är det bara jag lr är dom så dumma? undrar vad som skulle hända med en Svenske som skulle göra något såhär!
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Karpjakt i USA
Collapse
X
-
I USA behandlar de allt trash sådär tyvärr....vanligare än du trodde faktiskt, karpar, malar och Gar är inte värda ett skit på de flesta ställena där över. Jakttävlingar förekommer osv. En snabb sökning på "bow fishing" ger svaren på vilka fiskar som det inte visas ngn respekt över.
Men Bass osv gullas det som f*n med, när robban skulle sätta på en liten bass som garbete så blev vi nästan förbjudna av vår guide för det är olagligt att agna med bass....men en 100lb karp eller 200lb gar är bara bra att döda....i vissa lägen ligger de långt fram, men i vissa lägen långt långt efter....!Egenföretagare: www.aktiviteterstockholm.se och www.tonox.se
Och såklart på; Sveriges snabbast växande sportfiskesajt www.fisheco.se
Ni når mig på mejl andreas@aktiviteterstockholm.se
Kommentera
-
Gunnar Jansson
elanen
Hjärndöa amerikaner så klart. Skicka dom till Irak och bli kanonmat. Det gör dom väl med glädje. Fast dom känner knappt till vad det ligger. För dom tror ju att Sverige har fullt med isbjörnar på gatan. Det enda dom kan är göka. Svära i TV är förbjudet men att snacka snusksex är tillåtet. Världens mest obildade folk. Synd för Amerika består av alla folkgrupper. Dom gör ju själva parodi på sig själva om deras okunskap.
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Gunnar JanssonHjärndöa amerikaner så klart. Skicka dom till Irak och bli kanonmat. Det gör dom väl med glädje. Fast dom känner knappt till vad det ligger. För dom tror ju att Sverige har fullt med isbjörnar på gatan. Det enda dom kan är göka. Svära i TV är förbjudet men att snacka snusksex är tillåtet. Världens mest obildade folk. Synd för Amerika består av alla folkgrupper. Dom gör ju själva parodi på sig själva om deras okunskap.
Hälleflundrafiskare
Kommentera
-
Visst finns det många riktigt dumma saker med USA. I synnerhet deras härliga dubbelmoral, men samtidigt så har dom faktiskt gjort en hel del bra saker på fiskeområdet. T ex så är ALLT nätfiske förbjudet runt Florida, man har kommit mycket längre vad gäller C&R (om det inte är "skräpfisk" naturligtvis) osv...
I Sverige så propagerar vi för att Europa skall förbjuda drivgarn, men vill ha undantag i Östersjön! Vi låter idioter lägga nät i laxälvsmynningar utan att göra något direkt för att stoppa det - trots att det är förbjudet. Vi ger bidrag till minivattenkraftverk. Norr om Täby så är det bara ädelfisk som är något värt, allt annat skall bort (trots att man vet att predatorer i ett ädelvatten är bra för tillväxten). Vi har i många fall en moral som gör att vi tar upp hinkvis med små öringpinnar trots att det finns minimimått. Vi skiter högaktningsfullt i forskarnas rapporter om vilket uttag man skall ha från Östersjön, vi bevakar inte tjuvfisket trots att vi vet att det kommer att gå åt helvete...
Här är vi så in i
dumma att vi inte ens gör någonting om det är en ekonomisk guldgruva, som att t ex förvalta laxfisket bättre. Med motiveringen att pengarna inte får styra!!!
Så, t o m vårt lilla fenomenala land kanske skulle behöva titta över landsgränsen emellanåt, för att få lite perspektiv på tillvaron
Och nej, jag har ingen lust att flytta till USA. Skulle aldrig kunna bo i ett land där man inte ens kan tillverka en anständig bil
Kommentera
-
Ahh, vad vissa gör dumma inlägg ibland!!!
Håller med om att bilderna kanske inte är de bästa, men att påstå att ameriakaner enbart är korkade är synnerligen obegåvat.
I många fall är de ljusår före oss både vad det gäller sportfiske såväl som yrkesfiske.
I Alaska är hälleflundrafiske förbjudet större delen av året, hårda straff vid brott. Stören väl skyddad mot överfiske. Det är betydligt enklare med fiskekort i USA än Sverige osv. osv. Åk dit och skaffa lite erfarenhet innan ni uttalar er på dåliga grunder. Fisket i USA har absolut inget med övriga politiken att göra, vad irak gör i debatten går över mitt förstånd.
Danne67 skriver precis vad jag anser, bra framfört!!!sigpic
Kommentera
-
Sture, så sant så sant, på de "attraktiva" arterna är det otroligt kunniga i att håla bestånden på en bra och hög nivå, mkt föredömligt och önskvärt vore att at v norderoupeer kunde ta efter detta.
En annan kul grejj lite ang detta var när vi var på basspro; i högtalarna ljöd då och då; "we at the basproshops supprt catchand release"...
Men lika duktiga som de är på dessa saker så är de lika lånt efter vad gäller andra arter...så som karpar, gar osv. men jag är säker på att om de fick kunskapen om dessa för oss europeer attraktiva fiskar skulle kunna skapa en marknad som fick europerna att bli avundsjuka
Egenföretagare: www.aktiviteterstockholm.se och www.tonox.se
Och såklart på; Sveriges snabbast växande sportfiskesajt www.fisheco.se
Ni når mig på mejl andreas@aktiviteterstockholm.se
Kommentera
Foton
Collapse
-
av megabuzzVäcker liv i tråden. Där jag fiskade i våras så lekte gäddorna från början av mars hela vägen in i juni...1 Foto
-
Kanal: Ljugarbänken
2025-09-15, 16:18 -
-
av FunkenHar ett antal Karikko wobblers som skeden har gått av på typ vid bottennapp! Finns det nya att köpa?...1 Foto
-
2025-03-22, 17:54 -
-
av erla34Hej! Jag vill ha hjälp att identifiera några finska laxwobbler. De fyra wobblerna är märkta med JM på...2 Foton
-
2025-03-23, 20:34 -
Relaterat
Collapse
| Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
|---|---|---|---|---|
|
Startad av Blekingefiskaren, 2013-06-01, 21:35
|
14 svar
3 127 visningar