Dagdrömmer om flugfiske efter gädda - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Dagdrömmer om flugfiske efter gädda

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Dagdrömmer om flugfiske efter gädda

Blev med ett nytt flugspö på mässan som var. Ett sameo Classic klass 8 med tillhörande lina och rulle. Det har fått stå i garderoben då familjen har kommit före nu under hela veckan.

Nu kommer fredagen och det har börjat klia i händerna efter att få komma ut och blöta linan...

Befinner mig drömmande helt plötsligt i den gamla vassviken där jag vet att gäddorna står nu för att leka. Svingar spöt med en perfekt linbåge längs med vassen. Några snabba drag med den nyinköpta flugan och det smäller till och jag känner de klassiska rycken efter gäddan. Efter en snabb fight där jag krokar av den medan den fortfarande är i vattnet så får den gå tillbaka för att fortsätta sitt upptåg med lek och stök. Själv står jag kvar en stund och njuter av tillvaron och av att äntligen få möta våren som varje år innan.

Verkligheten kanske blir annorlunda då jag är nybörjare på flugfiske. Säkert kallt och dragit, med lintrassel och flugor sittandes i träden. Dessutom med gäddorna hånskrattandes nere i vasskanten, trygga i sin mörka omgivning.

Skitfiske på er alla

Anders

Välkommen till gäddflugfiskets galna värld.
    Inget kommer bli sig likt efter du testat det här fisket.
    Glöm inte vågsäcken och schyssta avkrokningsgrejer bara .
    http://www.silverbums.com

Kommentera

Det blev som sagt en liten tur i helgen. Dock hade jag sonen med och det var mer fokus på honom än på att få ut flugan så den här gången blev det inget men jag ska ut till helgen som kommer igen, Jag fick ju inte ens lintrassel nu när jag provade så det kanske innebär att man kan undvika träden med

Anders

Kommentera

Gäddflugfiske är otroligt kul och bland det enklaste flugfisket att utöva.
        Gäddan är ju inte direkt kräsen av sig och hugger på det mesta.
        Roligast (tycker jag) är att fiska med poppers, som är väldigt enkla att göra själv (om man vill).
        Gäddflugor ska vara stora så tänk på att inte knyta fast material som suger vatten för då blir dom alldeles för tunga och svårkastade.
        Enklaste är att trycka fast en gul öronpropp som man kan klippa till i framkant för att få rätt "plöjarvinkel" samt knyta fast nåt lämpligt glänsande material. Det är inte lönt att vara alltför noggrann eftersom gäddtänderna slite enormt på materialet.

Lycka till dvs Skitfiske!
        Min webshop:
        www.paracordshop.se

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
        Startad av Blekingefiskaren, 2013-06-01, 21:35
        14 svar
        3 123 visningar