Ursprungligen postat av Brunte
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Våga vägra JERK!!!
Collapse
X
-
Ursprungligen postat av kortendet sägs att huggen är brutala på jerk. Mitt pb på 8,4 är taget under lektionstid på just jerkbait. Min första kommentar efter hugget är "jag tror jag har felkrokat en brax" så brutalt var hugget, för att inte tala om drillningen. Lyckades även fånga en abborre på 1050gr som jag mer eller mindre planade in då jag trodde att det var en liiiten snipa.
Så att känslan med jerk är grym håller jag inte med om!
Didnt know you fished jerkbaits?I think I fish, in part, because it's an anti-social, bohemian business that, when gone about properly, puts you forever outside the mainstream culture without actually landing you in an institution. It's a nice position. No one considers you to be dangerous, but very little is expected of you.
- John Gierach
Kommentera
-
Ursprungligen postat av AlessandroKorten, hur brutala huggen beror nog mer på hur varmt det är i vattnet, inte
utrustningen.
The shorter the rod the more you will feel the take, the energy is not just taken up the same way, as if your useing a longer softer actioned rod that acts more elastic,
Senast ändrad av Shanghai Lilly; 2005-06-30, 11:28.I think I fish, in part, because it's an anti-social, bohemian business that, when gone about properly, puts you forever outside the mainstream culture without actually landing you in an institution. It's a nice position. No one considers you to be dangerous, but very little is expected of you.
- John Gierach
Kommentera
-
!!!!
Jag har aldrig testat Jerkbait men ska väl ta å försöka nån gång innan jag hoppar på en häxjakt mot jerkbait och dess fiskare...
Hare bra[/QUOTE]
Ett rikitgt bra svar för folk som inte har testat en fiske metod!
Att dömma ut nått innan man provat på det, är i pricip samma sak som att dömma ut en folk grupp utan att fösökt eller träffat en sån människa (rasicm)
Vilket i grunden tyder på okunskap och ointliggens.
Om du vill utvecklas som fiskare ska du inte dömma ut nått på förhand.
Däremot är bra ursäkter att du tex inte har pengar att lägga ut för detta casual fiske :P
Eller att du har provat på men inte tycker det är nått för dig..
Men att komma o skriva upp sig på en lista och hacka ner o argumentera med andra jerk fiskare att det dem sysslar med är skit är ju löjligt.
Kommentera
-
Ursprungligen postat av LooZeR85Jag har aldrig testat Jerkbait men ska väl ta å försöka nån gång innan jag hoppar på en häxjakt mot jerkbait och dess fiskare...
Hare bra
Behöver inte oroa dig för häxjakt, inte sett av någon häxjakt, har du?
Allt är enbart humoristiskt, för er som inte är med i svängen.
Kontenta, man skall göra som man själv vill inte som andra.
Ut och lattja lite nu i solskenet!!!sigpic
Kommentera
-
Vilken härlig tråd!!! å vad länge den har engagerat... Jekrfiske är roligt, bara för att det påminner om jiggfiske, därför jerkfiskar jag, å för att det enda jag har är pengar....:-)"Det är ingen idé att skynda sig om man inte vet var man är på väg. Man vet ju ändå inte när man är framme" - Nalle Puh
"Keep it simple"
//Jan O
www.fisheco.se
www.brofiske.net
www.magazinefisheco.se
Kommentera
Foton
Collapse
-
av vaarius275Hej vänner!
Jag har blivit väldigt sugen på att testa på att fiska med en original ”The...1 Foto-
Kanal: Ljugarbänken
2026-08-16, 19:03 -
-
av vaarius275Hej vänner!
Jag har blivit väldigt sugen på att testa på att fiska med en original ”The...1 Foto-
Kanal: Ljugarbänken
2026-08-16, 19:03 -
Relaterat
Collapse
| Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
|---|---|---|---|---|
|
Startad av mikee, 2005-05-17, 22:24
|
11 svar
13 574 visningar
0 gillar