Yamaha Center Haninge - Sjukt dålig service! - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Yamaha Center Haninge - Sjukt dålig service!

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Yamaha Center Haninge - Sjukt dålig service!

Måste bara skriva lite om dom och hur dom verkar hantera kunder.

Allt började med att jag beställde en båt av Linder på mässan och vi kom överens om att jag skulle köpa den av Yamaha Center Haninge vilket är den närmsta återförsäljaren för mig. Jag sa att jag ville ha den så snabbt som möjligt och det skulle inte vara några problem. Nu började problemen, först tog det mig tre veckor att få tag i en båtsäljare där, fast det var dom som skulle höra av sig till mig. Efter att jag pratat med Johan på Linder ringer dom i alla fall upp till slut.

Vi kommer överens att jag ska få båten nästkommande vecka eller veckan efter det. Efter fyra veckor har jag inte fått varken båt eller ett meddelande att den är försenad. Då skickar jag detta mail till dom och avbeställer båten:

"Hej!
    *
    Meddelar här med att jag avbeställer min Linder Soprtsman 355 på grund av allt strul och sen leverans.
    *
    Till att börja med att det skulle ta 3 veckor att ens få kontakt med någon från Yamaha Center Haninge och när jag väl fick det blir jag lovad att jag skulle få båten på en eller två veckor. Nu är det vecka fyra och jag har inte fått någon båt*eller ens ett mail eller telefonsamtal om att leveransen är försenad. Jag har vart tydlig med att jag vill ha båten så fort som möjligt redan från början och ändå strulas det och lovas det saker som inte hålls. Om det nu dök upp nåt som till slut gjorde leveransen försenad, varför inte bara meddela detta?
    *
    Förstår att det säkert inte är så mycket vinst på en så här liten båt och att dom stora dyra köpen säkert prioriteras men ni har*ju ändå ett företagsnamn att värna om.
    *
    Tycker att det är tråkigt att det blivit så här eftersom att jag verkligen ville ha en ny båt men idag*köpte jag istället*en Linder Sportsman 355 med en 8 hk Yamaha motor från 2007 begagnat som jag hoppas att jag ska bli nöjd med."

Tror ni att jag får nåt svar och en ursäkt? Nej, inte ett ord, så jävla dåligt. Skulle det vart jag som hade behandlat en kund på detta sättet hade jag erbjudigt nån sorts kompensation tex, fri service på motorn eller vad dom helst. Man har väl ett rykte att tänka på. Jag kommer ju efter detta alldrig köpa nåt därifrån i alla fall när det blir dags för större båt, ny hoj eller vad som helst. Om dom behandlar en kund så här när man ska köpa nåt, hur svårt skulle det inte bli då om man får fel på nåt man har köpt?
    *

Jag hade också problem med dem i Yamaha Center Haninge. Jag skulle köpa en utombordare yamaha 15 hk, betalar för motorn och fick dem 9 veckor efter att ha sagt att det skulle ha i tre eller fyra dagar

Kommentera

Kollade Rejta, inga bra omdämen direkt fast några var kanonnöjda.

//C
      http://sportfisher.se

Kommentera

Ursprungligen postat av Cole Visa inlägg
        Kollade Rejta, inga bra omdämen direkt fast några var kanonnöjda.

//C
        Ja, det var inte bara jag som tycker dom är skit tydligen.

Fattar inte att dom bara skiter i sina kunder, men dom kanske säljer så mycket att dom inte behöver bry sig. Om det är så kommer det väl ändå komma en dag då kunderna ha tröttnat och ryktet spritt sig, då är det svårt att få tillbaks dom.

Kommentera

Då hade jag tur som köpte min Suzuki DF40 hos Trosa marin för en månad sedan. Beställde den på tisdagen, på fredagen satt den monterad å klar på akterspegeln. Inte nyttigt att vara "för stor"....tydligen. Hoppas du är nöjd iallafall med din nya båt!

Kommentera

Jag är kund hos Yamaha Center i Haninge. Det är den absolut värsta köpupplevelsen jag varit med om.

Jag vill från djupet av mitt hjärta varna för detta företag.
            Och om du ändå väljer att handla här hoppas jag verkligen att du inte får något problem med produkten - för det är då dina problem börjar på riktigt.

Innan du köper - gör din hemläxa och sök runt om det här företaget. Jag är tydligen inte ensam.

Kommentera

Kan bara instämma. Akta er för dem

Kommentera

Låter inge vidare du :/

Kommentera

Extra oroande är det med tanke på att de är ett "Yamaha Center" dvs en av Yamaha Sverige utsedd och auktoriserad verkstad - hur kan de få hållas under åren?!

Att tråden började 2012 men är aktuell 2018 är illavarslande...

Man funderar ju hur en auktoriserad motorservice genomförs om de knappt kan hantera kunder... Jag menar det förra kräver kunskap det andra kräver "bara" en vilja...
                  Senast ändrad av anteman; 2018-06-16, 02:00.

Kommentera

Finns nog tyvärr många liknande.. läge att starta nån tråd eller lista för dessa?

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av Snöhäst, 2016-03-10, 13:38
                    130 svar
                    25 568 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg engqvist  
                    Startad av nybörjare-igen, 2024-04-07, 21:17
                    10 svar
                    1 905 visningar
                    0 gillar