Inget ovanligt att bestånden går upp o ner. Pratade med en gammal fiskare för något år sedan. Han sa då att det fanns gott om torsk om man jämför med 60talet då dom åkte runt hela östersjön utan att få ett skit. Då började dom fiska sill istället. Pga reglar så går det inte göra så idag.
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Tyst hav
Collapse
X
-
Så det faktum att jag äger en dator gör mig till en hycklare i dina ögon? Att leva i den moderna världen innebär ofrånkomligt att man tär på jordens resurser, men man kan alltid välja att aktivt försöka göra avtrycket så litet som möjligt// Stolt ekosof och enligt vissa en knallkork..Ursprungligen postat av byggarn Visa inläggDen dag ni fanatiska ekosofer går tillbaka till grottstadiet och låter bli att nyttja alla fördelar mänskligheten tagit fram,den
dagen skall jag verkligen helt sanningsenligt lyssna på er...inte förr. Knallkorkar är vad ni är,förespråkar en livsstil och indragande av en massa som ni själva inte är beredda att försaka...ett bevis gott så som något är att du sitter vid det tangentbord du gör och samtidigt ondgör dig över människans framfart...det ligger dock mycket i O.F,s tidigare inlägg...
Kommentera
-
Ta inte illa upp byggarn, det här svaret ÄR INTE riktat mot dig utan mot oss alla i största allmänhet, men det jag säger kommer utifrån dina ord. Bedrövligt hur mynd... ööö dom är också människor alltså bedrövligt hur vi människor agerar.Ursprungligen postat av byggarn Visa inläggbedrövad kan man bli ändå, utan att läsa sådana nedslående böcker...bedrövligt hur våra myndigheter agerar.
Ett litet ex. Hur många sportfiskare pekar inte på att politiker ska lösa problemet. Vilken makt tror man att dom har i en globaliserad värld ? ? Samtidigt som väldigt få personer tänker på vad dom använder för produkter, vad ogräsmedlet, hudkrämen, bottenfärgen, mögeltvätten, skoimpregneringen man vadar i fiskevattnet med mm mm ställer till med. Ännu mindre bryr vi oss om hur produkten är tillverkad. 50:- billigare å vi köper direkt utan att bry oss om att de där 50:- kom av att en tillverkare va miljömedveten.
Oavsett politiker och oavsett myndigheter så är det vad vi konsumenter köper som avgör vad som hamnar i naturen och hur miljön påverkas. Hur många medel är inte förbjudna, vilket oseriösa barnarbetarfabriker skiter fullständigt i och vi köper som galna, , bara det är billigt.Det finns två ting som är oändliga - universum och människans dumhet, Men när det gäller universum är jag inte helt säker. [Albert Einstein]
Att klaga är som att sitta i en gungstol – du har något att göra men du kommer ingenstans. [Dalai Lama]
Kommentera
-
Jag läste boken för några år sen och tyckte den var bra, dock så uppfattade jag den som inte trovärdig i allt som skrevs och därmed föll en hel del av innehållet bort. Finner man nåt man inte tror på så vet man inte om man kan lita på resten heller.
Om allt är sant eller ej i boken vet jag inte men det var min uppfattning då.
Mins ej ens vad det rörde sig om.Ola
Kommentera
-
Tror boken är kraftigt överdriven.Ursprungligen postat av Ola Visa inläggJag läste boken för några år sen och tyckte den var bra, dock så uppfattade jag den som inte trovärdig i allt som skrevs och därmed föll en hel del av innehållet bort. Finner man nåt man inte tror på så vet man inte om man kan lita på resten heller.
Om allt är sant eller ej i boken vet jag inte men det var min uppfattning då.
Mins ej ens vad det rörde sig om.Den som tycker sex är det skönaste som finns har aldrig varit riktigt skitnödig
Kommentera
-
Det tror inte jag....Ursprungligen postat av jimmy85 Visa inläggTror boken är kraftigt överdriven.
Kommentera
-
Både läst boken o sett filmen o står fast att det överdrivs.Ursprungligen postat av stefan1 Visa inläggDet tror inte jag....Den som tycker sex är det skönaste som finns har aldrig varit riktigt skitnödig
Kommentera
-
Jag hoppas du har rätt....Ursprungligen postat av jimmy85 Visa inläggBåde läst boken o sett filmen o står fast att det överdrivs.
Kommentera
-
Fiskbestånd går upp o ner hela tiden. På 60talet fanns knappt en torsk att få. På 80talet va de ju värsta torskexplosionen. Ang lax o öring så har vi vattenkraften att tacka för en stor del av minskningen.Ursprungligen postat av stefan1 Visa inläggJag hoppas du har rätt....Den som tycker sex är det skönaste som finns har aldrig varit riktigt skitnödig
Kommentera
Foton
Collapse
Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.
Relaterat
Collapse
| Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
|---|---|---|---|---|
|
Startad av mickedykare, 2021-02-02, 00:03
|
47 svar
3 577 visningar
1 gilla
|
Senaste inlägg