OJ, Oj Oj, vad det ska jerkas slemmisar på senhösten i Magelungen. Tidigare har dom bara fått smaka på på grundgående Bomber. Ska bli mig ett hett nöje att servera dom en poppers. Min enda rädsla är att min onda axel får sig en törn. Man får ju inte glömma att 20 gäddor över tio kilo kom upp på jerkbeten för inte så länge sedan. Är nog nära på rekord. Var visst på några dagar. Tror inte att man knäckt det på vanligt gäddfiske med sjunkande beten. MVH Gunnar J.
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Våga vägra JERK!!!
Collapse
X
-
P A
Jansson...Popper är inte jerkbete, liksom..Popper är popper.Originally posted by elanen
OJ, Oj Oj, vad det ska jerkas slemmisar på senhösten i Magelungen. Tidigare har dom bara fått smaka på på grundgående Bomber. Ska bli mig ett hett nöje att servera dom en poppers. Min enda rädsla är att min onda axel får sig en törn. Man får ju inte glömma att 20 gäddor över tio kilo kom upp på jerkbeten för inte så länge sedan. Är nog nära på rekord. Var visst på några dagar. Tror inte att man knäckt det på vanligt gäddfiske med sjunkande beten. MVH Gunnar J.
Imorgon blir det lektion när du dräller förbi..
Kommentera
-
Tycker det inte är speciellt dyrt med jerk, många kostnader är ju en-gångs, sen fiskar man ju ofta ytligt och inte sätter så många beten.
Sen skall man väl inte flyga med Aeroflot och förvänta sig att jerkspöet skall överleva, men det är självförvållat som sagt...How inappropriate to call this planet Earth, when clearly it is Ocean." Arthur.C.Clarke
Kommentera
-
-
Ahh... denna tråden igenUrsprungligen postat av AlessandroDanne årets största är väl tagen i Vättern på en BJ?
Det där mer överskådlig tid har passerat nu så jag har köpt mig lite jerk-grejer, har inte hunnit testa det så mycket ännu dock, men det kommer.
Fler som skaffat som skrev på listan?!?
Kommentera
-
Sen tycker jag att man skall jämställa jerk med gurka, självklart är dom flesta fiskarna gurka som tas på jerk, men även gös tas ibland. Dessutom borde det funka i lite saltare miljöer t.ex Saltströmmen efter sej, hälleflundra och torsk t.exHow inappropriate to call this planet Earth, when clearly it is Ocean." Arthur.C.Clarke
Kommentera
Foton
Collapse
-
av megabuzzVäcker liv i tråden. Där jag fiskade i våras så lekte gäddorna från början av mars hela vägen in i juni...1 Foto
-
Kanal: Ljugarbänken
2025-09-15, 16:18 -
-
av FunkenHar ett antal Karikko wobblers som skeden har gått av på typ vid bottennapp! Finns det nya att köpa?...1 Foto
-
2025-03-22, 17:54 -
-
av erla34Hej! Jag vill ha hjälp att identifiera några finska laxwobbler. De fyra wobblerna är märkta med JM på...2 Foton
-
2025-03-23, 20:34 -
Relaterat
Collapse
| Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
|---|---|---|---|---|
|
Startad av Blekingefiskaren, 2013-06-01, 21:35
|
14 svar
3 139 visningar