fiske kostar!!! - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

fiske kostar!!!

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• fiske kostar!!!

min fråga e hur mycket ni lägger på er "hobby" fisket. Vi vet ju alla att det mer e en besatthet eller sjukdom som e totalt obotlig när man väl har blivigt fast. Räkna med allt ni lägger på fiskekort och båthyra, införskaffning av ny och mer utrustning försäkring o underhåll för er som har egen båt, ja räkna med allt vad snittar ni då imånaden. Har själv inte båt o lägger väl i snitt 2000:- imånaden. Kan tycka det e helt rimligt om man tittar på vad tjejen snittar i månaden på kläder. Skriv gärna om ni har egen båt o vad ni fiskar efter.

Fiskar efter gädda och abborre och om man ska försöka få ut ett månadssnitt så landar det nog på 1500 - 2500 men då räknar jag inte med vad båtens avbetalning kostar för den använder jag till mer än bara fiske.

Ganska onödig stor siffra egentligen men man vill ju testa så mycket olika beten och saker hela tiden

Å andra sidan så blir det inte så dyrt per fisketillfälle för jag fiskar säkert 20 pass i månaden så 200kr per tillfälle är billigt om man tänker på vad en biobiljett kostar och det varar bara 1,5 timmar.

Kommentera

ska man skriva vad man säger till kärringen att det kostar, eller vad man verkligen lägger ner:P

Kommentera

Tjejen lägger ner 7500:- / mån på sin häst. Jag lägger 1500:- på fiske / mån

Kommentera

Ursprungligen postat av Krokodiljägaren Visa inlägg
          ska man skriva vad man säger till kärringen att det kostar, eller vad man verkligen lägger ner:P
          Kvittar. Skriver du vad du säger till tanten vad det kostar så tar vi bara den summan gånger 10 så borde vi vara i närheten

Kommentera

Ursprungligen postat av john.ohrberg Visa inlägg
            Kvittar. Skriver du vad du säger till tanten vad det kostar så tar vi bara den summan gånger 10 så borde vi vara i närheten
            Exakt. Tjänar inget till o ljuga. Tänk om tanten säljer grejerna för de priset du sagt att det kosta
            Den som tycker sex är det skönaste som finns har aldrig varit riktigt skitnödig

Kommentera

Bara båt och bränsle ligger över 25000 kr om året sen kommer utrustning som hittils i år har kostat närmare 10000kr. Gick väl bra förr när jag fick sälja nån hummer och makrill ibland men nu börjar kilopriset på matfisken bli högt, men det är ju så förbannat skönt att komma på sjön och fiska så jag betalar gjärna 500 kr kilot för fisken jag äter om jag bara får fånga den själv.

Kommentera

Ingen aning vad jag lägger. Men de e väl 500-1500:-/mån om man räknar in bränsle o allt. På vintrarna jagar jag istället så de är väl ungefär samma då.
                Den som tycker sex är det skönaste som finns har aldrig varit riktigt skitnödig

Kommentera

Ca 25000 - 30000 om året.

Kommentera

Ursprungligen postat av maccan1980 Visa inlägg
                    min fråga e hur mycket ni lägger på er "hobby" fisket. Vi vet ju alla att det mer e en besatthet eller sjukdom som e totalt obotlig när man väl har blivigt fast. Räkna med allt ni lägger på fiskekort och båthyra, införskaffning av ny och mer utrustning försäkring o underhåll för er som har egen båt, ja räkna med allt vad snittar ni då imånaden. Har själv inte båt o lägger väl i snitt 2000:- imånaden. Kan tycka det e helt rimligt om man tittar på vad tjejen snittar i månaden på kläder. Skriv gärna om ni har egen båt o vad ni fiskar efter.
                    off topic: var brukar du fiska? ser du bor i sjöbo?

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av Blekingefiskaren, 2013-06-01, 21:35
                    14 svar
                    3 141 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg uditsen
                    av uditsen