FS AbborreFemma 2020 - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

FS AbborreFemma 2020

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • Ursprungligen postat av Gäddfisk Visa inlägg
    TiSo: De lättillgängliga sjöarna på Sportfiskekortet Sthlm är riktigt, riktigt svaga. Extremt hårt fisketryck. Jag har i stort sett slutat fiska dem, bortsett från när jag går mitt varv runt Söderbysjön. Tar man sig uppåt Norrtälje till finns det betydligt mera intressant vatten.
    Trots att jag bara fiskat några gånger i Söderbysjön så har jag faktiskt fått några abborrar på runt halvkilot där. Har dock en känsla att de inte blir mycket större i den sjön.

    Har också paddlat upp till Ältasjön ett par gånger men där verkar det helt dött.

    Kommentera


    • Ursprungligen postat av Alman Visa inlägg

      Tjena. Det verkar som att du och jag fiskar i samma sjöar :-)

      Ge inte upp. Det finns stor borre där.
      Ha ha, nej jag ger inte upp, jag är en envis jäkel :-)

      Kommentera


      • 39 cm och strax över kilot. En liten minigris :-)

        Kommentera


        • Hade ett pb som följde in till båten två gånger, den var en riktig gris. Fick några runt kilot på samma plats men den här var bra mycket större. Bara att nöta på.

          Kommentera


          • Ursprungligen postat av holden Visa inlägg
            Hade ett pb som följde in till båten två gånger, den var en riktig gris. Fick några runt kilot på samma plats men den här var bra mycket större. Bara att nöta på.
            Inte i Sportfiskekortet-sjö va?!

            Kommentera


            • Ursprungligen postat av Gäddfisk Visa inlägg

              Inte i Sportfiskekortet-sjö va?!
              Nix, Stockholms skärgård.

              Kommentera


              • Ursprungligen postat av holden Visa inlägg

                Nix, Stockholms skärgård.
                Misstänkte det. Var själv ute på Ingarö och provade lyckan från land i dag. Ett par mindre (3-4 hg) och två små gäddor var vad som kom upp.

                Kommentera


                • Hårdbeten funkade dåligt, hade en del följare men bara att inse att nu är det jiggfiske i gräset som gäller. Körde offset med en 10g triple-S och drog ett tiotal 5-7 hektos men blev av med svansarna på swimming ribsters i färgen Roasted Iguana i vart och vartannat kast. Hängde på ett Z-man chatterbait med motoroil minnow och smack, nytt pb i droppet, 1200g/46 cm.

                  Kommentera


                  • Nytt försök att uppgradera idag, testade Magelungen för lite omväxling. Har fiskat några gånger tidigare där men i princip bara fått gäddor.

                    Molnigt, helt vindstilla, 17 grader i luften och 15 i vattnet. Det var gott om betesfisk utanför gräskanterna i de grunda vikarna och jag började fiska där med en 9 cm Shadow Rap Shad.

                    På de första fem kasten fick jag tre halvkilos gäddor och sedan bara fortsatte det. Så fort draget närmade sig gräs så tog det inte många kast innan en gädda kastade sig över wobblern.

                    Efter ett 10-tal gäddor mellan 0,5 och 2 kg började jag fiska lite djupare och på ställen där det inte var så mycket gräs. Fick inte lika många gäddor då, men de jag fick var istället lite större. I en brant utanför en grynna small det på rejält och efter en lång kamp kunde jag ta ett gälgrepp på en hygglig gädda på runt 3,5 kg.

                    Men abborrarna har jag ingen aning var de höll hus, allt jag fick var en decimeterlång abborrpinne.

                    Kommentera


                    • Ursprungligen postat av TiSo Visa inlägg
                      Nytt försök att uppgradera idag, testade Magelungen för lite omväxling. Har fiskat några gånger tidigare där men i princip bara fått gäddor.

                      Molnigt, helt vindstilla, 17 grader i luften och 15 i vattnet. Det var gott om betesfisk utanför gräskanterna i de grunda vikarna och jag började fiska där med en 9 cm Shadow Rap Shad.

                      På de första fem kasten fick jag tre halvkilos gäddor och sedan bara fortsatte det. Så fort draget närmade sig gräs så tog det inte många kast innan en gädda kastade sig över wobblern.

                      Efter ett 10-tal gäddor mellan 0,5 och 2 kg började jag fiska lite djupare och på ställen där det inte var så mycket gräs. Fick inte lika många gäddor då, men de jag fick var istället lite större. I en brant utanför en grynna small det på rejält och efter en lång kamp kunde jag ta ett gälgrepp på en hygglig gädda på runt 3,5 kg.

                      Men abborrarna har jag ingen aning var de höll hus, allt jag fick var en decimeterlång abborrpinne.
                      Fin gädda. Jag tror att jag har sett dig padla omkring i din kajak både i Magis samt Drevan :-)

                      Sist såg jag dig i Magis vid kaninholmen tror jag, men det var ganska länge sedan. Ca 2 månader sedan.

                      Kommentera

                      Foton

                      Collapse

                      Relaterat

                      Collapse

                      Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av BrainDisorder, 2022-01-10, 20:48
                      109 svar
                      6 173 visningar
                      4 gillar
                      Senaste inlägg Fiskefuralles  
                      Startad av BrainDisorder, 2023-01-06, 20:42
                      38 svar
                      2 971 visningar
                      5 gillar
                      Senaste inlägg Najad
                      av Najad
                       
                      Startad av BrainDisorder, 2023-01-06, 20:45
                      46 svar
                      2 966 visningar
                      5 gillar
                      Senaste inlägg TiSo
                      av TiSo
                       
                      Startad av Henke E, 2023-03-31, 13:14
                      3 svar
                      325 visningar
                      1 gilla
                      Senaste inlägg Henke E
                      av Henke E
                       
                      Startad av mrfisker, 2023-09-06, 11:42
                      0 svar
                      104 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg mrfisker  
                      Arbetar...
                      X