skäms! CeLa sportfiske, Malmö - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

skäms! CeLa sportfiske, Malmö

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• skäms! CeLa sportfiske, Malmö

jag har varit inne på cela många gånger och alltid har jag blivit bemött på ett skumt sätt, brukar snacka med han korte runda killen. har frågat samma saker vid olika tillfällen och han har nästan alltid helt olika svar, därför köpte jag inte mina fluggrejjer där utan på wittlock istället. en dag gick jag ändå in på cela o köpte en tafs, jag sa att jag inte visste hur man skulle sätta fast den i linan. då erbjöd han sig att göra det till mig. någon dag senare kommer dit med mina fluggrejjer för att låta honnom hjälpa mig sätta ihop grejjerna, jag frågade även om de kunde knyta fast backingen i linan, det gick bra. eftersom den rundes arm var gipsad fick Ceasar(han som bryter) göra det istället. när han gör en nålknut för att sätta fast backingen i linan går backinglinan av vid knuten. han gör om det och samma sak händer tre ggr. han säger att de på wittlock har gett mig en gammal rutten backing. han påpekar även att min SA mastery trout lina är gammal. eftersom jag inte vet så mkt om flugfiske så blir jag självklart besviken, går hem och ringer wittlock och förklarar situationen. de förklarar att backingen är färsk + att fluglinan är av nyare modell och kan omöjligt vara gammal, jag litar mer på wittlock än cela så jag förstår att de på cela snackat gojja. killen på wittlock säger att jag kan be CeLa ringa honom. jag går ner till CeLa men de vägrar att ringa, Ceasar hävdar att det inte är hans buissness.
    jag gick till Fiske o Fiskar där de hjälpte mig att sätta ihop sakerna, de sa även att det inte var något fel på varken backing eller lina.

jag tänker iallafall ALDRIG mer handla på CeLa och råder alla som inte vet precis vad de vill ha att göra detsamma.

Ps. bara så ni vet så har han lille runde inte rört ett spinnspö på över tio år, ändå rekomenderade han mig att köpa sambadraget till mitt havsöringfiske eftersom han brukar använda det själv.

Ursprungligen postat av tarmluddd
    Ps. bara så ni vet så har han lille runde inte rört ett spinnspö på över tio år, ändå rekomenderade han mig att köpa sambadraget till mitt havsöringfiske eftersom han brukar använda det själv.
    Sambadraget behöver inte vara helt fel till öring...

Kommentera

Kan ju vara bra att veta, hade planer på att kila in där och fråga om man kunde få en praktik där...

Vad som helst, bara man slipper gå och drälla..

Men nu verkar det ju inte vara ett ställe man vill praktisera på.
      Deras hemsida har ju för övrigt varit under uppbyggnad i mer än ett år också.

Kommentera

Ursprungligen postat av tarmluddd
        jag har varit inne på cela många gånger och alltid har jag blivit bemött på ett skumt sätt, brukar snacka med han korte runda killen. har frågat samma saker vid olika tillfällen och han har nästan alltid helt olika svar, därför köpte jag inte mina fluggrejjer där utan på wittlock istället. en dag gick jag ändå in på cela o köpte en tafs, jag sa att jag inte visste hur man skulle sätta fast den i linan. då erbjöd han sig att göra det till mig. någon dag senare kommer dit med mina fluggrejjer för att låta honnom hjälpa mig sätta ihop grejjerna, jag frågade även om de kunde knyta fast backingen i linan, det gick bra. eftersom den rundes arm var gipsad fick Ceasar(han som bryter) göra det istället. när han gör en nålknut för att sätta fast backingen i linan går backinglinan av vid knuten. han gör om det och samma sak händer tre ggr. han säger att de på wittlock har gett mig en gammal rutten backing. han påpekar även att min SA mastery trout lina är gammal. eftersom jag inte vet så mkt om flugfiske så blir jag självklart besviken, går hem och ringer wittlock och förklarar situationen. de förklarar att backingen är färsk + att fluglinan är av nyare modell och kan omöjligt vara gammal, jag litar mer på wittlock än cela så jag förstår att de på cela snackat gojja. killen på wittlock säger att jag kan be CeLa ringa honom. jag går ner till CeLa men de vägrar att ringa, Ceasar hävdar att det inte är hans buissness.
        jag gick till Fiske o Fiskar där de hjälpte mig att sätta ihop sakerna, de sa även att det inte var något fel på varken backing eller lina.

jag tänker iallafall ALDRIG mer handla på CeLa och råder alla som inte vet precis vad de vill ha att göra detsamma.

Varför köper man grejor på en firma och går sedan till en annan för att få grejorna ihopsatta, kunde inte Wittlock gjort det?.

Kommentera

Ursprungligen postat av knota
          Varför köper man grejor på en firma och går sedan till en annan för att få grejorna ihopsatta, kunde inte Wittlock gjort det?.

tarmludd verkar bo i malmö, wittlock ligger i halmstad.. inte så hemskt långt att köra men antagligen har han köpt sin utrustning via postorder och fått hem det i delar

Kommentera

precis, både Celas och Fiske och Fiskar ligger i Malmö så det var nog ett naturligt val då de ligger hyffsat nära varandra också.

Kommentera

Ursprungligen postat av toxs
              Sambadraget behöver inte vara helt fel till öring...
              det är alldeles superbt för havsöring, man kan dock undra sig hur han brukar använda det om han inte rört ett spinnspö på 10 år. tror det väger lite för mycket att flugfiska med.

glömde dessutom nämna den gången han skulle visa hur bra en flugrulle va genom att kasta den i golvet, gissa om den gick sönder....

Kommentera

Haha han är ett ess, tjommen vill nog väl men är inte så värst kunnig. Kommer ihåg när han skulle lägga ny nylonlina på en av mina haspelrullar för något år sen, la den givetvis på "fel" håll och jag har aldrig haft så mkt trassel i hela mitt liv. Gick tillbaka med spolen dagen efter, då hade jag kanske 20% av linan kvar, jag fick det fixat, men ett fiskepass gick ju åt h*****e....

Kommentera

Ursprungligen postat av fogelberg
                  precis, både Celas och Fiske och Fiskar ligger i Malmö så det var nog ett naturligt val då de ligger hyffsat nära varandra också.

Varför inte säga till Wittlock när man beställer att man vill ha dom ihopsatta??,

Kommentera

Ursprungligen postat av knota
                    Varför inte säga till Wittlock när man beställer att man vill ha dom ihopsatta??,
                    ett mycket bra svar är: det tänkte jag inte på. wittlock erbjöd sig självklart att sätta ihop det till mig när jag ringde o berätta vad som hänt o betala frakten. men det tyckte jag var onödigt eftersom den kompetensen även finns i malmö. Du verkar upprörd "knota", har du inte fiskat på ett tag?

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av Snöhäst, 2016-03-10, 13:38
                    130 svar
                    25 254 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg engqvist  
                    Startad av Benjamin S, 2023-10-08, 18:58
                    6 svar
                    1 217 visningar
                    0 gillar