Tyst hav - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Tyst hav

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Tyst hav

Har just läst Tyst hav.
    Ingen rolig läsning.
    Den är ju utgiven 2007, har det hänt något sedan dess?
    Finns några bra sajter som bevakar utvecklingen inom fiskebestånden och politiken?
    Tacksam för alla svar.
    mvh,
    Abumatic 220
    Jag tror på Leif. Dessutom tror jag på Göran, Erik och Elanen. Robert Lind i Kramfors, vem fn är det?

Hav&vattenmyndigheten kanske?
    Den som tycker sex är det skönaste som finns har aldrig varit riktigt skitnödig

Kommentera

bedrövad kan man bli ändå, utan att läsa sådana nedslående böcker...bedrövligt hur våra myndigheter agerar.
      Never let your memories be greater then your dreams...

I händerna på ett klantarsel blir även den dyraste utrustning förvandlad till odugligt skit...

Kommentera

Ursprungligen postat av Abumatic220 Visa inlägg
        Har just läst Tyst hav.
        Ingen rolig läsning.
        Den är ju utgiven 2007, har det hänt något sedan dess?
        Finns några bra sajter som bevakar utvecklingen inom fiskebestånden och politiken?
        Tacksam för alla svar.
        mvh,
        Abumatic 220
        Boken "Tyst hav" har nog inspirerats av en tidigare bok med samma tema....

Rachel Carson (1907-1964) skrev 1962 boken "Tyst vår" där hon varnade för följderna av att använda kemikalier i naturen.

"Men eftersom människan är en del av naturen så är också hennes krig mot naturen ett krig mot henne själv." Rachel Carson

Nobody & Nothing is forever!

Old Firehand

Kommentera

Sorgligt nog inser inte dagens mest drivande ekosofer att människan är en del av naturen,utan något annat som skall stå vid sidan av och låta naturen "sköta sig själv"...

I händerna på ett klantarsel blir även den dyraste utrustning förvandlad till odugligt skit...

Kommentera

Ursprungligen postat av byggarn Visa inlägg
            Sorgligt nog inser inte dagens mest drivande ekosofer att människan är en del av naturen,utan något annat som skall stå vid sidan av och låta naturen "sköta sig själv"...
            En onödig del....

Kommentera

Ursprungligen postat av stefan1 Visa inlägg
              En onödig del....
              Det får stå för dig själv om du tycker att du är helt onödig...

Kommentera

Har pratat med Professor Sture Hansson som var med på ett hörn i boken och enligt honom så är torsken på väg tillbaka in i Östersjön om än bara i de södra delarna. Det är med andra ord en bra bit kvar innan det är som förut. Dock är det värre med Lax och öring som fortfarande är på väg att decimeras.

Läste själv boken för någon månad sedan och det är ingen rolig läsning direkt. Hoppas bara att "våra" politiker får upp ögonen på hur verkligheten ser ut.

Anders

Kommentera

Ursprungligen postat av byggarn Visa inlägg
                  Det får stå för dig själv om du tycker att du är helt onödig...
                  Naturen hade klarat sig alldeles utmärkt utan både dig och mig, det kan jag garantera...

Kommentera

Ursprungligen postat av stefan1 Visa inlägg
                    Naturen hade klarat sig alldeles utmärkt utan både dig och mig, det kan jag garantera...
                    Den dag ni fanatiska ekosofer går tillbaka till grottstadiet och låter bli att nyttja alla fördelar mänskligheten tagit fram,den
                    dagen skall jag verkligen helt sanningsenligt lyssna på er...inte förr. Knallkorkar är vad ni är,förespråkar en livsstil och indragande av en massa som ni själva inte är beredda att försaka...ett bevis gott så som något är att du sitter vid det tangentbord du gör och samtidigt ondgör dig över människans framfart...det ligger dock mycket i O.F,s tidigare inlägg...
                    Senast ändrad av byggarn; 2012-06-17, 17:05.

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av mickedykare, 2021-02-02, 00:03
                    47 svar
                    3 554 visningar
                    1 gilla
                    Senaste inlägg HarpoonMan  
                    Arbetar...
                    X