Banga vinterfiske (blöjfiskare( - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Banga vinterfiske (blöjfiskare(

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Tycker själv det är skitkul med vinterfiske Ok för att det är kallt men wtf pimpla borre är ju råkul samt ismeta om man har någon med sig ut förstås e ju lite tråkigt själv!!
    Abborre 1230g, Bergsimpa, Björkna, Bleka 2.5kg, Braxen 2.3kg, Gråsej 5.0kg, Gädda 12.0kg, Gös 2.95kg, Havskatt, Havsöring 3.0kg, Hälleflundra 73cm, Id 1.65kg, insjööring 1.5kg, Knaggrocka 5.9kg, Knot, Kolmule, Krabba, Kräfta, Kungsfisk 1.0kg, Lake 820g, Lubb, Löja, Mört, Nors, Regnbåge 3.8kg, Ruda 1.5kg, Sandskädda, Sarv 9hg, Sill, Snorgärs, Spigg, Stäm, Sutare 2.48kg, Torsk 8.0kg, Vimma, Ål 1.65kg.

Kommentera

he he

Originally posted by kenta_85
      Tycker själv det är skitkul med vinterfiske Ok för att det är kallt men wtf pimpla borre är ju råkul samt ismeta om man har någon med sig ut förstås e ju lite tråkigt själv!!

isjerking!
      grattis till dom nya prylarna. hoppas att det blir ny PB´n nu.
      achilles

Brokeback Fishing Team

http://gaydogpikehonkeys.spaces.live.com/photos/

--------------------------------------------------
      \m/

Kommentera

Vinterfiske i all ära, iaf när det är isfritt. Sedan får det vara hur kallt som fn

Kommentera

Originally posted by ~FB~Pike
          Det gäller bara att ha tillräckligt tjock is...
          Kanske 1 vecka till en månad per år här runt Göteborg.
          Nejdå! En "normalvinter" är det is från nyår till slutet av mars här.

Isfisket är bland det roligaste i fiskeväg IMHO!

/Martin

Kommentera

Hehe japp får testa is jerka Låna morfars motorsåg å köra upp 2m bredd å 40m lång ränna
            Abborre 1230g, Bergsimpa, Björkna, Bleka 2.5kg, Braxen 2.3kg, Gråsej 5.0kg, Gädda 12.0kg, Gös 2.95kg, Havskatt, Havsöring 3.0kg, Hälleflundra 73cm, Id 1.65kg, insjööring 1.5kg, Knaggrocka 5.9kg, Knot, Kolmule, Krabba, Kräfta, Kungsfisk 1.0kg, Lake 820g, Lubb, Löja, Mört, Nors, Regnbåge 3.8kg, Ruda 1.5kg, Sandskädda, Sarv 9hg, Sill, Snorgärs, Spigg, Stäm, Sutare 2.48kg, Torsk 8.0kg, Vimma, Ål 1.65kg.

Kommentera

Mitt favoritfiske är ju ispimpel efter grisborre precis som BBRF och Grishildan påpekar. När borrar uppåt 1,6 kilo och över är på bettet. Även att leta efter dessa bjässar i olika vatten är spännande. Nu rymmer ju inte alla sjöar mängder med grov borre. Men dom flesta sjöar över fyra hektar kan i regel rymma nån 1,5 kilos. Som påpekat så slipper man släpet med trycktankar, båtmotorer, spön, dragboxar, ankare och annat löst som vid båtfiske. Skrylla och borr med bra klädsel är vad som behövs. Och att gå på plan yta och bara vraka efter fiskeplatser. Heller inget gungande från vågor. Och sedan är det oftast alldeles tyst ute. Idag finns det ju bra kläder som heller inte kostar multum. En billig flytoverall på första osäkra isen. För att sedan övergå till lite lättare plagg när isen blivit trygg. Gore-Tex, eller liknande membran är idag inte allför avskräckande i pris. Brukar handla sådana plagg på våren när dom reas ut. För att sedan använda dom redan på hösten. Man förlänger ju säsongen för fiske året om på det viset. Balansfisket är ju absolut det mest spännande. När det smäller till på balansaren går det ju rätt ut till handen. Som blir en förlängning av pimpelspöet. Att inte utnyttja vinterns isar till fiske är för mig vansinnigt. Bästa abborrfisket är just då. Till och med mycket bättre än alla andra årstider. Man får mer kilosborrar på det viset. Grabbar börja ladda redan nu. MVH Gunnar J.
              Kan ge lite tips om abborrfiske och göstrolling.

Kommentera

hmm får vell testa balansfiske men vet inte hur jag ska börja. har sånna där balansgrejor men inte använd dom. elanen du måste svara på mitt nya forum dess utom viktigt //Hundersmarck
                //Me

Kommentera

Originally posted by elanen
                  Mitt favoritfiske är ju ispimpel efter grisborre precis som BBRF och Grishildan påpekar. När borrar uppåt 1,6 kilo och över är på bettet. Även att leta efter dessa bjässar i olika vatten är spännande. Nu rymmer ju inte alla sjöar mängder med grov borre. Men dom flesta sjöar över fyra hektar kan i regel rymma nån 1,5 kilos. Som påpekat så slipper man släpet med trycktankar, båtmotorer, spön, dragboxar, ankare och annat löst som vid båtfiske. Skrylla och borr med bra klädsel är vad som behövs. Och att gå på plan yta och bara vraka efter fiskeplatser. Heller inget gungande från vågor. Och sedan är det oftast alldeles tyst ute. Idag finns det ju bra kläder som heller inte kostar multum. En billig flytoverall på första osäkra isen. För att sedan övergå till lite lättare plagg när isen blivit trygg. Gore-Tex, eller liknande membran är idag inte allför avskräckande i pris. Brukar handla sådana plagg på våren när dom reas ut. För att sedan använda dom redan på hösten. Man förlänger ju säsongen för fiske året om på det viset. Balansfisket är ju absolut det mest spännande. När det smäller till på balansaren går det ju rätt ut till handen. Som blir en förlängning av pimpelspöet. Att inte utnyttja vinterns isar till fiske är för mig vansinnigt. Bästa abborrfisket är just då. Till och med mycket bättre än alla andra årstider. Man får mer kilosborrar på det viset. Grabbar börja ladda redan nu. MVH Gunnar J.
                  Elanen. Att pimpla är en höjdare, men att det skulle vara lättare att få kilosborrar på pimpel, det vete sjutton. JAg lyckas i a f mycket bättre med grov borre när jag jiggar, och då har jag lagt ned många timmar på pimpel...
                  Hälleflundrafiskare

Kommentera

Pimpelfiske efter abborre är faktiskt helt överlägset. Huruvida det är lättare att fånga kilosborrar på vintern ska jag dock låta vara osagt. För mig stämmer det, men då fiskar jag inte så mycket abborre under sommaren heller.
                    Personligen fiskar jag inte så mycket med balansarn. Detta beror till stor del på min kärlek till vertikalpirken. Gäller det mängdmässigt så tror jag inget slår en vertikalpirk. Är det stora grisar man satsar på så skulle jag nog tippa att balansarn är bättre. Ska faktiskt försöka ge den lite mer tid i vinter.
                    Hoppas isen kommer i månadsskiftet oktober/november, men helst tidigare. Tror dock inte att det är någon risk. Dessutom önskar jag lite snö och lagom kyla hela vintern.

Kommentera

På vintern är de ju kalasfiske från båt ju!!:-)
                      Bara man slipper isen i sundet så är ja väldigt nöjd! Isen kan däremot ligga på insjöarna där ja kan angla sedan när ja kommer hem från båtfisket efter gädda!

mvh/Jon
                      - Öland, Kalmarsidan och Smålands insjöar -

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Blekingefiskaren, 2013-06-01, 21:35
                      14 svar
                      3 140 visningar
                      0 gillar