Tävlingregler & diskussioner - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Tävlingregler & diskussioner

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Ursprungligen postat av dillinja Visa inlägg
    Håller med dig om att det vore bra med ett klargörande om hur mätningen skulle gå till. En mätplanka med ett fastfäst måttband vore kanske bra att ha som krav också? Med en mätplanka är det väl inte alltför svårt att kunna mäta en korrekt längd?
    Ja - perfekt! Så att alla vi som INTE fiskar med båt aldrig kommer palla lämna in ett bidrag! BRA IDÈ!

Kommentera

Fan va besvärligt ni gör det... Varför tro att alla ska fuska, skulle någon göra det (vilket jag inte tror) så skulle detta ändå komma fram tillslut.
      Måttband, tidning borde räcka gott.
      Och hur man mäter en gädda ?? Visst det kanske man får informera om.
      www.stampelures.se

Kommentera

Ursprungligen postat av CalleX Visa inlägg
        Ja - perfekt! Så att alla vi som INTE fiskar med båt aldrig kommer palla lämna in ett bidrag! BRA IDÈ!
        Kul att du tyckte det var en bra idé! Anledningen att jag föreslog mätplanka var för att vissa verkar tvivla på att mätningen kommer bli så exakt som möjlig, tror personligen att en mätplanka ger en mer korrekt mätning än måttband men förstår också att en mätplanka inte är så kul att släpa på om man fiskar från land.
        Senast ändrad av dillinja; 2007-11-07, 14:28. Anledning: La till lite text
        Pike Vobiscum

Kommentera

Halloj,

lite stressad just nu men det ska synas på bilden hur lång gäddan är. Man behöver mao inte sitta och mäta i båten om man nu inte vill. Borde ju räcka med att lägga ut måttbandet/klistermärket och fota fisken ihop måttbandet/klistermärket samt tidningen. Fördelen med detta är att fisken inte behöver ligga exakt mot 0 på måttbandet utan det går ju att verifiera längden i datorn i lugn och ro.

Skriver lite mer senare men nu ska jag gratulera svärfar på födelsedagen.

Ha det bra så länge. / Bergman
          C&R hit och C&R dit Det är egentligen bara sunt förnuft som gäller

Bli medlem i Sportfiskarna Här!
          Svar på vanliga frågor hittar ni Här
          Fiskesnacks regler hittar ni Här
          Gilla Fiskesnack.com på Facebook http://www.facebook.com/Fiskesnackcom

Kommentera

Ja visst, om man lägger måttbandet rakt och sen lägger fisken bredvid så är det ju enkelt att tex. i PS bara dra ett streck bakpå och ett frampå fisken rakt upp till måttbandet och så ser man hur lång fisken är.

Detta kräver dock en kamera som inte ger dåliga bilder så en vanlig kameramobil är inte bästa valet.
            Även bra att ta flera kort i lite lite olika vinkel så eventuellt ljus inte reflekteras i måttbandet/pinnen och siffror inte går utläsa.
            Senast ändrad av tintin_jkpg; 2007-11-07, 14:59.

Kommentera

Ursprungligen postat av Bergman Visa inlägg
              Halloj,

lite stressad just nu men det ska synas på bilden hur lång gäddan är. Man behöver mao inte sitta och mäta i båten om man nu inte vill. Borde ju räcka med att lägga ut måttbandet/klistermärket och fota fisken ihop måttbandet/klistermärket samt tidningen. Fördelen med detta är att fisken inte behöver ligga exakt mot 0 på måttbandet utan det går ju att verifiera längden i datorn i lugn och ro.

Skriver lite mer senare men nu ska jag gratulera svärfar på födelsedagen.

Ha det bra så länge. / Bergman
              Håller man bara kameran rätt så kan man tjäna rätt många cm på det också, vill inte verka negativ, men tycker det låter som en väldigt dålig ide.
              sigpic

Kommentera

Trodde det var meningen att det skulle finnas bilder i denna tråd, inte massa onödigt bjäfs. Reglerna är ganska självklara. Skicka bilderna till mig om ni är tveksamma på dess äkthet. Syns ganska omgående om någon ändrat pixlar och dylikt.

Pözz på er alla! Skétfiske på er, må bäste man/kvinna vinna!
                ...mad world...

http://www.birkan.se

http://birkanlures.blogspot.com

Kommentera

Jo visstr inte många som har en tidning med, och det är många kameror man inte kan ställa in datumen på ex vissa mobilkameror osv och med tanke på att det är fina priser så finns det säkert någon som skulle kunna tänka sig att fuska (förhoppningsvis har jag fel). Aja ni får ha lycka till iaf jag ställer nog inte upp under mina 8 år av fiske så har det bara blivit en på 102 cm o i närheten av det okommer jag inte igen

Kommentera

Vi kan väl utnämna honom till veckans snipkung!

Är ni osäkra på gäddornas längder så får ni väl dräpa dem och spara beviset. Flode kommer antagligen inte att tro er i alla fall. Då kommer det att heta att ni kört med pittförlängningsprylar för att dra ut dem.

Det enda som behövs är sunt förnuft.
                    Må vi alla ha ett intressant fiske!

Kommentera

Ursprungligen postat av birkan Visa inlägg
                      Trodde det var meningen att det skulle finnas bilder i denna tråd, inte massa onödigt bjäfs. Reglerna är ganska självklara. Skicka bilderna till mig om ni är tveksamma på dess äkthet. Syns ganska omgående om någon ändrat pixlar och dylikt.

Pözz på er alla! Skétfiske på er, må bäste man/kvinna vinna!

Jo givetvis syns det men hur svårt är det att ta en bild från hösten förra året? Eller låna en bild av en polare eller rent av googla det. Och alla kameror har så du kan ställa in datum ex kamera mobiler

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Fiskefuralles, 2025-01-07, 09:18
                      15 svar
                      988 visningar
                      4 gillar
                      Senaste inlägg DJ Mqt
                      av DJ Mqt