en gång när jag var ute och fiskade så fick jag ingen fisk! det var märkligt!
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
De konstigaste fiskeminnena
Collapse
X
-
achilles
Brokeback Fishing Team
http://gaydogpikehonkeys.spaces.live.com/photos/
--------------------------------------------------
\m/
-
Själv har jag fått upp en pengapåse med oväxlade mynt.The alt.usenet.rulez.is.the.king FAQ
Hakkaa päälle!Saatanan Usenet Rulez, sauna ei ole tarpeeksi kuuma.Kanna sisälle lisää pontikkaa, akka, pikinpäin!Perkele alt.usenet.rulez.is.the.king!
Klickbara länkar följer nedan
Nattplockad mask
Gädda äter Sissy
Abborre vs mask
Abborre vs mört
Måånga gäddor samlade vid betet
Gädda äter gädda
Spännande fiskemetod efter gädda
FS SPARADE TRÅD
Laxhugg!
Kommentera
-
Stål Borre
Föreställ er detta.... Sommarkväll är ute och fiskar Abborre med UL. Bara en massa små-borrar men så får fiskekamraten ett sådant hugg, spötoppen dyker nästan ned under vattenytan och allt annat fiske stannar upp och tokstirrar på drillning och ned mot den förväntade Bumlingen. Efter viss kamp är det dags för monstret att visa sig i ytan och tre förväntansfulla killar står beredda med håv och kamera. Nu till det märkliga, när han lyfter upp fisken över ytan så sitter det en abborre på ca 5 cm??? Ingen skada på fisken så min gissning är att det var borre med pers på bänk över 152,5 kg. Tre avlånga ansikten som övergick till skratt blev det istället för håvning och fotografering.LaSsE
Kommentera
-
* Har fångat musslor på wobbler.
* Har även fångat både spinnare (som jag själv tappat på samma plats året innan!) och wobblers.
* Morsan lyckades snara en skaplig gädda som fastnade i en ögla som småfisken gjort på linan när hon kastmetade när familjen åkte och fiskade när jag var liten.Min fiskeblogg: http://mickesfiske.blogg.se/
"If people concentrated on the really important things in life, there'd be a shortage of fishing poles." - Doug Larson
Kommentera
-
vass lirare!
Jag var ute med båten för några år sen, då följande hände: jag hade just spolat på en helt ny fireline! 0,20 tror jag, skulle bara testa min nya lotto spinnare, fick några borrar, å en gädda! när jag krokat av gäddan, ser jag en perfekt liten lucka i vassen, så jag drog iväg lotton i hopp om vinst
i samma hundradel som den touchar ytan, så plaskar det till i vattnet, inte så stort egentligen, men såg ju att det var en gädda! och vips så var min lotto borta
å försök förstå detta: min fireline hade inte ens hunnit sträckt sig i luften! gäddan hade alltså sanslöst vassa tänder, som kunde klippa en 0,20 fireline i vattenytan när den var slack! /Fredrik Bergström.
Kommentera
-
Bäverkamp!
jo kom på en till! jag var å metade gädda i en liten å bortanför där jag bor! flötet låg å guppade stilla, när jag ser en bäver komma glidande, å då hade jag just kastat ut, så linan flöt visst... jag hann inte veva in den innan bäverdjuret simmade in i linan å dök! slet tag i spöet, det blev riktigt tungt i andra änden för ca 6 sekunder innan den släppte! som tur var
linan hade nog fastnat i pälsen eller i nån tass
/Fredrik Bergström.
Kommentera
Foton
Collapse
-
av megabuzzVäcker liv i tråden. Där jag fiskade i våras så lekte gäddorna från början av mars hela vägen in i juni...1 Foto
-
Kanal: Ljugarbänken
2025-09-15, 16:18 -
Relaterat
Collapse
| Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
|---|---|---|---|---|
|
Startad av mikee, 2005-05-17, 22:24
|
11 svar
13 273 visningar