favourite drag? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

favourite drag?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • jorgen.mansson
    replied
    Abborre - metmask
    Havsöring - vit snaps
    Gädda - fiskar jag inte...

    Lämna en kommentar:


  • saturnine
    replied
    Abborre - jigg med twin Tail , Reflex och Droppen-spinnarre, Lill-Öringen

    Gädda - Reflexspinnare, Atom, Stor-Öringen, Glimmy

    Havsöring - Snaps - det enda drag jag fått dem på, faktiskt

    Regnbåge - spinnare av alla de slag

    Lämna en kommentar:


  • Classe71
    replied
    Havsöring: Turdraget
    Gädda: Utö eller Atom
    Abborre: jigg eller myran
    Insjööring: Droppen 6gr ev lillöring

    Lämna en kommentar:


  • Cookie o0
    replied
    Abborre: wobbler: Halco Sorcerer 9cm är den wobbler jag tagit flest abborrar på över 30cm och Spigg orginal 7cm är den jag tagit störst abborrar på, 38,3cm och 39cm. Spiggen har inbyggda rasselkulor och går ytligt med riktigt fin gång. Halcon går djupare och även den har rasselkulor, 93cm gädda har även tuggat på den

    Jigg: gul curly tail 6cm eller fiskliknande imitation

    spinnare: Abu reflex 12g

    Gädda: Spinnare: Abu Reflex spinnare 12-18g, gärna Abu Reflex Wasp

    skeddrag: det mesta funkar, Abu Garcia FAVOURITE 15g eller Rapala Minnow Spoon 7cm 15g i färgen RFSH är mina favoriter, dock så har jag annan färg nu då min RFSH fångat så många gäddor att den gått sönder, lite halvtaskig kvalité på dem också kanske.

    Wobbler: om jag ska utgå från det jag har i fiskeväskan så måste det bli en gammal Hi-Lo i röd/vit färg

    Regnbåge: Norrlandsdraget Nr1!, alltid!

    Lämna en kommentar:


  • Kipp
    replied
    Gös = Rapala risto rap färg PRT
    Gädda = Atom silver
    Abborre= rödvit reflex med silversked
    Regnbåge = Myrans wipp gul/vit silversked

    Lämna en kommentar:


  • pengsjö
    replied
    gädda: the king med kopparsked
    abborre: the king med kopparsked
    regnbåge: the king med kopparsked

    kingen som jag kallar den är det absolut bästa drag som jag har och alla fiskar som jag fiskar efter hugger på den!

    Lämna en kommentar:


  • Reflex
    replied
    Gädda: Abu atom 25g
    Abborre: Abu reflex 12g
    Regnbåge: Abu lill-öringen 7g, Abu droppen 6g eller Myran gul wipp 7g

    Lämna en kommentar:


  • Lozz
    replied
    Gädda - Rapala Super Shad Rap, Zalt 14 cm, Salmo Slider 10cm, stora jiggar, mörtmete
    Abborre - DAM Dressed Executor, Blue Fox Vibrax, mindre jiggar, löjmete
    Regnbåge - Hansen Pilgrim, Hansen Fight, Hansen Sealand, räkmete

    Lämna en kommentar:


  • Klockan
    replied
    "Mörrumspinnaren" 12 & 18gr För abborre Helst Ljusblått Huvud och Koppar/silversked. Även "Fat Rapala" Har funkat för mig båda för stor abborre och halvstora gäddor

    Lämna en kommentar:


  • FredrikL
    replied
    För gädda är nog favoriten rapala minnow spoon (vass) eller atom

    Lämna en kommentar:

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
Startad av mikee, 2005-05-17, 22:24
11 svar
13 328 visningar
0 gillar
Senaste inlägg jimmy85
av jimmy85
 
Startad av Blekingefiskaren, 2013-06-01, 21:35
13 svar
3 179 visningar
0 gillar
Senaste inlägg uditsen
av uditsen
 
Startad av Kulfisk, 2021-10-03, 21:21
15 svar
1 153 visningar
0 gillar
Senaste inlägg Kulfisk
av Kulfisk
 
Startad av Xerup, 2022-07-26, 12:01
104 svar
6 887 visningar
2 gillar
Senaste inlägg Xerup
av Xerup
 
Startad av Classe69, 2023-04-12, 20:23
68 svar
3 735 visningar
1 gilla
Senaste inlägg engqvist  
Arbetar...
X