Tackar Flodström och Push-up...
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Röka infryst fisk ?
Collapse
X
-
Från det ena till det andra, är det någon som köpt eller testat röken som säljs på Jula. Ser heljust ut faktiskt.
www.jula.se sök på rökskåp.Egenföretagare: www.aktiviteterstockholm.se och www.tonox.se
Och såklart på; Sveriges snabbast växande sportfiskesajt www.fisheco.se
Ni når mig på mejl andreas@aktiviteterstockholm.se
Kommentera
-
Den ser mycket bra ut, och rostfritt är ju bäst när det gäller matberedning.Ursprungligen postat av Push-Up Visa inläggFrån det ena till det andra, är det någon som köpt eller testat röken som säljs på Jula. Ser heljust ut faktiskt.
www.jula.se sök på rökskåp.
Men som alltid med sådane rökugnar, om man röker utomhus så blir dom vindkänsliga och man har då liten eller ingen kontroll på värmen/effekten på rökugnen. Det måste bli så varmt att spånen "ryker" och att mittdelen av fisken värms til ca 80°C.
Är det ingen som producerar sådane små rökugnar som har stängningsbar ventilation på sidorna?Mvh Flodström
Flyfishing for salmon
Kommentera
-
Kika även på denna tråd som handlar om rökskåp
Jag var inne på att köpa Julas variant men tror att den kan rosta ganska lätt. Samt att man laddar den med briketter inne i själva skåpet. Åkte in till Jula i vintras för att titta på det live men då fanns det inte ute i butiken tyvärr. Inte riktigt säsong då.
Dock lutar det åt att jag skaffar ett "Strandkök" från Harvia istället. Med det kan man både röka och göra en hel del annat trevligt med. Eldas med ved också och bara det ger ju lite extra pluspoäng. Återkommer när jag lagt beslag på det ...
C&R hit och C&R dit Det är egentligen bara sunt förnuft som gäller
Bli medlem i Sportfiskarna Här!
Svar på vanliga frågor hittar ni Här
Fiskesnacks regler hittar ni Här
Gilla Fiskesnack.com på Facebook http://www.facebook.com/Fiskesnackcom
Kommentera
-
Jepp Har det rök skåpet,fasst ombyggt.Ursprungligen postat av Push-Up Visa inläggFrån det ena till det andra, är det någon som köpt eller testat röken som säljs på Jula. Ser heljust ut faktiskt.
www.jula.se sök på rökskåp.
I botten har ja satt ett termostatstyrt grillelement från en bordsgrill.På elementet har ja lagt en 8mm aluminiumplatta,täcker nästan upp sidorna.
Sen den dåliga tempen som sitter i har ja bytt ut med en som visar grader,tror den finns på clas ohlsson.
Rökskåpet är skitbra med termostatstyrt element,på aluminiumplattan lägger ja ett tunnt alufat med spån i.När rökning är igång körd så kan den gå obevakad i 1timma med en spån laddning.
Kommentera
-
Är det el-grillelementet som kostar 300:- från Rusta som du använder ? Jag köpte en sån som jag använder ihop med min "ABU-röklåda". Jag lägger helt sonika röklådan på grillen och styr tempen med regleringen. Har en digitaltermometer inne i ABU-röken så man kan hålla koll på tempen.
C&R hit och C&R dit Det är egentligen bara sunt förnuft som gäller
Bli medlem i Sportfiskarna Här!
Svar på vanliga frågor hittar ni Här
Fiskesnacks regler hittar ni Här
Gilla Fiskesnack.com på Facebook http://www.facebook.com/Fiskesnackcom
Kommentera
-
Jag köpte mitt från www.komplett.se, men tror inte dom har kvar det.Bara det är termostat i så går det bra.Aluplattan har jag på för att minska strålvärmen från elementet.Brukar köra på 65 grader när ja röker.Senast ändrad av 2500 CIAR; 2007-03-17, 14:46.
Kommentera
Foton
Collapse
Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.
Relaterat
Collapse
| Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
|---|---|---|---|---|
|
Startad av Frida Berg, 2026-02-09, 08:06
|
1 svar
221 visningar
1 gilla
|
Senaste inlägg