EL-GE (fejkprodukter) - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

EL-GE (fejkprodukter)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • EL-GE (fejkprodukter)

    Har ju varit en tråd om Sporting och deras brister. Men tänkte faktiskt hänga ut EL-GE i Göteborg också. Måste först tillägga att det inte gäller personalen eller den fysiska butiken utan webbshoppen.
    Vad man än söker på så kommer el-ge fram och när man sen går in så är det nästan alltid slut eller utgått.
    Detta är ju självklart något de satt i system för att locka in kunder på sin hemsida. Jag vet det är inte olagligt, men omoraliskt! Och många använder sig av detta sätt men EL-GE sticker verkligen ut ur mängden genom att använda sig av detta i så stor skala.
    Frågan är om många produkter som leder in en på deras sida någonsin funnits i lager eller alltid bara legat som "fejkprodukter"

    De tror de tjänar på detta. Kanske gör de det? Men jag kommer bojkotta dem iallafall. För det börjar bli riktigt irriterande.
    EL-GE lägg pengarna på att köpa in lite roliga unika produkter än att betala Google massa pengar .

  • #2
    Vet att de har det oerhört tufft - frågan är om de klarar sig över 2023. Tuff bransch . Vissa nätbutiker lägger ut varor med priser som det inte går känna pengar på. Vissa leverantörer/generalagenter försöker sätta stopp för det genom att hindra dem från o sälja deras produkter eller viten. Hur kan vi agera ? Bara lägsta pris hela tiden? - jag gillar fysiska butiker.
    Detta är på inget sätt ett försvar av El-Ge mer en tankeställare.
    Peter b

    Kommentera


    • #3
      Ursprungligen postat av engqvist Visa inlägg
      Har ju varit en tråd om Sporting och deras brister. Men tänkte faktiskt hänga ut EL-GE i Göteborg också. Måste först tillägga att det inte gäller personalen eller den fysiska butiken utan webbshoppen.
      Vad man än söker på så kommer el-ge fram och när man sen går in så är det nästan alltid slut eller utgått.
      Detta är ju självklart något de satt i system för att locka in kunder på sin hemsida. Jag vet det är inte olagligt, men omoraliskt! Och många använder sig av detta sätt men EL-GE sticker verkligen ut ur mängden genom att använda sig av detta i så stor skala.
      Frågan är om många produkter som leder in en på deras sida någonsin funnits i lager eller alltid bara legat som "fejkprodukter"

      De tror de tjänar på detta. Kanske gör de det? Men jag kommer bojkotta dem iallafall. För det börjar bli riktigt irriterande.
      EL-GE lägg pengarna på att köpa in lite roliga unika produkter än att betala Google massa pengar .
      Jag som mest köper begagnade spönnoch rullar nu för tiden har däremot jättestor nytta av EL-GE:s webbsida. Det verkar som att alla spön eller rullar de någonsin sålt ligger kvar. När jag då vill veta vad ett spö väger eller vilka betesvikter det är klassat för då kollar jag bara på EL-GE:s sida. De är dessutom föredömliga på att lägga in alla uppgifter om sina spön och rullar. Men jag kan förstå att det är störande om man letar efter produkter att köpa och inte vill ha en museekatalog.

      Kommentera


      • #4
        Inte tänkt på det. Handlat en gång och de var nyss när jag köpte en Shimano Sustain. De levererade blixtsnabbt och till väldigt bra pris.

        Tror som någon ovanför att det kommer bli tufft och utslagning i denna bransch. Lite synd om det bara är mainstream Söder kvar även fast de är bra att ha att göra med överlag.

        Kommentera


        • #5
          Söders är ju absolut sämst... söker man på deras sida listar dom saker som dom inte har hemma till vrakpriser... bluff och båg! Detsamma gäller upplev.

          Kommentera


          • #6
            Ursprungligen postat av Xerup Visa inlägg
            Söders är ju absolut sämst... söker man på deras sida listar dom saker som dom inte har hemma till vrakpriser... bluff och båg! Detsamma gäller upplev.
            Riktigt irriterande faktiskt, det är ett flertal gånger som de haft rabatterat pris på något som varit slut i månader och fortsätter vara slut långt efter rean är över

            Kommentera


            • #7
              Tycker det gäller samma generellt för alla de större butikerna.. Saker som e på rean som varit slut långt innan rean börjar o fortsätter vara långt efter rean är slut.

              Kommentera


              • #8
                Eller det här... lägsta pris innan prissänkningen... var billigare än nu efter prissänkningen... WTF!!!

                https://www.sportfiskeprylar.se/sv/a...etesboxar.html

                Kommentera


                • #9
                  Tror mer på att web applikationerna helt enkelt inte klarar att hantera det. Man kan ju ibland se att en ny rulle som inte kommit ut ännu, men som ligger på sidan som kommer snart också är med i rean. Tror de matar in 10% på Daiwa haspelrullar och då blir ju alla det även de som är slutsålda.

                  Mycket reor kommer det bli, för mycket på lagren. Kolla Söders aktie också, kostar som en magnum mandel…

                  Kommentera


                  • #10
                    Ursprungligen postat av Peter B Visa inlägg
                    Vet att de har det oerhört tufft - frågan är om de klarar sig över 2023. Tuff bransch . Vissa nätbutiker lägger ut varor med priser som det inte går känna pengar på. Vissa leverantörer/generalagenter försöker sätta stopp för det genom att hindra dem från o sälja deras produkter eller viten. Hur kan vi agera ? Bara lägsta pris hela tiden? - jag gillar fysiska butiker.
                    Detta är på inget sätt ett försvar av El-Ge mer en tankeställare.
                    Peter b
                    Just den frågan huruvida man kommer överleva 2023 ställde jag mig faktiskt i mellandagarna.
                    Var in i den fysiska butiken en snabb sväng och maken till dåligt utbud och höga priser har jag sällan skådat!
                    Har tidigare bott i Göteborg under 10 år och var tämligen frekvent in i butiken och då till helt annat utbud.
                    Antar att detta till stor del är nätjättarnas "förtjänst" - mycket tråkigt i vilket fall...

                    Kommentera

                    Foton

                    Collapse

                    Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

                    Relaterat

                    Collapse

                    Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av lethul, 2011-09-08, 21:27
                    99 svar
                    26 357 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Cosmoz 08  
                    Startad av Detanvändarnamnetanvändsredan, 2015-01-28, 13:39
                    134 svar
                    29 614 visningar
                    18 gillar
                    Senaste inlägg JontaK
                    av JontaK
                     
                    Startad av Snöhäst, 2016-03-10, 13:38
                    112 svar
                    22 855 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Johaan
                    av Johaan
                     
                    Startad av engqvist, 2022-12-31, 11:17
                    23 svar
                    3 531 visningar
                    2 gillar
                    Senaste inlägg BrainDisorder  
                    Startad av Flex, 2023-03-20, 20:44
                    2 svar
                    546 visningar
                    1 gilla
                    Senaste inlägg Robbansfiske  
                    Arbetar...
                    X