Dela era erfarenheter - Bästa webbutiken - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Dela era erfarenheter - Bästa webbutiken

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Dela era erfarenheter - Bästa webbutiken

Jag har under årets gång beställt diverse fiskerelaterade ting från olika webbaserade butiker. Av olika skäl kan man vara mer eller mindre nöjd med service, fraktkostnad, kommunikation med mera. Det skulle vara intressant att i denna tråd samla folks erfarenheter av de olika webbutiker som finns att tillgå.
    http://enamatorfiskare.blogspot.se
    Instagram enamatorfiskare

Jag börjar själv:

Metebolaget.se
    Jag har beställt av dem vid flera tillfällen och måste först poängtera hur snabb leveransen har varit. Det uppskattas mycket! Om jag minns rätt så beställde jag mäsk en onsdag och hämtade ut paketet den följande fredagen. Fraktpris rimligt, 59 kr. Metebolaget har ett bra utbud av det mesta för metare och de är tydliga i sin kommunikation. Kan rekommendera dem varmt!

Skittfiske.se
    Har beställt skeddrag härifrån och har egentligen inget att anmärka på vad gäller kommunikation eller leveranstid. Det gick smidigt. Tyckte däremot att frakten var rätt dyr, 95 kr för två skeddrag som kunde levereras i brevlådan.

Ribatex.se
    Har beställt från dem två gånger. De har ett brett utbud av produkter och jag har beställt spö, jiggar, håv och wobblers. Vid min första beställning fanns någon av de produkter som jag beställt ej i lager. Ribatex kommunicerade det via e-post men sedan så dröjde det och jag hörde av mig. Jag fick min order drygt en månad efter beställningen gjordes. Min andra beställning har dröjt lite längre än vad jag hoppats på också. Vad som dock ska sägas till Ribatex fördel är att de, efter att jag hört av mig gällande var min första order tagit vägen, erbjöd mig 20% rabatt. Tycker dock att leveranstiden varit något seg den andra beställningen med.

Uppdatering 26/7 gällande andra ordern:
    För det första så var flera av de produkter som jag beställde restnoterade. Dock fick jag bara besked om att vissa av dem var restnoterade kort efter att ordern lagts. Ungefär 2 veckor efter att jag hade beställt kom ett paket på posten. Jag förstod direkt att allt som skulle skickas inte hade gjort det av paketets storlek att döma. Efter att sedan ha kontaktat Ribatex per mejl verkade det som att de insåg att en produkt missats att skicka. Jag undrar dock om de hade insett det om jag inte hörde av mig? Jag bad om att få uppdaterade betaluppgifter eftersom den initiala fakturan inte alls stämde längre. Fakturan var de för övrigt hypersnabba med att skicka ut kort efter beställningen lagts. Då fick jag felaktiga betaluppgifter, 50 kr mer än vad jag skulle betala. Det hela slutade i alla fall med att jag fick de varor som jag beställt och som inte var restnoterade. EN (1!) dag innan fakturan skulle vara betalt var varorna anlända. Summa sumarum, jag kommer inte handla från Ribatex mer. Deras verksamhet verkar skötas på slump.

Enterprisetackle.co.uk
    Enterprise Tackle säljer produkter för metare och producerar bl.a. konstgjorda beten (plastmajs m.m.), boilies och diverse tillbehör. Butiken är, som webadressen antyder, baserad i England. Jag har beställt från dem vid ett tillfälle och var nöjd med service. Leveranstiden var okej, fraktkostnad likaså (ca. 120 kr till Sverige). En del av deras produkter finns att tillgå hos Metebolaget.se.

Angel-domaene.de
    Tysk butik som jag beställde en haspelrulle från. Sidan finns i engelsk version för oss som inte är välbevandrade inom det germanska språket. Betalning skedde via PayPal vilket är smidigt. Jag fick hem rullen inom rimlig tid med tanke på att den skickades från Tyskland. Dessutom, stort plus, så var rullen drygt 800 kr billigare än vad svenska butiker säljer den för. Rekommenderas!

Dogger.se
    Knappade hem en order i söndags på lite blandade prylar. Dogger.se tillhandahåller mycket inom fiske men verkar sakna utbud för den inbitne metaren. Kommunikationen var tydlig och snabb och paketet hämtades ut idag. Hur smidigt och snabbt som helst. Precis som det ska vara med andra ord. Diametral skillnad mot ett visst annat företag (ledtråd, figurerar tidigare i inlägget).

AnglingDirect.co.uk
    Beställde ett avon/quiver travel-spö från denna sida i fredags kväll. Idag var paketet ankommet. Med tanke på att det skickats från England så får jag säga att det gick oerhört fort för leveransen att anlända. Jag har absolut inget att klaga på vad gäller denna webbutik. Frakten låg på cirka 140 spänn vilket får anses vara okej. Spöt var väl paketerat.

Fladen Store
    Snabba vad gäller kundservice och att svara på e-post. Snabba även vad gäller leverans. Jag beställde från Fladen Store i torsdags och kunde hämta ut paketet idag efter jobbet. Rekommenderas!
    Senast ändrad av Abramis Brama; 2017-06-26, 17:23. Anledning: Uppdatering av inlägg.

Kommentera

Ribatex är lite som julafton - man kan gissa vad paketet innehåller men vet aldrig helt säkert förrän man öppnar.

Sent from my D5503 using Tapatalk

Kommentera

Uppdaterad mitt inlägg.

Kommentera

Dogger är snabba och har bra lagersaldon, de har dessvärre inte många av de produkter jag använder mig av så beställer sällan där. Sportfiskeprylar är bra, lika så OFC. Ska jag vara ärlig beställer jag dock mest utomlands nu för tiden, mest pga utbudet, men även att de har lagersaldon som funkar bra, snabba leveranser och riktigt bra kundbemötanden.

Ribatex rekommenderar jag dock verkligen inte då de inte har grejerna hemma som det står på hemsidan att de har i lager, sånt tål jag bara inte!!!
          Gå med i facebookgruppen: Humminbird & Minn Kota Sverige (nu med över 1600 medlemmar).

Kommentera

mistpool.com
            Funkar klockrent för flugbindningsmaterial.

Kommentera

Dogger är riktigt bra, aldrig varit med om att det saknas något, snabba leveranser, oftast till dagen efter och priserna är OK.

Samma ska med Happy angler, dock lite längre lev tid då det skickas från Finland

Skickat från min D6603 via Tapatalk

Kommentera

Uppdaterad mitt inlägg.

Kommentera

Ofc har jag beställt av flera gånger. Bra priser, snabba leveranser och allt har stämt.
                  Hette tidigare Fisktutte, nu heter jag inte så...

Kommentera

Har använt Happyangler flera gånger utan några problem som helst.
                    Köpte en isborr därifrån förra vintern och skäret visade sig vara snett, de ersatte mig på en gång.

Dogger ska ha cred för sina leveranstider, kommer ibland dagen efter order trots transport över halva landet.

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av Snöhäst, 2016-03-10, 13:38
                    130 svar
                    25 658 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg engqvist  
                    Startad av nybörjare-igen, 2024-04-07, 21:17
                    10 svar
                    2 010 visningar
                    0 gillar