Import av ekolod - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Import av ekolod

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Import av ekolod

Hej har lite funderingar kring tullavgifter och fraktkostnader och hoppas kunna få lite klarhet i det hela.
    Jag går o lurar på att köpa ett cuda128 portabelt ekolod från basspro.com, som ligger på 99.99 USD, vilket i runda tal är 750 spänn. Sedan har jag förståt att tullen lägger på en ca 28 %, så då är man ju uppe i dryga tusenlappen...men frågan är hur mycket frakten kan tänkas kunna gå på...är det någon som har beställt något från basspro.com tidigare, eller något annat amerikanskt företag? Det är som sagt ett ekolod, kanske väger något kilo själva paketet. Jag känner mig inte tvungen att ta det allra snabbaste fraktalternativet (för jag antar att man kan välja på ett par olika fraktsätt...?) utan vill bara ha det så billigt som möjligt. Är det möjligt att fraktkostnaderna blir så pass stora att det inte blir någon större skillnad mot att köpa samma produkt här i sverige, som ligger på 1895:- ? Jag menar ligger frakten på i runda tal 500 :- så äre ju ingen större mening, man tjänar ju isf bara 400 spänn...jaja ni förstår.. vill bara ha ett par tips på vad det billigaste fraktalternativet kan tänkas kosta.

Tack på förhand
    MVH Robin
    Om det blir dubbelhugg i min båt stämmer man obligatoriskt upp i nationalsången och tar en prisa snus(2006)...dock får man nog lov att ta en prisa nikotintuggummin nu för jag har precis slutat upp med eländet..(2007)
    Eller så skiter man i det och tar en prisa snus som en riktig karl, är nere i träsket igen (2008)

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
Startad av Snöhäst, 2016-03-10, 13:38
130 svar
25 357 visningar
0 gillar
Senaste inlägg engqvist  
Startad av Benjamin S, 2023-10-08, 18:58
6 svar
1 236 visningar
0 gillar