min fråga e hur mycket ni lägger på er "hobby" fisket. Vi vet ju alla att det mer e en besatthet eller sjukdom som e totalt obotlig när man väl har blivigt fast. Räkna med allt ni lägger på fiskekort och båthyra, införskaffning av ny och mer utrustning försäkring o underhåll för er som har egen båt, ja räkna med allt vad snittar ni då imånaden. Har själv inte båt o lägger väl i snitt 2000:- imånaden. Kan tycka det e helt rimligt om man tittar på vad tjejen snittar i månaden på kläder. Skriv gärna om ni har egen båt o vad ni fiskar efter.
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
fiske kostar!!!
Collapse
X
-
Fiskar efter gädda och abborre och om man ska försöka få ut ett månadssnitt så landar det nog på 1500 - 2500 men då räknar jag inte med vad båtens avbetalning kostar för den använder jag till mer än bara fiske.
Ganska onödig stor siffra egentligen men man vill ju testa så mycket olika beten och saker hela tiden
Å andra sidan så blir det inte så dyrt per fisketillfälle för jag fiskar säkert 20 pass i månaden så 200kr per tillfälle är billigt om man tänker på vad en biobiljett kostar och det varar bara 1,5 timmar.
-
Kvittar. Skriver du vad du säger till tanten vad det kostar så tar vi bara den summan gånger 10 så borde vi vara i närhetenUrsprungligen postat av Krokodiljägaren Visa inläggska man skriva vad man säger till kärringen att det kostar, eller vad man verkligen lägger ner:P
Kommentera
-
Exakt. Tjänar inget till o ljuga. Tänk om tanten säljer grejerna för de priset du sagt att det kostaUrsprungligen postat av john.ohrberg Visa inläggKvittar. Skriver du vad du säger till tanten vad det kostar så tar vi bara den summan gånger 10 så borde vi vara i närheten
Den som tycker sex är det skönaste som finns har aldrig varit riktigt skitnödig
Kommentera
-
Bara båt och bränsle ligger över 25000 kr om året sen kommer utrustning som hittils i år har kostat närmare 10000kr. Gick väl bra förr när jag fick sälja nån hummer och makrill ibland men nu börjar kilopriset på matfisken bli högt, men det är ju så förbannat skönt att komma på sjön och fiska så jag betalar gjärna 500 kr kilot för fisken jag äter om jag bara får fånga den själv.
Kommentera
-
off topic: var brukar du fiska? ser du bor i sjöbo?Ursprungligen postat av maccan1980 Visa inläggmin fråga e hur mycket ni lägger på er "hobby" fisket. Vi vet ju alla att det mer e en besatthet eller sjukdom som e totalt obotlig när man väl har blivigt fast. Räkna med allt ni lägger på fiskekort och båthyra, införskaffning av ny och mer utrustning försäkring o underhåll för er som har egen båt, ja räkna med allt vad snittar ni då imånaden. Har själv inte båt o lägger väl i snitt 2000:- imånaden. Kan tycka det e helt rimligt om man tittar på vad tjejen snittar i månaden på kläder. Skriv gärna om ni har egen båt o vad ni fiskar efter.
Kommentera
Foton
Collapse
-
av megabuzzVäcker liv i tråden. Där jag fiskade i våras så lekte gäddorna från början av mars hela vägen in i juni...1 Foto
-
Kanal: Ljugarbänken
2025-09-15, 16:18 -
-
av FunkenHar ett antal Karikko wobblers som skeden har gått av på typ vid bottennapp! Finns det nya att köpa?...1 Foto
-
2025-03-22, 17:54 -
-
av erla34Hej! Jag vill ha hjälp att identifiera några finska laxwobbler. De fyra wobblerna är märkta med JM på...2 Foton
-
2025-03-23, 20:34 -
Relaterat
Collapse
| Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
|---|---|---|---|---|
|
Startad av Blekingefiskaren, 2013-06-01, 21:35
|
14 svar
3 141 visningar