Marin&Fritid - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Marin&Fritid

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Ett tips är att kolla med Allmäna reklamationsnänden http://www.arn.se/
    Det sägs att det finns lite anmälningar där

Kommentera

Bumpar en 6 år gammal tråd. Mitt första inlägg till råda på allt. Har vi några nya omdömen? Några båtar lär de ju ha sålt sedan dess...

Kommentera

är det inte dom som lockar/råder sina kunder med uttrycket "släng pengarna i sjön" ??
        Never let your memories be greater then your dreams...

I händerna på ett klantarsel blir även den dyraste utrustning förvandlad till odugligt skit...

Kommentera

Tips är som vanligt att googla företaget och att kolla ARN:s svarta lista.

Prova att googla "Marin & Fritid oseriösa" så ser du snabbt att det är företag man kanske inte bör göra affärer med om man inte gillar problem. Det är dom å andra sidan inte ensamma om i den branschen...

Kommentera

Var någon av båtgrupperna på FB som diskuterade om företaget i fråga och det var inte så mycket positivt folk hade att säga om dem. Företaget fick reda på detta och hotade då tydligen med att stämma de personer som hade hand om gruppen. Känns inte riktigt rätt väg att gå om man vill förbättra sitt rykte. Jag personligen skulle aldrig köpa en båt eller något annat heller för den delen av dom, jag har varit där några gånger och fått ett ganska dåligt bemötande samt att jag har flera bekanta som haft problem med dom i affärer.

Saxat från gruppen Båtsnack på FB:
            Eftersom vi i admins har blivit anmälda för förtal och vad jag kan utläsa av pm:et som en av oss fick så är advokat inkopplad, inte för att de kan lasta oss för något men dock de som gör inläggen så är allt skriveri om Laxå Marin o Fritid förbjudet i gruppen, gäller både negativt som positivt, sker detta så blir vederbörande blockerad från gruppen
            Senast ändrad av Pegu78; 2016-11-21, 16:21. Anledning: Tillägg

Kommentera

Ursprungligen postat av Pegu78 Visa inlägg
              Var någon av båtgrupperna på FB som diskuterade om företaget i fråga och det var inte så mycket positivt folk hade att säga om dem. Företaget fick reda på detta och hotade då tydligen med att stämma de personer som hade hand om gruppen. Känns inte riktigt rätt väg att gå om man vill förbättra sitt rykte. Jag personligen skulle aldrig köpa en båt eller något annat heller för den delen av dom, jag har varit där några gånger och fått ett ganska dåligt bemötande samt att jag har flera bekanta som haft problem med dom i affärer.

Saxat från gruppen Båtsnack på FB:
              Eftersom vi i admins har blivit anmälda för förtal och vad jag kan utläsa av pm:et som en av oss fick så är advokat inkopplad, inte för att de kan lasta oss för något men dock de som gör inläggen så är allt skriveri om Laxå Marin o Fritid förbjudet i gruppen, gäller både negativt som positivt, sker detta så blir vederbörande blockerad från gruppen
              Okej, så länge man håller sig till sina egna upplevelser och inte broderar ut kring vad man "hört" bör man ju dock klara sig bra. De du skrev exempelvis kan ju ingen få till förtal. Man har ju all rätt att berätta om sina upplevelser, positiva som negativa. Dock inte sprida osanna rykten. Vilken typ av problem har dina bekanta råkat ut för?

Kommentera

Jag skulle aldrig köpa båt eller motor av marin & fritid (speciellt inte begagnat). Jag har ett par vänner som har gjort det och det har varit en hel del problem. Är det nya grejer så ska det väl mycket till för att de ska ha hunnit förstöra grejerna, men de har ett dåligt rykte av goda anledningar.

Kommentera

Det som jag kommer ihåg senast så var det en arbetskamrat och hans far som köpte en begagnad motor som skulle fungera bra. När dom skulle provköra den första gången så gick den inte alls, har för mig att det var en cdibox eller liknande som var trasig. Dom påtalade detta för försäljaren att den inte fungerade som utlovat. Enligt min kamrat hade denne då inte alls blivit lika trevlig som när dom köpte motorn, dom ville inte åtgärda felet eller ta tillbaks motorn. Slutade med att dom åkt därifrån och köpte reservdelen på annat ställe och lagat den själva. Detta var några år sen, man får väl hoppas att dom blivit bättre på kundbemötande, dock lite tveksam då man läser och hör en hel del skit.

Om man söker lite på fiskesnack så hittar du nog en hel del om marin & fritid då jag läst flera trådar om dom genom åren.

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                  Startad av Snöhäst, 2016-03-10, 13:38
                  129 svar
                  24 978 visningar
                  0 gillar
                  Senaste inlägg Backslag  
                  Startad av Benjamin S, 2023-10-08, 18:58
                  6 svar
                  1 210 visningar
                  0 gillar