Hej
För ett tag sedan köpte jag en haspelrulle från Fishit. Det var en Broman Freerunner. En s.k. rulle med baitrunner funktion.
Jag lät handlaren på orten spola på flätlina (Spiderwire) för ca 250 spänn. Dessutom kostade jag på mig en ny Zalt-wobbler.
När jag testade rullen senare så blev det trassel. Jag kämpade med skiten i över en timma. Det tog tvärstopp i rullen när jag kastade. Min nya Zalt-wobbler flög all världens väg. Förvåningen var stor eftersom jag aldrig har haft några problem med spolar som affären spolar på.
Jag tog med min spole till handlaren för att kräva pengar tillbaka. Handlaren var väldigt tillmötesgående men han noterade att linan på spolen var konstigt upplagd. Min nya rulle lade inte ut någon lina längst ut i kanterna vilket orsakade trassel.
Rullen skickades tillbaka till Fishit efter ett telefonsamtal med personalen i Ludvika. I ett brev till Fishit begärde jag att få igen pengarna för rullen, linan, den nya wobblern samt för frakten. När jag pratade med personalen i Ludvika så lät det hoppfullt att jag skulle få igen för mina utlägg men den som skötte utbetalningarna sitter i Stockholm och han var på semester.
Efter några veckor ringde han som sköter utbetalningarna till mig och säger att mina krav på pengar är orimliga. Han gick med på att ersätta mig för rullen, frakten samt halva kostnaden för linan. Dvs jag ska själv stå för ca 225 kronor för att de säljer en rulle som jag anser är behäftad med ett grovt fel. Jag hade ju aldrig tappat min nya wobbler om rullen hade fungerat som det var tänkt. Dessutom försökte de skylla på att handlaren på orten har spolat på linan fel eftersom det ser så konstigt ut på spolen. Kruxet är att den linan dom ser på spolen har ju rullen själv lagt dit. Jag fick ju iväg några kast.
Jag känner mig dåligt behandlad av Fishit. De misstror mig eftersom de sällan har haft några reklamationer av den aktuella rullen. Fishit tycker att de är väldigt schyssta mot mig som betalar något av mina utlägg!
Vad tycker Ni? Ska jag nöja mig med pengarna och hålla käft eller ska jag inte ge mig förrän jag har fått igen för alla mina utlägg? I vilket fall som helst så kommer jag aldrig mer handla av Fishit. Sådetså!!
Killen på Fishit undrade varför jag inte hade skickat med kvittot för frakten ihop med rullen
Mvh Vänergädda
För ett tag sedan köpte jag en haspelrulle från Fishit. Det var en Broman Freerunner. En s.k. rulle med baitrunner funktion.
Jag lät handlaren på orten spola på flätlina (Spiderwire) för ca 250 spänn. Dessutom kostade jag på mig en ny Zalt-wobbler.
När jag testade rullen senare så blev det trassel. Jag kämpade med skiten i över en timma. Det tog tvärstopp i rullen när jag kastade. Min nya Zalt-wobbler flög all världens väg. Förvåningen var stor eftersom jag aldrig har haft några problem med spolar som affären spolar på.
Jag tog med min spole till handlaren för att kräva pengar tillbaka. Handlaren var väldigt tillmötesgående men han noterade att linan på spolen var konstigt upplagd. Min nya rulle lade inte ut någon lina längst ut i kanterna vilket orsakade trassel.
Rullen skickades tillbaka till Fishit efter ett telefonsamtal med personalen i Ludvika. I ett brev till Fishit begärde jag att få igen pengarna för rullen, linan, den nya wobblern samt för frakten. När jag pratade med personalen i Ludvika så lät det hoppfullt att jag skulle få igen för mina utlägg men den som skötte utbetalningarna sitter i Stockholm och han var på semester.
Efter några veckor ringde han som sköter utbetalningarna till mig och säger att mina krav på pengar är orimliga. Han gick med på att ersätta mig för rullen, frakten samt halva kostnaden för linan. Dvs jag ska själv stå för ca 225 kronor för att de säljer en rulle som jag anser är behäftad med ett grovt fel. Jag hade ju aldrig tappat min nya wobbler om rullen hade fungerat som det var tänkt. Dessutom försökte de skylla på att handlaren på orten har spolat på linan fel eftersom det ser så konstigt ut på spolen. Kruxet är att den linan dom ser på spolen har ju rullen själv lagt dit. Jag fick ju iväg några kast.
Jag känner mig dåligt behandlad av Fishit. De misstror mig eftersom de sällan har haft några reklamationer av den aktuella rullen. Fishit tycker att de är väldigt schyssta mot mig som betalar något av mina utlägg!
Vad tycker Ni? Ska jag nöja mig med pengarna och hålla käft eller ska jag inte ge mig förrän jag har fått igen för alla mina utlägg? I vilket fall som helst så kommer jag aldrig mer handla av Fishit. Sådetså!!
Killen på Fishit undrade varför jag inte hade skickat med kvittot för frakten ihop med rullen

Mvh Vänergädda
Kommentera