Våga vägra JERK!!! - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Våga vägra JERK!!!

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Även om det nu är dyrt, så kostar det ju att ligga på topp. ni som tycker att det är dyrt har väl antagligen sett dom "bättre" grejjerna. Finns ju billigt jerk-skit också. Samma sak med spinn ju, man kan ju göra det billigt, eller dyrt om man så vill. Själv föredrar jag det lite dyrare, för då har man bra grejjer, å slipper köpa nya grejjer p.g.a att grejjerna går sönder.

Själv så tycker jag att jerkfiske är det roligaste som finns!

[FONT=Impact]Blogg[/FONT]

[FONT=Impact]Filmer[/FONT]

[FONT=Georgia][FONT=Impact]Kepsen på, fisk vi få![/FONT][/FONT]

Kommentera

• Rätt så Pontus SJ. Många lurar sig själv med att köpa billigt krafs. Och tänker jag fiskar ju bara lite grann. Lägger man då ut det på många år blir det ändå tråkigt när prylarna ger upp.
      Många lägger ner fisket men återupptar det igen. Och då är det skönt med att ha bra grejer redan liggande. Konstigt att folk köper skitgrejer när det gäller fiskeprylar.
      Men är noga vilket öl, brännvin eller vin som ska inhandlas. Ännu värre är det när det gäller mobiltelefon, platt-TV och andra tekniska saker. Då är det ett gäng tusingar som ska fram.
      Kan ge lite tips om abborrfiske och göstrolling.

Kommentera

• Ursprungligen postat av elanen Visa inlägg
        Rätt så Pontus SJ. Många lurar sig själv med att köpa billigt krafs. Och tänker jag fiskar ju bara lite grann. Lägger man då ut det på många år blir det ändå tråkigt när prylarna ger upp.
        Många lägger ner fisket men återupptar det igen. Och då är det skönt med att ha bra grejer redan liggande. Konstigt att folk köper skitgrejer när det gäller fiskeprylar.
        Men är noga vilket öl, brännvin eller vin som ska inhandlas. Ännu värre är det när det gäller mobiltelefon, platt-TV och andra tekniska saker. Då är det ett gäng tusingar som ska fram.
        för att få en bra öl lägger man på en femma... för att få ett bra spö måste man lägga på 1-2 tusen..

Själv köpte jag 2fiske spö set för ca 400-500st till mig och polarn då jag inte visste om vi/jag skulle tycka det vara roligt. Jag hade inte fiskat på 10år så kändes dumt att köpa spö och rulle för flera tusen. Dessutom trodde jag prylarna som jag köpte var helt okej.

De är också helt OKEJ men inte mer än så. Övertygad om att de kommer hålla i flera år till men jag tänker ändå köpa en ny rulle och ett nytt spö till mig själv.

Anledningen är helt enkelt att jag antagligen kommer fiska i flera år framåt och vill då ha en bättre rulle. Mycket skönare att kasta och veva in med en fin rulle. Så då blir det värt pengarna även fast spöna jag har nu skulle klara jobbet lika bra...

Kommentera

• Ursprungligen postat av Linkan81 Visa inlägg
          lägg ti mig oxå köper havsfiske grejor för mina pengar istället mycket roligare
          Ett väldigt klokt val. Smartare att lägga pengar på utrustning för seriöst fiske istället för jerktjaffset.
          Senast ändrad av BBRF; 2008-07-20, 00:51.
          Hälleflundrafiskare

Kommentera

• Ursprungligen postat av BBRF Visa inlägg
            Ett väldigt klokt val. Smartara att lägga pengar på utrustning för seriöst fiske istället för jerktjaffset.
            Indeed! Fast jag börjar mjukna lite pga indoktrinering av div konstigt folk på detta forum.
            Vad skulle vi gjort utan havet? Skulle vi burit båten.... http://ghfk.se/

Kommentera

• Fattar inte vad ni har emot jerk. Är det inte så att ett flertal av er som klagar på jerk aldrig har testat det? Då tycker jag att ni ska testa det innan ni bedömer det. Man kan inte sitta och säga att någonting är suger innan man ens testat det.

Kommentera

• Jag kan ju bara svara för mig själv, men jag har aldrig provat jerk och kommer troligen inte att göra det under de närmaste framtiden heller.
                Anledning 1 till det är att nästa sak jag ska ge mig in på inom fisket är flugfiske (vilket passar perfekt som komplement när jag är i stugan i Härjedalen). För övrigt så flugfiskade jag för första gången för två veckor sedan och det var en skön upplevelse att testa även om det inte blev någon fisk.
                Anledning 2 är att det är för likt "vanligt spinnfiske", vilket man iof kan variera i näst intill oändlighet.

Kommentera

• Om man precis ska börja med en annan metod så är det en annan sak, likaså om man inte är intresserad av det.Men man behöver inte döma det på förhand utan att ha provat det.

Kommentera

• Jag skrev i den har tråden i början för något år sedan och vill bara upplysa allmänheten att jag FORTFARANDE vågar vägra. :-)

Kommentera

• varför snacka skit om jerk , om ni tycker att det är så jävla dåligt kan man ju fiska med det man vill fiska med och inte klanka ner på andras grejor , dem får väll för i helvte tycka att det är kull med jerk om dem vill , sluta snacka skit !!!1

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Blekingefiskaren, 2013-06-01, 21:35
                      14 svar
                      3 125 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg uditsen
                      av uditsen