Ursprungligen postat av Barramundi
Visa inlägg
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Savage gear real eel
Collapse
X
-
Vart så sugen på att testa mina real eel idag efter att jag läst denna tråd då jag har haft några liggandes hemma (bara 30cm i olika färger) nya i förpackning. Sagt och gjort.
Fick ett riktigt bra hugg på andra kastet från en vad jag uppskattar till 3-4kg fin gädda så jag nästan tappa spöt i vattnet :p som som till och med på tredje kastet klev på men jag lyckades inte riktigt kroka den! ... tog ett litet tag sen landa jag en gädda på 2,5kg på ett kast då jag knappt han veva så smacka den på! Natur troget bete helt klart
Dock så blev det rätt saftiga bit märken på svans och kropp men den höll som jag trott en gummi bete gör mot gäddans vassa tänder :/ till slut kommer den gå sönder, som med alla gummi beten. Men som den gick i vattnet kommer det bli lite av en favorit för mig
Kommentera
-
Säkert ett bete som funkar men sån jävla hype?
Den ser ut som en ål och gäddornas basföda i sverige är ju till 90% ål, eller? Nja inte riktigt.
Det är en jigg, ingen magisk 10+ magnet.
Savagear är bäst i fiskevärlden på marknadsföring och på så sätt kan dom sälja i princip vad fan som helst.
Hade dom gjort Real Roach, Real Bream eller något liknande så hade jag köpt direkt, det hade varit riktigt coolt och faktiskt imiterat något som många gäddor livnär sig på.
Kommentera
-
Savage Gear har formået at markedsføre kopier, som var det deres egne innovationer, og det er kansje "god"markedføring. Men er det godt for utviklingen af nya prylar?. Savage gear er som jeg dansk, och danskerne er åbenbart bettre handelsmænd, an til at femstille og utvikle nye produkter.
I Danmark og i andre Europæiske lande, er Savage gear unikt, sådan forståt, at firmaet har fåt unge fiskere til at dyrke SG produkter på mycket fanatisk måte, hvor man kun bruker SG, prater om SG, og har en SG uniform på. Ikke helt ulig Hitler Jugend organitationens måte at propagandere overfor den tyska ungdommen i tredierverne på. Jeg tycker denna fanatisme er farlig!.
På den postitive sitan, er ocksa SG mycket bevista omkringen C&R!, og det er er vigtigt butskab at få ut til ungdomman.
Kommentera
-
En annan tråd diskuterar en annan av SG:s innovationer: http://www.fiskesnack.com/forum/show...y-Accel-jerk-4Allt är mört som glimmar!
Kommentera
-
Såg bilder från deras monter på nån fiskemässa, de tillverkar en större shad till gäddfiske som släpps inom snar framtid.Ursprungligen postat av MrDejefors Visa inläggSavagear är bäst i fiskevärlden på marknadsföring och på så sätt kan dom sälja i princip vad fan som helst.
Hade dom gjort Real Roach, Real Bream eller något liknande så hade jag köpt direkt, det hade varit riktigt coolt och faktiskt imiterat något som många gäddor livnär sig på.
Kommentera
-
Ursprungligen postat av killerbug Visa inläggHvis du inta ser likheten, mellan en Alien Eel/Bulldawg, en Deviater/Buster Jerk, En Real Eel/XXL tail eller an 4Play/Castiac etc etc, ja da kan jeg tyvar inte hjælpe dig.
Till skillnad till dig så ser jag att inga av de övriga gummibetena är speciellt lika, kan bero på att jag har glasögon på (?) och vet att egenskaperna är inte de samma på alla efter eftersom jag använder dom flesta regelbundet.
Jag köpte mina två första 2st XXL tailar (som i princip bara är en stor grub) samtidigt som ålarna och de ser inte ett dugg lika ut och finns inte i samma färger eller med färdig riggning...
Jag tycker det är så ledsamt att någon jämt ska påstå att något är en kopia på något annat istället för att se fördelarna med att det finns ett stort utbud av beten.
Det är samma diskussion som när Birkan gjorde sin G.tail och vissa "förståsipåare" påstod att det var en direkt kopia av Cobbs Roundnose tail...hade dom ens tagit och jämfört betena fysiskt innan dom klagat så hade dom inte behövt göra bort sig själva.
Kommentera
-
Du verkar ha tillgång till både Real eel och XXL-tail. Kolla in svansarna. De är exakt lika och XXL-tail var först vilket ger att Real eel har kopierat dess lyckade svansdesign. Sedan har man gjort egna färger och man har designat en ål-liknande del istället för den ribbade grubben. Visst är det så. Bra jobbat SG, en viss produktutveckling. I sin marknadsföring talas det om 3D-scanning, "the perfect lure in appearance and swimming action" och "they produce the perfect escape pattern, tricking even the most wary predator fish to attack. Field testing results have been phenomenal and these easily fished lures will amaze you!"
Det är nog lite här det skaver. Det ska alltid slås på stora trumman när SG marknadsför ngn ny produkt. När 4play lanserades talade man om detaljerade studier av hur strömmingar rör sig osv... en verklig innovation, skriver man i sin katalog. Och visst var det väl en verklig innovation av det asiatiska företag som kom med designen redan 2004...
Att inte se likheten mellan en Alien eel och en Bulldawg är ju, ja inte vet jag, ovanligt.
Kör på vilka beten som ni vill. Jag kommer säkerligen själv att testa en 20 cm firetiger Real eel i vår. Den tror jag blir fin på branterna utanför lekvikarna. Det är jättebra att det finns ett stort urval, men man bör också ära den som äras bör. Inspirationen till Real eel är XXL-tail och bakgrunden till XXL-tail är en lustig felbeställning där de asiatiska fabrikerna trodde att beställaren hade angivit önskad beteslängd i tum och inte i centimeter (så säger iaf ryktet).Allt är mört som glimmar!
Kommentera
-
Tråden handlar inte om alien eel, utan real eel och det är det jag kommenterat inget annat, för att vara tydlig.
Jag kan inte förväxla en "ål" och en "grub" (en larv) även om svansarna har liknande eller samma form, det är för stor skillnad.
Hade färgerna ens varit någorlunda lika så kanske på några meters avstånd.
Kommentera
Foton
Collapse
-
av megabuzzVäcker liv i tråden. Där jag fiskade i våras så lekte gäddorna från början av mars hela vägen in i juni...1 Foto
-
Kanal: Ljugarbänken
2025-09-15, 16:18 -
-
av FunkenHar ett antal Karikko wobblers som skeden har gått av på typ vid bottennapp! Finns det nya att köpa?...1 Foto
-
2025-03-22, 17:54 -
-
av erla34Hej! Jag vill ha hjälp att identifiera några finska laxwobbler. De fyra wobblerna är märkta med JM på...2 Foton
-
2025-03-23, 20:34 -
Relaterat
Collapse
| Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
|---|---|---|---|---|
|
Startad av Blekingefiskaren, 2013-06-01, 21:35
|
14 svar
3 119 visningar