Polare som är livrädda för sina partners och sviker en gång på gång bara för att dom bor tillsamans med en partner som inte låter som vara ifrån hemmet mer än 1 timme.. Man blir lagomt nöjd när telefonen ringer när man just riggat ut grejerna och personerna nästan kissar i brallan pga sin parter.. Säg ifrån eller byt partner... Fiskar man så fiskar man.
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Vad stör ni er mest på inom fiskevärlden?
Collapse
X
-
SimpZeN
Ursprungligen postat av Grisgäddan Visa inläggPolare som är livrädda för sina partners och sviker en gång på gång bara för att dom bor tillsamans med en partner som inte låter som vara ifrån hemmet mer än 1 timme.. Man blir lagomt nöjd när telefonen ringer när man just riggat ut grejerna och personerna nästan kissar i brallan pga sin parter.. Säg ifrån eller byt partner... Fiskar man så fiskar man.
Men ditt resonemang om att byta partner bara för att dom inte kan fiska jämt eller just när det passar dig, tycker jag är lite overkill.
Kommentera
-
Ursprungligen postat av SimpZeN Visa inläggVisst är det trist, jag själv får ta åt mig lite av det. Får inte fiska så mycket för sambon, men i en relation är det ju så att man måste ge för att få ta. Just nu är det väl så att våran dotter är största anledningen.
Men ditt resonemang om att byta partner bara för att dom inte kan fiska jämt eller just när det passar dig, tycker jag är lite overkill.
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Grisgäddan Visa inläggDu kanske tog det lite hårt där. Själv är jag ensamstående med en dotter på 4 samt att jag har min äldsta var tredje vecka, men när man har planerat in en dags fiske sedan några veckor tillbaka så känns det som att lite ge borde vara något. Jag är själv långt ifrån ute och fiskar så mycket jag önskar. Jäkla pysslande med planering när man är ensam pappa och jobbar treskift. (Har en flickvänn). Visst absolut är det så att man måste prioritera saker i livet men det jag menade var att när man har planerat långt i förväg och pratat med partnern så tycker iaf jag inte att det är okej när hon/han ringer och gnäller om att barnet är jobbigt
Kommentera
-
SimpZeN
Ursprungligen postat av Grisgäddan Visa inläggBra att man läser hela inlägget. Visst absolut är det så att man måste prioritera saker i livet men det jag menade var att när man har planerat långt i förväg och pratat med partnern så tycker iaf jag inte att det är okej när hon/han ringer och gnäller om att barnet är jobbigt
Tror jag missuppfattade ditt inlägg lite, fattade inte riktigt det med att turerna var planerade långt innan. Det du just skrivit förstår jag dock och håller med till fullo!
Kommentera
-
Annars måste jag ju nämna utrustningskrångel3 av 3 gånger jag och polarn var ute sist så krånglade
motor, rullar, ekolod samt värdelös lina
Men nu är det ny fin börkly på spolad samt en fin fräsch 6hp suzuki i rumpen på båten. Bara hoppas att mina elektrikerskills visar sig vara bra när polarn kommer hem från karpjaken
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Grisgäddan Visa inläggPolare som är livrädda för sina partners och sviker en gång på gång bara för att dom bor tillsamans med en partner som inte låter som vara ifrån hemmet mer än 1 timme.. Man blir lagomt nöjd när telefonen ringer när man just riggat ut grejerna och personerna nästan kissar i brallan pga sin parter.. Säg ifrån eller byt partner... Fiskar man så fiskar man.
Ursprungligen postat av SimpZeN Visa inläggVisst är det trist, jag själv får ta åt mig lite av det. Får inte fiska så mycket för sambon, men i en relation är det ju så att man måste ge för att få ta. Just nu är det väl så att våran dotter är största anledningen.
I mitt nuvarande 8-åriga förhållande fiskar jag när JAG vill fiska (eller åtminstone när jag har tid över för att fiska), inte när min tjej bestämmer att jag "får" fiska eller när hon "tillåter" mig att fiska. Jag förstår att det kanske är dumt eller rentav oacceptabelt att åka på en fisketur när man redan planerat en middag eller annat med tjejen, men finns det inga planer så finns det inget som säger att man måste få ett godkännande av regeringen innan man sätter sig i båten.
Å andra sidan ifrågesätter jag aldrig tjejen heller om hon vill åka å shoppa, fika, ut på tjejmiddag eller whatever. Låt henne göra sitt, så låter hon dig vara också! Sen har ni alltid gemensam tid hursomhelst, fast kanske "inte just idag". På så sätt skapas en logisk balansgång. Tror det är viktigt att påpeka detta tidigt i ett förhållande, så man slipper problemet senare efter några år..
Dessutom, tjejen har mer eller mindre själv klargjort att hon inte är intresserad av fisket, trots att jag flera gånger frågat om hon vill följa med. Därmed tycker jag inte att jag behöver ha dåligt samvete när jag åker ut själv eller med polare. Att grabben fiskar en lördag eftermiddag/kväll måste väl ändå hursomhelst vara bättre för tjejen än att han hänger på puben med sina singelpolare?
Stå upp för er, killar! Vi har nog med skitgöra som snor ens fisketid - inte behöver tjejen bli ett utav dessa? Och för guds skull - stäng av mobilerna så fort ni åker ut! Det måste ändå vara regel nummer 1?Mina fiskepass på FishBrain (from. 2012-10-17): http://www.fishbrain.com/GaddMartin
Kommentera
-
Ursprungligen postat av GäddMartin Visa inläggHåller fullständigt med där. Svarar på detta längre ner.
Overkill? Det är precis va det handlar om - ge och ta, vill grabben ut å fiska så ska han få göra det! Båda sidorna i ett förhållande har sina hobbyn/intressen. Om inte annat så borde båda ha egna hobbyn. Hon gillar shoppa, fika, kolla på TV-serier mm och han exempelvis fiskar. Har man inga egna intressen så brukar man inte heller tillåta att ens partner få ha sina, och då är förhållandet dödsdömt i längden. Been there - done that (long time ago)!
I mitt nuvarande 8-åriga förhållande fiskar jag när JAG vill fiska (eller åtminstone när jag har tid över för att fiska), inte när min tjej bestämmer att jag "får" fiska eller när hon "tillåter" mig att fiska. Jag förstår att det kanske är dumt eller rentav oacceptabelt att åka på en fisketur när man redan planerat en middag eller annat med tjejen, men finns det inga planer så finns det inget som säger att man måste få ett godkännande av regeringen innan man sätter sig i båten.
Å andra sidan ifrågesätter jag aldrig tjejen heller om hon vill åka å shoppa, fika, ut på tjejmiddag eller whatever. Låt henne göra sitt, så låter hon dig vara också! Sen har ni alltid gemensam tid hursomhelst, fast kanske "inte just idag". På så sätt skapas en logisk balansgång. Tror det är viktigt att påpeka detta tidigt i ett förhållande, så man slipper problemet senare efter några år..
Dessutom, tjejen har mer eller mindre själv klargjort att hon inte är intresserad av fisket, trots att jag flera gånger frågat om hon vill följa med. Därmed tycker jag inte att jag behöver ha dåligt samvete när jag åker ut själv eller med polare. Att grabben fiskar en lördag eftermiddag/kväll måste väl ändå hursomhelst vara bättre för tjejen än att han hänger på puben med sina singelpolare?
Stå upp för er, killar! Vi har nog med skitgöra som snor ens fisketid - inte behöver tjejen bli ett utav dessa? Och för guds skull - stäng av mobilerna så fort ni åker ut! Det måste ändå vara regel nummer 1?
Kommentera
Foton
Collapse
-
av FunkenHar ett antal Karikko wobblers som skeden har gått av på typ vid bottennapp! Finns det nya att köpa?...1 Foto
-
Kanal: Ljugarbänken
2025-03-22, 17:54 -
-
av erla34Hej! Jag vill ha hjälp att identifiera några finska laxwobbler. De fyra wobblerna är märkta med JM på...2 Foton
-
2025-03-23, 20:34 -
-
av FunkenNån som provat detta batteri till elmotorn? Skapligt pris 2815kr på Amazon1 Foto
-
2025-02-15, 12:55 -
Relaterat
Collapse
Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
---|---|---|---|---|
Startad av geson, 2010-08-05, 15:29
|
9 svar
1 091 visningar
0 gillar