Abborre - metmask
Havsöring - vit snaps
Gädda - fiskar jag inte...
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
favourite drag?
Collapse
X
-
Abborre - jigg med twin Tail , Reflex och Droppen-spinnarre, Lill-Öringen
Gädda - Reflexspinnare, Atom, Stor-Öringen, Glimmy
Havsöring - Snaps - det enda drag jag fått dem på, faktiskt
Regnbåge - spinnare av alla de slag
Lämna en kommentar:
-
Havsöring: Turdraget
Gädda: Utö eller Atom
Abborre: jigg eller myran
Insjööring: Droppen 6gr ev lillöring
Lämna en kommentar:
-
Abborre: wobbler: Halco Sorcerer 9cm är den wobbler jag tagit flest abborrar på över 30cm och Spigg orginal 7cm är den jag tagit störst abborrar på, 38,3cm och 39cm. Spiggen har inbyggda rasselkulor och går ytligt med riktigt fin gång. Halcon går djupare och även den har rasselkulor, 93cm gädda har även tuggat på den
Jigg: gul curly tail 6cm eller fiskliknande imitation
spinnare: Abu reflex 12g
Gädda: Spinnare: Abu Reflex spinnare 12-18g, gärna Abu Reflex Wasp
skeddrag: det mesta funkar, Abu Garcia FAVOURITE 15g eller Rapala Minnow Spoon 7cm 15g i färgen RFSH är mina favoriter, dock så har jag annan färg nu då min RFSH fångat så många gäddor att den gått sönder, lite halvtaskig kvalité på dem också kanske.
Wobbler: om jag ska utgå från det jag har i fiskeväskan så måste det bli en gammal Hi-Lo i röd/vit färg
Regnbåge: Norrlandsdraget Nr1!, alltid!
Lämna en kommentar:
-
Gös = Rapala risto rap färg PRT
Gädda = Atom silver
Abborre= rödvit reflex med silversked
Regnbåge = Myrans wipp gul/vit silversked
Lämna en kommentar:
-
gädda: the king med kopparsked
abborre: the king med kopparsked
regnbåge: the king med kopparsked
kingen som jag kallar den är det absolut bästa drag som jag har och alla fiskar som jag fiskar efter hugger på den!
Lämna en kommentar:
-
Gädda: Abu atom 25g
Abborre: Abu reflex 12g
Regnbåge: Abu lill-öringen 7g, Abu droppen 6g eller Myran gul wipp 7g
Lämna en kommentar:
-
Gädda - Rapala Super Shad Rap, Zalt 14 cm, Salmo Slider 10cm, stora jiggar, mörtmete
Abborre - DAM Dressed Executor, Blue Fox Vibrax, mindre jiggar, löjmete
Regnbåge - Hansen Pilgrim, Hansen Fight, Hansen Sealand, räkmete
Lämna en kommentar:
-
"Mörrumspinnaren" 12 & 18gr För abborre Helst Ljusblått Huvud och Koppar/silversked. Även "Fat Rapala" Har funkat för mig båda för stor abborre och halvstora gäddor
Lämna en kommentar:
-
För gädda är nog favoriten rapala minnow spoon (vass) eller atom
Lämna en kommentar:
Foton
Collapse
-
av megabuzzVäcker liv i tråden. Där jag fiskade i våras så lekte gäddorna från början av mars hela vägen in i juni...1 Foto
-
Kanal: Ljugarbänken
2025-09-15, 16:18 -
Relaterat
Collapse
| Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
|---|---|---|---|---|
|
Startad av mikee, 2005-05-17, 22:24
|
11 svar
13 328 visningar
0 gillar
|
Senaste inlägg
av jimmy85
2026-04-27, 16:56
|
||
|
Startad av Blekingefiskaren, 2013-06-01, 21:35
|
13 svar
3 179 visningar
0 gillar
|
Senaste inlägg
av uditsen
2025-07-29, 09:05
|
||
|
Startad av Kulfisk, 2021-10-03, 21:21
|
15 svar
1 153 visningar
0 gillar
|
Senaste inlägg
av Kulfisk
2025-08-24, 13:59
|
||
|
Startad av Xerup, 2022-07-26, 12:01
|
104 svar
6 887 visningar
2 gillar
|
Senaste inlägg
av Xerup
2025-10-19, 20:04
|
||
|
Startad av Classe69, 2023-04-12, 20:23
|
68 svar
3 735 visningar
1 gilla
|
Senaste inlägg
av engqvist
2025-12-28, 22:06
|
Lämna en kommentar: