Våga vägra JERK!!! - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Våga vägra JERK!!!

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Jag lär inte köpa några jerkgrejor på ett bra tag, framförallt av den enkla anledningen att jag inte har någon båt...
    Min fiskeblogg: http://mickesfiske.blogg.se/

"If people concentrated on the really important things in life, there'd be a shortage of fishing poles." - Doug Larson

Kommentera

• nääääääääääää ingen jerk
      callaway

Kommentera

• Varför ändra i ett vinnande lag? Tror man inte på sina vinnare, tror man inte på sig själv heller! Mitt gäddlag består av mig, 10' Kinetic Signature Pike, Ambassadeur 6500c Syncro och ca 75g Heron!
        Må vi alla ha ett intressant fiske!

Kommentera

• Nix, men att visa att "alla" inte fallar för den svenska följa strömmen atityden, man måste inte göra som "alla" andra.

Att det skulle vara att inte utvecklas må så vara, men få har möjlighet att praktisera allt. Allt vi upplever i våra liv ger utveckling, men alla måste väl inte utvecklas på samma sätt? Jag har precis börjat ett nytt jobb, ett jobb som exempelvis inte du har, betyder det att jag är mer utvecklad? Njä, knappast eftersom du i din tur har andra personliga erfarenheter som är lika mycket värt.

Så meningen är att alla skall få göra som de vill utan att någon skall ge sig på valet, bara för att åsikterna skiljer sig åt.
          Sedan förpackat på ett sätt som inte borde väcka uppståndelse, men som alla vet gör det bara för rent nöjes skull.

Sov gott alla!

Ursprungligen postat av Olof
          Bra skrivet.. Klart man ska våga prova på något nytt, annars utvecklas man aldrig i sitt fiske. Jerkfiske är ett utmärkt exempel på detta!
          Sturgeon, vad är syftet med tråden egentligen då? Att känna att man har stöd från andra när man väljer att inte vilja utvecklas?

Kom just in från grillen i solen, underbart väder vi har!
          Allt gott!
          Senast ändrad av Sturgeon; 2005-06-30, 12:31.
          sigpic

Kommentera

• det sägs att huggen är brutala på jerk. Mitt pb på 8,4 är taget under lektionstid på just jerkbait. Min första kommentar efter hugget är "jag tror jag har felkrokat en brax" så brutalt var hugget, för att inte tala om drillningen. Lyckades även fånga en abborre på 1050gr som jag mer eller mindre planade in då jag trodde att det var en liiiten snipa.
            Så att känslan med jerk är grym håller jag inte med om!
            Bajen forever!

Kommentera

• FOGELBERG skriver lätt på

Kommentera

• Säkert skitskoj att syssla med, och effektivt vid rätt förhållanden. I Gäddfeber verkade de onekligen ha goda förhållanden, trevlig film.

Men mete blir nog så kostsamt (beten plus mäsk är dyrast) så pengarna går till det jag är intresserad av, mete!!
                Small carp, big carp, rare carp, different carp, wild carp, difficult carp, and then just carp again...

Kommentera

• Ursprungligen postat av David Söderlund
                  Jerk är ett kul sätt att fiska gädda på. Men jag föredrar att fiska med vanligt. Tycker det är mer knasigt med folk som plockar fram ett flugspö för gädda, dem är inte lite roliga dem .
                  Varför är det så tokigt med flugspö för att fiska gädda?

För övrigt så var det någon som översatte "jerk" till "sex". Mig veterligen så är "jerk" att onanera, men om inläggsskaparen jämnställer allt vad sex är med att onanera, så är det ju lite ledsamt, men samtidigt roligt.

Sen att jerk börjat betyda "idiot" är ungefär som motsvarigheten i den brittiska engelskan, wanker, som betyder "runkare" men numera likställs med "idiot".
                  Senast ändrad av Andreas; 2005-06-30, 07:29.
                  Matpaus? Fisken kan ju finnas i nästa kast!

Kommentera

• Ursprungligen postat av thom
                    Egentligen borde jag inte ens orka bry mig, men börjar bli så jävla trött på det ordet - "stockholmsfjollor". Vad fan syftar det till egentligen? 90% av alla som är fjolliga (gay/artister/lite för utseendefixerade) är ju inte ens härifrån...man hör ju jämt dialekter när man ser såna. Örebro, Strängnäs, Eskilstuna, Linköping och Norrköping verkar däremot vara ställena alla dessa kommer ifrån.

Sen kan jag ju säga att jag själv räknar mig som ganska mån om mitt utseende, vilket brukar betyda att man ses som fjollig av en del (även i min omgivning) och om det är fjolligt så är det väl bara acceptera och samtidigt tycka synd om dig som inte bryr dig om ditt utseende och därmed räknas som ful av mig och alla andra som jag...idiot.
                    Ha Ha. En dåres försvarstal!
                    Team Gorilla.

"No Monkey Business"

--Mer fiske, mindre fruntimmer--

Kommentera

• Korten, hur brutala huggen beror nog mer på hur varmt det är i vattnet, inte
                      utrustningen.
                      How inappropriate to call this planet Earth, when clearly it is Ocean." Arthur.C.Clarke

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Blekingefiskaren, 2013-06-01, 21:35
                      14 svar
                      3 140 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg uditsen
                      av uditsen