fiske kostar!!! - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

fiske kostar!!!

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Ursprungligen postat av Krokodiljägaren Visa inlägg
    off topic: var brukar du fiska? ser du bor i sjöbo?
    Nu har det blivigt mycket borre. I våras körde jag bara gädda. Ska försöka mig på lite vertikalfiske efter gösen nu. Kan sammanfatta det med att jag fiskar det mesta som går o fiska i insjö men har blivit en o annan tur till ystad i jakten på HÖ. Kortfattat allt som går o få med ett spö i handen.

Kommentera

Svårt att säga på rak arm...Jag tror att jag lägger ner mer på min andra passion -musik, men några tusingar per år blir det alldeles säkert.. Har dock ingen båt...än. Ska bara se till att få båtplats i Malmötrakten Bor precis vid Dockan, men där är väl fullt?

/J

Kommentera

Ca 10% av månadens inkomster efter skatt.
        Må vi alla ha ett intressant fiske!

Kommentera

500 kr i månaden på småprylar och ytterligare 500 på resor med turfiskebåtar m.m.

Rullar och spö blir liksom inte något man köper varje år men när man får ett anfall blir det ofta riktigt dyrt.
          Mina senaste lite dyrare anfall var ett Hardy bait -40gr som kompletterades med en Calcutta DC....
          När jag ändå var igång blev det även en Calais 201A och ett sushido samt en Curado 301

Tycker dessa är betydligt bättre köp en dom förbannade Iphone lurarna folk springer runt med som inte tåler tappas och måste måste laddas var varannan dag och trots priset är hopplöst omoderna efter något år

Kommentera

alldeles för lite...räcker inte på långa vägar till allt man "måste" ha....
            Never let your memories be greater then your dreams...

I händerna på ett klantarsel blir även den dyraste utrustning förvandlad till odugligt skit...

Kommentera

Denna månaden så har det blivit 2500:- men slår man ut det på ett år så kanske 15000-20000:- Måste räkna med också att jag säljer en hel del saker då man "uppgraderar" sin utrustning och säljer en del av det gamla, så några tusenlappar kanske kommer tillbaks på ett år

Kommentera

Vill inte räkna på detta.... Båt med utrustning för ca 200k och det hänger väl spö/rullar på väggen för ca 50k Orkar inte börjar räkna beten och tillbehör... Sambon flytta för ett år sen nu haha
                [FONT="Verdana"]www.facebook.com/atvcenterfishingteam[/FONT]

Kommentera

Jag är väl i underkant jamfört med er andra. Ca 1000 kr/månaden om man jämnar ut det. Budgeten tillåter tyvärr inte mer. Är mycket man vill ha men inte har råd med.

Att man studerar är ju orsak till att det inte blir mer prylar.

Kommentera

Som student kan man ju inte handla så mycket men jag ligger nog på 20 - 25k per år. Båten är inte medräknad där, den skulle jag kunna använda till annat. Fiskar abborre, gädda, gös. Jigg/ popper, jerkbait och trolling. Sen blir det en del flugfiske också.

Kommentera

Det blir runt en tusenlapp i månaden om man slår ut det på ett år.

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av mikee, 2005-05-17, 22:24
                      11 svar
                      13 539 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg jimmy85
                      av jimmy85