Reklamation hos Fishit - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Reklamation hos Fishit

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Reklamation hos Fishit

Hej

För ett tag sedan köpte jag en haspelrulle från Fishit. Det var en Broman Freerunner. En s.k. rulle med baitrunner funktion.
    Jag lät handlaren på orten spola på flätlina (Spiderwire) för ca 250 spänn. Dessutom kostade jag på mig en ny Zalt-wobbler.

När jag testade rullen senare så blev det trassel. Jag kämpade med skiten i över en timma. Det tog tvärstopp i rullen när jag kastade. Min nya Zalt-wobbler flög all världens väg. Förvåningen var stor eftersom jag aldrig har haft några problem med spolar som affären spolar på.

Jag tog med min spole till handlaren för att kräva pengar tillbaka. Handlaren var väldigt tillmötesgående men han noterade att linan på spolen var konstigt upplagd. Min nya rulle lade inte ut någon lina längst ut i kanterna vilket orsakade trassel.

Rullen skickades tillbaka till Fishit efter ett telefonsamtal med personalen i Ludvika. I ett brev till Fishit begärde jag att få igen pengarna för rullen, linan, den nya wobblern samt för frakten. När jag pratade med personalen i Ludvika så lät det hoppfullt att jag skulle få igen för mina utlägg men den som skötte utbetalningarna sitter i Stockholm och han var på semester.

Efter några veckor ringde han som sköter utbetalningarna till mig och säger att mina krav på pengar är orimliga. Han gick med på att ersätta mig för rullen, frakten samt halva kostnaden för linan. Dvs jag ska själv stå för ca 225 kronor för att de säljer en rulle som jag anser är behäftad med ett grovt fel. Jag hade ju aldrig tappat min nya wobbler om rullen hade fungerat som det var tänkt. Dessutom försökte de skylla på att handlaren på orten har spolat på linan fel eftersom det ser så konstigt ut på spolen. Kruxet är att den linan dom ser på spolen har ju rullen själv lagt dit. Jag fick ju iväg några kast.

Jag känner mig dåligt behandlad av Fishit. De misstror mig eftersom de sällan har haft några reklamationer av den aktuella rullen. Fishit tycker att de är väldigt schyssta mot mig som betalar något av mina utlägg!

Vad tycker Ni? Ska jag nöja mig med pengarna och hålla käft eller ska jag inte ge mig förrän jag har fått igen för alla mina utlägg? I vilket fall som helst så kommer jag aldrig mer handla av Fishit. Sådetså!!

Killen på Fishit undrade varför jag inte hade skickat med kvittot för frakten ihop med rullen

Mvh Vänergädda
    Ät inte gul snö!

Re: Reklamation hos Fishit

Originally posted by Vänergädda
    Hej

För ett tag sedan köpte jag en haspelrulle från Fishit. Det var en Broman Freerunner. En s.k. rulle med baitrunner funktion.
    Jag lät handlaren på orten spola på flätlina (Spiderwire) för ca 250 spänn. Dessutom kostade jag på mig en ny Zalt-wobbler.

När jag testade rullen senare så blev det trassel. Jag kämpade med skiten i över en timma. Det tog tvärstopp i rullen när jag kastade. Min nya Zalt-wobbler flög all världens väg. Förvåningen var stor eftersom jag aldrig har haft några problem med spolar som affären spolar på.

Jag tog med min spole till handlaren för att kräva pengar tillbaka. Handlaren var väldigt tillmötesgående men han noterade att linan på spolen var konstigt upplagd. Min nya rulle lade inte ut någon lina längst ut i kanterna vilket orsakade trassel.

Rullen skickades tillbaka till Fishit efter ett telefonsamtal med personalen i Ludvika. I ett brev till Fishit begärde jag att få igen pengarna för rullen, linan, den nya wobblern samt för frakten. När jag pratade med personalen i Ludvika så lät det hoppfullt att jag skulle få igen för mina utlägg men den som skötte utbetalningarna sitter i Stockholm och han var på semester.

Efter några veckor ringde han som sköter utbetalningarna till mig och säger att mina krav på pengar är orimliga. Han gick med på att ersätta mig för rullen, frakten samt halva kostnaden för linan. Dvs jag ska själv stå för ca 225 kronor för att de säljer en rulle som jag anser är behäftad med ett grovt fel. Jag hade ju aldrig tappat min nya wobbler om rullen hade fungerat som det var tänkt. Dessutom försökte de skylla på att handlaren på orten har spolat på linan fel eftersom det ser så konstigt ut på spolen. Kruxet är att den linan dom ser på spolen har ju rullen själv lagt dit. Jag fick ju iväg några kast.

Jag känner mig dåligt behandlad av Fishit. De misstror mig eftersom de sällan har haft några reklamationer av den aktuella rullen. Fishit tycker att de är väldigt schyssta mot mig som betalar något av mina utlägg!

Vad tycker Ni? Ska jag nöja mig med pengarna och hålla käft eller ska jag inte ge mig förrän jag har fått igen för alla mina utlägg? I vilket fall som helst så kommer jag aldrig mer handla av Fishit. Sådetså!!

Killen på Fishit undrade varför jag inte hade skickat med kvittot för frakten ihop med rullen

Mvh Vänergädda

om det är utom tvivel att det är rullen som är orsak till det som hände ska du INTE ge dig. då SKA du ha tillbaks för lina, frakt, rulle och eventuellt bete som du tappat pga. rullens fel. då det ofta finns folk med orimliga krav och på grund av eget slarv vill tjäna pengar på olika sätt, borde du helt enkelt skaffa ett intyg från handlaren du nämner. skicka sedan intyg och rulle till fishit, så att dom ser att det inte beror på dig. jag får nästan dagligen mail och telefonsamtal från folk som deltagit i olika tävlingar (jag jobbar på en reklambyrå) och KRÄVER att vinna. det sista jag fick (i förrgår) var en person som inte ville förstå att vi valt en annan slogan än hans, som vinnare i en tävling. för att citera honom ordagrant:
    - vaddå? varför fick jag inte första pris, min slogan var bäst.

en annan uppmärksammade att vi stavat fel på ett ord i en tävlingstext, och därför borde vi skänka henne priset.

ytterligare en, som vann en tvättmaskin försökte bluffa oss på en maskin till.

mm mm

jag ville bara visa med detta att det finns så mycket tokigt folk som kräver helt orimliga saker. har man inte fått några andra klagomål, så väcks det nog någon form av tvivel hos den ansvariga. kolla bara på alla försäkringsbedrägerier. någon har haft inbrott i ett vidsförråd och helt plötsligt så förvarades både äkta mattor och antika symaskinr i det förrådet. jag säger absolut inte att det är rätt, men tyvär så är det nog så det är. för att ytterligare klargöra vad jag menar så är det bara att titta på vad som hände med fiskefebers "jerkbaiterbjudande". otroligt tråkigt men jag kan inte tro att det finns någon som helst illvilja bakom det faktum att väldigt många inte fått det dom beställt och betalt för. jag tycker rent generellt att folk är ganska snabba att döma, alla gör fel ibland (handlare, fisketidningar, politiker och även jag;-). men åter igen! är det fel på rullen, och det har orskat dig kostnader så är det inget snack. du ska ha tillbaks för det du lagt ut.

ta kontakt med dom en gång till och vidhåll ditt krav (om det är utom tvivel att det är rullen som varit orsak).

ha det!
    achilles

Brokeback Fishing Team

http://gaydogpikehonkeys.spaces.live.com/photos/

--------------------------------------------------
    \m/

Kommentera

SLÅS för dina pengar! det säger jag bara!!!!

Kommentera

Att handla på firmor som påstår att en rulle är väldigt prisvärd och billig. Det är som att köpa grisen i säcken. Har känt på Fishits haspelrullar och kan bara påstå att det är smeck. Dom rullarna låg på runt tusingen. Skulle knappt ge 400 kronor för dom. Bästa är att köpa ett känt märke från början. Och av en handlare med gott anseende. Du lär inte få igen hela utlägget. Utan ta tillbaks pengar för rullen. Och undvik piss ställen. Men skriv ner dom i stället så att dom får på skallen. Det är absolut det bästa. Du har ju Fiske. nu att härja på också. Man får ett jäkla nerslag för handlarna när man skriver ner deras keff behandling och soppiga varor. Jag vet vad jag talar om kan jag lova. Nämner jag ordet Shimano på vissa sidor är jag påhackad direkt. MVH Gunnar J. PS, är jävligt kräsen på fiskegrejor. På grund av att ha provat så in i helgolands alla fiske prylar.
        Kan ge lite tips om abborrfiske och göstrolling.

Kommentera

Hej
          Du skall självklart ha tillbaka alla dina kostnader du har haft på Fishit för din rulle + returfrak om du är missnöjd och tror att felet är rullen´s

Stå på dig

Därimot får du nog svårt att få betalt för linan..om din lokala handlare har t.ex spolat på för mycket lina så får du ofta denna händelse ( överspinning av linan som löper ut själv efter stopp) och trassel som följd- kan också bero på att rullen inte har en bra linuppläggning som passar sig för din flätlina ( så sker ofta på mina billigare rullar med sämre linuppläggning men med bra lina)

På Fishit ´s hemsida beskrivar Broman rullen på följande sätt
          --->

---------------------------------------------------------------------------------
          Vår selected freerunner medium RD är en pärla för karpfiske och gäddmete.
          Rullen är utrustad med vår suveräna, ställbara frispole, vilken Du snabbt aktiverar genom ett lättåtkomligt reglage på vevsidan. Frispolens motstånd ställer Du sedan lätt in på rullens bakre undersida. Laddad med sju kullager, stenhård titanbeläggning på utsatta delar, omedelbar backspärr, mjuk men stark bakbroms, jämn linuppläggning samt rymlig aluminiumspole och extraspole i grafit vågar vi påstå att vår freerunner står sig väl med vilken annan frispolerulle som helst.

Köp en bra rulle ( Shimano ) dom är dyra men fungerar alltid bra .

Mvh Och lycka till Mvh Swegrulf

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
          Startad av Snöhäst, 2016-03-10, 13:38
          130 svar
          25 373 visningar
          0 gillar
          Senaste inlägg engqvist  
          Startad av Benjamin S, 2023-10-08, 18:58
          6 svar
          1 238 visningar
          0 gillar