Tog mig tid att jämföra priser på Relaxjiggar (min favoritjigg). Jag valde 7,5 cm kopyto bls. Har kollat 8 olika företag på nätet och kommit fram till följande.
Jiggbutiken tar 14kr styck eller 3 för 29kr + frakt.
Böjda spön 12kr styck + frakt.
Ribatex 11kr styck. Har just nu rea 8kr styck. Det är dessutom fraktfritt.
Berras 30kr för 3 styck + frakt.
Sporting 49kr för 5 styck + frakt.
Beten.Nu 29kr för 3 styck + frakt.
Olssons fiske 10kr styck eller 25 för 149kr + frakt
Proguideshop 6kr styck. Tyvärr står fel pris angivet för 25pack men det är 135kr om jag inte minns fel. Det är dessutom fraktfritt.
Kan ju bara konstatera att priserna skiljer sig åt, rätt mycket. Man kan ju undra varför. Kan inte låta bli att tycka att vissa har rena ockerpriser. Man kan ju tycka att en jigg för en tia inte är mycket att bråka om, men om man förbrukar flera hundra om året så blir det pengar att spara om man kollar priser. Ni kan ju försöka gissa vart jag handlar mina.
Vad betalar/handlar ni?
Hej o hå, på lördag blir det jiggfiske efter borre, skulle tro att jag börjar med en blåvit variant.
Skitfiske på er.
Hälsar
Barabajare
Jiggbutiken tar 14kr styck eller 3 för 29kr + frakt.
Böjda spön 12kr styck + frakt.
Ribatex 11kr styck. Har just nu rea 8kr styck. Det är dessutom fraktfritt.
Berras 30kr för 3 styck + frakt.
Sporting 49kr för 5 styck + frakt.
Beten.Nu 29kr för 3 styck + frakt.
Olssons fiske 10kr styck eller 25 för 149kr + frakt
Proguideshop 6kr styck. Tyvärr står fel pris angivet för 25pack men det är 135kr om jag inte minns fel. Det är dessutom fraktfritt.
Kan ju bara konstatera att priserna skiljer sig åt, rätt mycket. Man kan ju undra varför. Kan inte låta bli att tycka att vissa har rena ockerpriser. Man kan ju tycka att en jigg för en tia inte är mycket att bråka om, men om man förbrukar flera hundra om året så blir det pengar att spara om man kollar priser. Ni kan ju försöka gissa vart jag handlar mina.
Vad betalar/handlar ni?
Hej o hå, på lördag blir det jiggfiske efter borre, skulle tro att jag börjar med en blåvit variant.
Skitfiske på er.
Hälsar
Barabajare