EL-GE Sportfiske - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

EL-GE Sportfiske

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Ursprungligen postat av smauel93
    var på el-ge fär några dagarsedan för en kompis skulle köpa flugbindningsset och en annan kompis skulle ha nytt spö. (jag köpte lite flubindningsmaterial) och när han ber en om hjälp och säger "jag skall börja binda flugor" eller nått liknande så står bara en där och kollar på oss och jag ställer då en fråga "vad skall vi ha" för har hört av vissa att de kan "lura" på oss saker eftersom vi inte är så gammla.
    då säger han att vi skall få prata med en annan som kan bättre än han (och det e ju bara bra isåfall) och då så pekar han som var "kunnig" på en färdig stats som vi redan hade sätt men ville höra vad han tyckte om den osv. sen såg i en annan sats men då bara fjädrar osv men billigare så vi frågade om vi fick öpnna och kolla och det var helt ok. sedan ringer det i deras telefon och vi packar ihop sakerna igen och sätter tillbaka dom och väntade i några minuter men sedan när han ringde ett samtal och satte sig vid datorn så fick jag som inte är så duktig säga vad jag trodde till min kompis och det slutade med att han köpte ett färdigt set eftersom det var enklast. sedan frågar min andra kompis en annnan som jobbade där om olika spö och då sa han (det var ett teleskop och ett tvådelat) "teleskopspön är bättre om man skall resa osv."..... viste man inte det redan?? det var iprinsip bara det vi fick reda på om de olika spöna. han köpte ett telskop som var sönder när han fällde ut det för ena ringen var lös. Nu kommer jag bara gå dit i nöd fall och det är synd att björlanda inte har flugbindningsgrejor (bara lika dan flugindarsats som min kompis köpte på el-ge) men han ångrar sig att han köpte den där och inte på björlanda för vi var där idag) även om det var samma pris på el-ge som björlanda))

så björlanda sportfiske till allt utom flugbindning (då dom inte har så mycket) och då går jag till M&Ms sportfiske.
    Men Björlanda har inte en sån där goooo, trevlig och snygg tant som EL-GE har
    Fabrikör Stava rules...

Kommentera

Faktum är att de skall börja ta in mer flugprylar.
      Så då kan hela Götet sticka dit å handla!!
      Gå med i Göteborgs Fiskevänner
      http://www.fiskesnack.com/forum/group.php?groupid=13

Kommentera

Jag tycker att El-ge's webshop suger. Inget direkt utbud där om man jämnför med i affären. Jag kan hålla med om att man blir lite dåligt bemött där ibland. Vissa av personalen är kunnig men borde öva på sin "kundkontakt".

Kommentera

Hehe man blir ju lite nostalgisk nu, har flyttat från stan och inte handlat fiskegrejer i götet på flera år men låter som inget ändrats nästan. Som jag minns det så var det så här enligt mig.

El-Ge var en rejält stor butik och hade allt möjligt alltså brett sortiment, men snarare gamla grejer än det senaste på marknaden och rätt saftiga priser på nästan allt. Men för havsfiske och trolling hade de mycket grejer minns jag, faktiskt en del grejer som få andra ställen har. Bemötandet var dock skit och minns den sura kärringen hon blängde och förföljde folk då med.

Stjärnås var det en snubbe som hette Sonny som hade och han var riktigt speedad och nästan överföll en när man kom in, men i alla fall glad och fixade grejer. Fanns rätt mycket mete och spinngrejer där, mycket jiggar, lite nyare grejer men ibland hade de inte grejer man ville ha men det glömde man snabbt efter som man hittade annat roligt och till hyfsade priser.

Sen hade Berras en liten filial på ett ställe inte så långt från Stjärnås och det var den minsta fiskebutik jag sett och litet men hyfsat bra sortiment. Men trevligt bemötande och hittade några bra grejer som jag fick till himla bra pris, sen stängdes den butiken tyvärr har jag för mig.

Butiken nära Järntorget vet jag inte om det är samma ens som då, det var några år sen ju, var dock rätt liten och begränsat sortiment, men trevligt bemötande och köpte några bra grejer där med.

Sen fanns det något som hette Strömwalls eller MM minns om det var samma ställe, men har för mig att det fanns en del intressant där, men lite dyra och mer flugfiske än vad jag var ute efter. Köpte några trollingwobblers och någon paravan där och märkte att de var snorkiga där och de fnyste och hellre ville sälja på mig flugsaker för 10 000 kr.

Om jag flyttar tillbaka så skulle jag nog besöka Stjärnås först, annars hade det nog blivit trolling och annat från Olsons på nätet och i sista fall om jag ville ha havsgrjer som ingen annan hade så hade jag fort sprungit förbi häxan på El-Ge. ;.)

Kommentera

Stjärnås personal är verkligen inte särskilt bemötande varken mot mig ibland eller andra kunder. El-Ge blir det framöver.

Kommentera

Sportfiskebutiken Kållered

http://www.tajtlajn.se

Ja alla kan ju räkna ut va jag tycker så håller tyst!

Men har ni inte varit där så e ni varmt välkomna vi e rätt goa gubbar...
              Senast ändrad av Tajtlajn.se; 2009-03-30, 00:04.

Kommentera

Varför har inga sportfiskebutiker i Gbg aldrig någon vettig rea.
                Endast på skitsaker. Jag tänker på El-Ge och Stjärnås.
                Och sicka trötta mäniskor på Stjärnås.

Nä, tacka vet jag Björlanda!
                Gå med i Göteborgs Fiskevänner
                http://www.fiskesnack.com/forum/group.php?groupid=13

Kommentera

Ursprungligen postat av Gotefunk Visa inlägg
                  Varför har inga sportfiskebutiker i Gbg aldrig någon vettig rea.
                  Endast på skitsaker. Jag tänker på El-Ge och Stjärnås.
                  Och sicka trötta mäniskor på Stjärnås.

Nä, tacka vet jag Björlanda!
                  *Bump*

Där håller jag med dig När jag såg att Björlanda hade höstrea ringde jag och frågade om dom hade Nasci rullen jag ville ha och dom det var rea på den. Självklart var det rea på den, på hela sortimentet! 40%

Dock har jag ju ingen bil så de blev lite jobbigt med bussar osv. På bussen ungefär när jag passerar Hjalmar Bratningsplatsen ser jag i Metro att det står att El-Ge har Höst-rea, 50%! Så då slår jag dom en signal och frågar om dom har rullen, det har dom men rean gäller dessvärre inte den, och så börjar han rabbla de få ABU rullar som rean faktiskt gäller för :p

Ack ack... Tyvärr ligger Björlanda för långt bort för mig utan bil så det har blivit Strömwalls mest för mig, fast nu hittar jag även till Stjärnås så kanske blir min nya butik att besöka (närmast också)

Kommentera

Sportfiskebutiken i Kållered - www.tajtlajn.se
                    är den bästa butiken, väldigt seriöst bemötande och finns inte grejerna på lager ,går det mesta att ordnas in

Göteborgs bästa butik-med omnejd

Kommentera

Jag kan tyvärr inte hålla med om det folket skriver om att el-ge personalen bemöter en på ett negativt sätt och är allmänt "sura".

Jag va inne för någon vecka sedan i butiken och blev bemött på ett trevlig och bra sätt.

Sen är ju butiken enorm och har ett riktigt stort sortiment!
                      Man hittar alltid massa roliga saker som man kanske ibland inte visste att det fanns i vissa fall.

Jag ger tummen upp till el-ge sportfiske!

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Snöhäst, 2016-03-10, 13:38
                      130 svar
                      25 377 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg engqvist  
                      Startad av Benjamin S, 2023-10-08, 18:58
                      6 svar
                      1 238 visningar
                      0 gillar