ha känt sig på OS -68 när Bob Beamon hoppade 8,90 och slog världsrekordet med över en halvmeter :-)

        Kommentera


        • #64
          Ursprungligen postat av TiSo Visa inlägg

          Att fiska abborre i Stockholmssjöar och tävla mot Kalmarsundsfiskare gör att man känner sig lite som längdhopparna måste ha känt sig på OS -68 när Bob Beamon hoppade 8,90 och slog världsrekordet med över en halvmeter :-)
          Precis som att fiska i Stockholms skärgård och jämföra sig med insjöfiskare..

          Kommentera


          • #65
            En annan hade ju varit nöjd om man lyckats få någon abborre till överhuvudtaget. Har fått *en* hittills i år, på mäktiga 23cm den 2:e februari.
            Sedan dess har jag 11 bompass...

            Kommentera


            • #66
              Anmäld, så nu väntar jag på värmen.

              Kommentera


              • #67
                Nästa vecka har jag efter ett längre ofrivilligt uppehåll planerat att äntligen komma ut på sjön igen.

                Jag har använt tiden till minutiös planering och förberedelse. Nya linor på de nysmorda rullarna, köpt ett nytt dräparspö, städat och sorterat i betesboxen, rengjort kajaken samt köpt ny jacka.

                Det verkar som att alla fiskar gädda nu. Bra, fortsätt gärna med det ett tag till så att jag får chans att klättra upp något steg i resultatlistan.

                Kommentera


                • #68
                  Ursprungligen postat av TiSo Visa inlägg
                  Nästa vecka har jag efter ett längre ofrivilligt uppehåll planerat att äntligen komma ut på sjön igen.

                  Jag har använt tiden till minutiös planering och förberedelse. Nya linor på de nysmorda rullarna, köpt ett nytt dräparspö, städat och sorterat i betesboxen, rengjort kajaken samt köpt ny jacka.

                  Det verkar som att alla fiskar gädda nu. Bra, fortsätt gärna med det ett tag till så att jag får chans att klättra upp något steg i resultatlistan.
                  Jag försöker få abborre men jag får bara gös och gädda... Jag hoppas det går bättre för dig än för mig!

                  Kommentera


                  • #69
                    Nu är det isfritt här.
                    Har en del sjöar jag ska kartlägga. En av dom är känd för bra abborrfiske. Ingen brukar dock fiska där då fisken har varit märkt som otjänlig pga kvicksilver. Senaste tester har dock godkänt den. Sjön ser ut som en crossbana på botten. Grynnor och djuphål som avlöser varandra. Spännande!
                    En annan sjö. I FVO pappren. Så är det enda sjön som dom skrivit "varning för stor abborre". Finns en del sjöar här där jag skulle påstå att en abborre på 2 kg inte är omöjligt. Så vad simmar i denna sjö! Läst den texten sen jag har var i tonåren och vi har alltid haft roligt åt den.
                    Snart kommer jag med i leken!

                    Kommentera


                    • #70
                      Provade nästan allt idag: olika jiggar, olika färger, curly tail och paddle tail. Var t o m så desperat att jag körde med Shadow Rap vid några tillfällen trots att jag aldrig någonsin fått något på dem. Fick förstås inget på dem idag heller...

                      Fiskade grunt i vassvikar, lite djupare utanför vikar och ännu djupare i branter. Fiskade i såväl lä som lovart. Inget hjälpte, den enda abborren som förbarmade sig över mina beten var en liten stackare på modiga 20 centimeter eller så.

                      Däremot var smågäddorna i farten och gösen var rejält i gasen. De fanns både i branter på 5-6 meters djup och i vassvikarna på 2 meters djup. Och de var inte knussliga vad gäller beten, de högg på allt. Den största gösen, runt 2,5 kilo gissningsvis, högg på en nyinköpt Rippin Rap som jag fiskade som en jigg.

                      Nästa vecka ska jag prova en annan sjö, får se om jag lyckas uppgradera då...

                      Kommentera

                      Foton

                      Collapse

                      Relaterat

                      Collapse

                      Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av BrainDisorder, 2022-01-10, 20:48
                      109 svar
                      6 180 visningar
                      4 gillar
                      Senaste inlägg Fiskefuralles  
                      Startad av BrainDisorder, 2023-01-06, 20:42
                      38 svar
                      3 008 visningar
                      5 gillar
                      Senaste inlägg Najad
                      av Najad
                       
                      Startad av BrainDisorder, 2023-01-06, 20:45
                      48 svar
                      3 094 visningar
                      5 gillar
                      Senaste inlägg TiSo
                      av TiSo
                       
                      Startad av mrfisker, 2023-09-06, 11:42
                      0 svar
                      107 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg mrfisker  
                      Startad av hnkm, 2024-01-13, 08:15
                      10 svar
                      726 visningar
                      5 gillar
                      Senaste inlägg BrainDisorder  
                      Arbetar...
                      X