Fiskesnacks Gäddfemma 2021 - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Fiskesnacks Gäddfemma 2021

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Bara 94 cm men ! Vilken skalle! Click image for larger version

Name:	Screenshot_20210906-164958_Gallery.jpg
Views:	79
Size:	287,6 KB
ID:	2585779

Kommentera

• bbrolle Du är on fire som man brukar säga! Kom inte med någon supersize-gädda nu bara för då måste vi andra gå och lägga oss.

Själv är jag nog uppe i mitt sämsta fiskeår hitills, under den varmare vår och sommardelen utav året har jag tamigfan nästan fångat noll och ingenting. Så fort vi klev in i september och lite kyligare grader så blev gäddfisket genast intressant igen och jag kände mig faktiskt taggad på riktigt för första gången på länge att satsa och fiska ordentligt, tyvärr utan någon större utdelning. Några mindre gäddor som jag ej behövt väga eller mäta har fått syna insidan utav håven samt så har jag och en vän försökt fiska både abborre och gös i en för mig tidigare okänd sjö men ingen gös har kommit upp än samt jag har varken lyckats fått upp en enda borre eller gädda på 3 pass medans han igår drog en på 1150g och 700+ medans jag satt i en å i 6 timmar och metade storgäddan, bara för att få en liten blyg rackare på kanske 75-80 cm.

Livet är inte alltid rättvist, eller så är det det, eller så är livet bara som det är. De två föregående dagarna har varit gäddväderlek för mig och ju mer den generella temperaturen sjunker desto bättre blir det. Rejält mulet, knappt så att solen tar sig igenom, duggregn pö om pö, lagom med vind och lufttemperatur på runt 10 grader eller mindre. Då kan jag stå och kasta hur länge som helst, eller sitta och meta, och bara sukta efter att den där riktigt feta grovgäddan väljer att ta mina saker.

Jag vet att jag är på rätt plats, jag lovar att återkomma när betesfisken samlas återigen. (som varje år vid denna tidpunkt). Men det är inte alltid lätt för det.
      2:a plats i Fiskesnacks Gäddfemma 2019
      2:a plats i Fiskesnacks Gäddfemma 2020

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
      Startad av Xerup, 2019-12-31, 09:13
      639 svar
      21 388 visningar
      3 gillar