Måste bara skriva lite om dom och hur dom verkar hantera kunder.
Allt började med att jag beställde en båt av Linder på mässan och vi kom överens om att jag skulle köpa den av Yamaha Center Haninge vilket är den närmsta återförsäljaren för mig. Jag sa att jag ville ha den så snabbt som möjligt och det skulle inte vara några problem. Nu började problemen, först tog det mig tre veckor att få tag i en båtsäljare där, fast det var dom som skulle höra av sig till mig. Efter att jag pratat med Johan på Linder ringer dom i alla fall upp till slut.
Vi kommer överens att jag ska få båten nästkommande vecka eller veckan efter det. Efter fyra veckor har jag inte fått varken båt eller ett meddelande att den är försenad. Då skickar jag detta mail till dom och avbeställer båten:
"Hej!
*
Meddelar här med att jag avbeställer min Linder Soprtsman 355 på grund av allt strul och sen leverans.
*
Till att börja med att det skulle ta 3 veckor att ens få kontakt med någon från Yamaha Center Haninge och när jag väl fick det blir jag lovad att jag skulle få båten på en eller två veckor. Nu är det vecka fyra och jag har inte fått någon båt*eller ens ett mail eller telefonsamtal om att leveransen är försenad. Jag har vart tydlig med att jag vill ha båten så fort som möjligt redan från början och ändå strulas det och lovas det saker som inte hålls. Om det nu dök upp nåt som till slut gjorde leveransen försenad, varför inte bara meddela detta?
*
Förstår att det säkert inte är så mycket vinst på en så här liten båt och att dom stora dyra köpen säkert prioriteras men ni har*ju ändå ett företagsnamn att värna om.
*
Tycker att det är tråkigt att det blivit så här eftersom att jag verkligen ville ha en ny båt men idag*köpte jag istället*en Linder Sportsman 355 med en 8 hk Yamaha motor från 2007 begagnat som jag hoppas att jag ska bli nöjd med."
Tror ni att jag får nåt svar och en ursäkt? Nej, inte ett ord, så jävla dåligt. Skulle det vart jag som hade behandlat en kund på detta sättet hade jag erbjudigt nån sorts kompensation tex, fri service på motorn eller vad dom helst. Man har väl ett rykte att tänka på. Jag kommer ju efter detta alldrig köpa nåt därifrån i alla fall när det blir dags för större båt, ny hoj eller vad som helst. Om dom behandlar en kund så här när man ska köpa nåt, hur svårt skulle det inte bli då om man får fel på nåt man har köpt?
*
Allt började med att jag beställde en båt av Linder på mässan och vi kom överens om att jag skulle köpa den av Yamaha Center Haninge vilket är den närmsta återförsäljaren för mig. Jag sa att jag ville ha den så snabbt som möjligt och det skulle inte vara några problem. Nu började problemen, först tog det mig tre veckor att få tag i en båtsäljare där, fast det var dom som skulle höra av sig till mig. Efter att jag pratat med Johan på Linder ringer dom i alla fall upp till slut.
Vi kommer överens att jag ska få båten nästkommande vecka eller veckan efter det. Efter fyra veckor har jag inte fått varken båt eller ett meddelande att den är försenad. Då skickar jag detta mail till dom och avbeställer båten:
"Hej!
*
Meddelar här med att jag avbeställer min Linder Soprtsman 355 på grund av allt strul och sen leverans.
*
Till att börja med att det skulle ta 3 veckor att ens få kontakt med någon från Yamaha Center Haninge och när jag väl fick det blir jag lovad att jag skulle få båten på en eller två veckor. Nu är det vecka fyra och jag har inte fått någon båt*eller ens ett mail eller telefonsamtal om att leveransen är försenad. Jag har vart tydlig med att jag vill ha båten så fort som möjligt redan från början och ändå strulas det och lovas det saker som inte hålls. Om det nu dök upp nåt som till slut gjorde leveransen försenad, varför inte bara meddela detta?
*
Förstår att det säkert inte är så mycket vinst på en så här liten båt och att dom stora dyra köpen säkert prioriteras men ni har*ju ändå ett företagsnamn att värna om.
*
Tycker att det är tråkigt att det blivit så här eftersom att jag verkligen ville ha en ny båt men idag*köpte jag istället*en Linder Sportsman 355 med en 8 hk Yamaha motor från 2007 begagnat som jag hoppas att jag ska bli nöjd med."
Tror ni att jag får nåt svar och en ursäkt? Nej, inte ett ord, så jävla dåligt. Skulle det vart jag som hade behandlat en kund på detta sättet hade jag erbjudigt nån sorts kompensation tex, fri service på motorn eller vad dom helst. Man har väl ett rykte att tänka på. Jag kommer ju efter detta alldrig köpa nåt därifrån i alla fall när det blir dags för större båt, ny hoj eller vad som helst. Om dom behandlar en kund så här när man ska köpa nåt, hur svårt skulle det inte bli då om man får fel på nåt man har köpt?
*
Kommentera