Testa samlarklubben Rullen, som redan nämnts, eller testa mejla någon av dessa som kanske kan hjälpa dig.
https://www.blakdogtackle.com/
Finns även en ersättare/reservrulle i Tyskland förresten:
https://www.ebay.com/itm/Abu-Ambassa...UAAOSw~HBaS8xH
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
ABU Garcia's svenska hemsida?
Collapse
X
-
Det har jag gjort o då var det bara telefonsvarare. Flera gånger.Ursprungligen postat av Team_08_trassel Visa inlägg
Ja, testa att ringa.
Lämna en kommentar:
-
Tack för tipset!Ursprungligen postat av BeBest Visa inlägg
Det kan ju hända att någon i samlarklubben Rullen vet var du kan hitta reservdelar.
Lämna en kommentar:
-
Ja, testa att ringa.Ursprungligen postat av lsjonsson Visa inlägg
Beklagar sorgen efter din fars bortgång!
Ok! Tack!
Tror du att är det någon idé att skriva till ABU o skicka med en bild och se om dom har något minne vem som köpte lagret?
Jag har suttit och googlat och försökt hitta någon som gör reklam för reservdelar till Ambassadeur men jag hittar bara till nyare modeller.
Lämna en kommentar:
-
Det kan ju hända att någon i samlarklubben Rullen vet var du kan hitta reservdelar.Ursprungligen postat av lsjonsson Visa inlägg
Beklagar sorgen efter din fars bortgång!
Ok! Tack!
Tror du att är det någon idé att skriva till ABU o skicka med en bild och se om dom har något minne vem som köpte lagret?
Jag har suttit och googlat och försökt hitta någon som gör reklam för reservdelar till Ambassadeur men jag hittar bara till nyare modeller.
Lämna en kommentar:
-
Beklagar sorgen efter din fars bortgång!Ursprungligen postat av Team_08_trassel Visa inlägg
Fan, jag har något minne av att pappa tog oss med på en omväg genom Norrland när vi ett år var påväg till Sorsele för att köpa reservdel till sin gamla car din rulle. Tydligen hade någon norrlänning köpt hela ABU's reservdelslager på äldre rullar. Pappa är dessvärre död sedan 2016, men ska lyssna med farbror och storebror.
Ok! Tack!
Jag har suttit och googlat och försökt hitta någon som gör reklam för reservdelar till Ambassadeur men jag hittar bara till nyare modeller.Senast ändrad av lsjonsson; 2019-05-08, 03:46.
Lämna en kommentar:
-
Fan, jag har något minne av att pappa tog oss med på en omväg genom Norrland när vi ett år var påväg till Sorsele för att köpa reservdel till sin gamla car din rulle. Tydligen hade någon norrlänning köpt hela ABU's reservdelslager på äldre rullar. Pappa är dessvärre död sedan 2016, men ska lyssna med farbror och storebror.Ursprungligen postat av lsjonsson Visa inlägg
Du som verkar ha koll på Amabbasadeur. Jag behöver en reservdel till en gammal Ambasadeur 30 o var man kan få tag på den. Det är spaken till skivbromsen som har fått sig en törn och den måste jag köpa ny. Det är den långa spaken som syns på fotot på rullen i bilden. Jag har provat att ringa men får inget svar mer än telefonväxel. Den är inköpt i mitten på 70-talet innan min första resa upp till Harstad.
Lämna en kommentar:
-
Du som verkar ha koll på Amabbasadeur. Jag behöver en reservdel till en gammal Ambasadeur 30 o var man kan få tag på den. Det är spaken till skivbromsen som har fått sig en törn och den måste jag köpa ny. Det är den långa spaken som syns på fotot på rullen i bilden. Jag har provat att ringa men får inget svar mer än telefonväxel. Den är inköpt i mitten på 70-talet innan min första resa upp till Harstad.Ursprungligen postat av Kattman Visa inläggSenast ändrad av lsjonsson; 2019-05-07, 03:18.
- Gillar 1
Lämna en kommentar:
Foton
Collapse
Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.
Relaterat
Collapse
| Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
|---|---|---|---|---|
|
Startad av nybörjare-igen, 2024-04-07, 21:17
|
10 svar
2 170 visningar
0 gillar
|
Senaste inlägg