Mälar EM 2008 - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Mälar EM 2008

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Ursprungligen postat av Trollspö Visa inlägg
    Vi vann iallafall 2 snygga & välgjorda tröstpris innan start- Team Gram jerkbaits. Tack Roger! (skulle ha häktat på dom, då hade vi säkert vunnit!) Men vår taktik(som sög denna dag) var att lämna jerkspöna hemma.

Tycker dessutom att locka med herrejösses feta prisbord inte har någon betydelse, man fiskar väl för att det är jävligt kul & att tävla bara ökar spänningen lite extra. Rik på fiske lär dom flesta av oss aldrig bli och tyvärr så ökar det nog bara risken för puckade fuskare som inte kan hålla sig till regler!
    Lagom nivå på startavgift är enligt mig runt 100 kr/per person.
    Fiske är kul även utan superpriser, vi hade ju bara 20 kr i startavgift på den här tävlingen och jag såg inte någon som gick & grät för att dom inte vunnit storkovan
    Tobbe/ Team Trollspö

Tack för en trevlig & bra tävling. Håller med Tobbe ang tävlingen och priser och startavg räcker gott med 100kr. Denna tävlingsform är ok på Mälar EM Men personligen så tycker att trolling kan ingå på en vårtävling så det blir lite variation (för trolling finns ju på hösten i Sigtunas tävling)
    Sen kan det kanske vara en ide att lotta ut något på startnumret i samband med prisutdelningen för det hjälpte föga att göra det innan eftersom inte alla kom till starten Hee he
    Själva hade vi samma taktik som Tobbe så det blev BOOM trots att vi hade några Grams jerkbait

Grattis till vinnarna som också delade med sig sin taktik nämligen boken av Leif Engström.
    Skitfiske på er alla från oss på Team Gram
    Roger
    www.gramslures.se

[url]http://gramslures.blogspot.se/

Kommentera

• vi fick våra gäddor innan övertid på slider 12 samt slider 10 + andree victim
      vi fiskade mestadels i väsby
      som sagt en hundring i start avgift låter bra samt att det blir tydligare regler som skall följas av alla inkl mig
      Titta gärna in på min fiskeblogg
      www.teamvallius.blogspot.se

Mvh Max Vallius

Kommentera

• Ursprungligen postat av jerkbait-fiske Visa inlägg
        Det var jag team stema som fiskade på övertid röd silver hawk + 3 personer
        dålig stil av mig ....

kul att så många tyckte att det var en rolig tävling .....
        samt grattis till vinnarna samt till som gjorde att tävlingen vart lyckad
        samt sponsorerna
        ni är guld värda alla .....
        Av mig får du en jättestor eloge och pluss i kanten som erkännermen....
        hmmm.... du var väl dessutom en av grundarna och arrangör av tävlingen?
        Borde inte du om någon veta vad som gäller? Jag kan ha förståelse för att man kan ha missat vad klockan är, men 20 minuter över tävlingstiden? Och dessutom i viken som alla åkte in och samlades i!
        Dessutom har du ju i tidigare inlägg tyckt att citat: "vi får väll diskvalicera teamen som inte kan hålla tiderna till våren vore synd att behöva ta till den åtgärden".

Hursomhelst: tror att du om någon kommer att följa regler hädanefter
        Har inte för avsikt att göra detta ämne större än vad det är, ville bara vädra det lite eftersom snack om tävlingsregler kom på tal.

Åter igen: starkt att erkänna

Mvh Tobbe/ Team Trollspö

Kommentera

• Ursprungligen postat av Trollspö Visa inlägg
          Av mig får du en jättestor eloge och pluss i kanten som erkännermen....
          hmmm.... du var väl dessutom en av grundarna och arrangör av tävlingen?
          Borde inte du om någon veta vad som gäller? Jag kan ha förståelse för att man kan ha missat vad klockan är, men 20 minuter över tävlingstiden? Och dessutom i viken som alla åkte in och samlades i!
          Dessutom har du ju i tidigare inlägg tyckt att citat: "vi får väll diskvalicera teamen som inte kan hålla tiderna till våren vore synd att behöva ta till den åtgärden".

Hursomhelst: tror att du om någon kommer att följa regler hädanefter
          Har inte för avsikt att göra detta ämne större än vad det är, ville bara vädra det lite eftersom snack om tävlingsregler kom på tal.

Åter igen: starkt att erkänna

Mvh Tobbe/ Team Trollspö

Tobbe jag kommer att alltid att stå för minna fel
          ja jag är en av grundarna stämmer bra
          jag skall se till att hålla tiderna för tävlingar hädan efter .

Vid vår tävlingen kommer jag att sätta ut en senast tid man skall vara inne med kameran annars blir det diskning arrangör som deltagare ingen undantag

Mvh Max Vallius

Mvh Max Vallius

Kommentera

• Låter utmärkt Max!

Då har vi fått det här ur världen.

Vh Tobbe/ Team Trollspö...med hopp och önskan om bättre placering nästa år

Kommentera

• Låter kanon men bästa med tiderna är nog att köra att starttid tex är 09.00 och förens då får alla åka iväg från starten vid bryggan. och sen att man senast är inne tex 15.00 senast och lämnat in resultatet.

Sen var jag in i steninge ån för att hämta upp ett nytt spö av min flickvän som räkte ut det från bron så vi slapp gå ur båten.
              [FONT="Impact"]Team Intense Energy[/FONT]

Kommentera

• Team gary´s + jansson Tackar för en trevlig tävling....

Kom tyvärr för sent till genomgången pga.lite starthjälp till ett annat team. Men är det inte lättare att ha helt fasta tider på tävlingar tex. start 09,00 (ingen åker innan) och fiska till sista sekund bara kortet är inlämmnat innan tex 14,30 lämnas kortet efter är man diskad,tävlingsledningens klocka gäller oavsett om den går rätt eller inte

Kommentera

• Mälar EM

Ville tacka för en rolig o bra genomförd tävling. Undrar vidare om det blir en ny gäddem nästa höst oisf vilket datum?? Behöver maximal framförhållning med jobbplaneringen...Hälsn. Timo/ Gäddpussarna.

Kommentera

• Ursprungligen postat av Lax.kungen Visa inlägg
                    Ville tacka för en rolig o bra genomförd tävling. Undrar vidare om det blir en ny gäddem nästa höst oisf vilket datum?? Behöver maximal framförhållning med jobbplaneringen...Hälsn. Timo/ Gäddpussarna.
                    Det blir garanterat nytt mälar-em
                    troligen mitten av november ...

Mvh Max Vallius

Kommentera

• Hur går det med resultatlistan? kul och se vart folk placerade sig.
                      sigpicMörtsnurb
                      http://teamsilverguiderna.blogspot.com/

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av BrainDisorder, 2025-01-09, 10:54
                      44 svar
                      2 854 visningar
                      3 gillar