Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Vertikalspön MH vs H, vad betyder det engentligen?
Collapse
X
-
M = Meter (vanligast, finns andra betydelser)Vertikalspön MH vs H, vad betyder det engentligen
MH = Medium Heavy
H = Heavy
HM = Hans majestät
HMK = Hans Majestät Konungen
SBS = Skit Bakom Spakarna (vilket är den absolut vanligaste orsaken till problem med rullar och linor även om ABU och Fireline oftast får ta skiten för detta)
Hoppas du blev lite klarare med språkets snåriga värld
Det finns två ting som är oändliga - universum och människans dumhet, Men när det gäller universum är jag inte helt säker. [Albert Einstein]
Att klaga är som att sitta i en gungstol – du har något att göra men du kommer ingenstans. [Dalai Lama]
Kommentera
-
Ursprungligen postat av MHansson Visa inläggMH = Medium Havy
H = havy har mer ryggrad i klingan!Så uppfattar jag också det men varför har då H-spöet från 4 gram om det är mer ryggrad? tycker det är mycket märkligtUrsprungligen postat av Exxet Visa inläggM = Meter (vanligast, finns andra betydelser)
MH = Medium Heavy
H = Heavy
HM = Hans majestät
HMK = Hans Majestät Konungen
SBS = Skit Bakom Spakarna (vilket är den absolut vanligaste orsaken till problem med rullar och linor även om ABU och Fireline oftast får ta skiten för detta)
Hoppas du blev lite klarare med språkets snåriga värld
Kommentera
-
Enligt mina erfarenheter betyder det ett långsammare lite mjukare spö , nackdelen är att gummibandet kastar uppåt i stället för framåt när man närmar sig max vikten.Så uppfattar jag också det men varför har då H-spöet från 4 gram om det är mer ryggrad
Själv tycker jag det med DS och Verikalspö är ganska meningslösa uppfinningar, ett kortare vanligt spinnspö fungerar oftast väl så bra...
Kommentera
-
prickar man bättre med det?Ursprungligen postat av Henrik Nordberg Visa inläggOm du kikar på ett Yasei till vertikalfisket kan jag tipsa om det lättare jerkspöt (vita serien alltså). Klockrent till prickskytte!Never let your memories be greater then your dreams...
I händerna på ett klantarsel blir även den dyraste utrustning förvandlad till odugligt skit...
Kommentera
-
Jag kände på Yasei Vertical Jigging deta vita samt nu det röda och vad ska man säga? de känns "nästan" identiska så det är svårt att motivera priset för de är rätt mycket dyrare.Ursprungligen postat av Henrik Nordberg Visa inläggOm du kikar på ett Yasei till vertikalfisket kan jag tipsa om det lättare jerkspöt (vita serien alltså). Klockrent till prickskytte!
Annars är det galet snygga spön
Kommentera
-
Hehe ja det är möjligt dock är jag sugen på att prova med dessa spön som har ordentlig ryggrad jämfört med vanliga spönUrsprungligen postat av jorgen.mansson Visa inläggEnligt mina erfarenheter betyder det ett långsammare lite mjukare spö , nackdelen är att gummibandet kastar uppåt i stället för framåt när man närmar sig max vikten.
Själv tycker jag det med DS och Verikalspö är ganska meningslösa uppfinningar, ett kortare vanligt spinnspö fungerar oftast väl så bra...
Kommentera
Foton
Collapse
-
av megabuzzVäcker liv i tråden. Där jag fiskade i våras så lekte gäddorna från början av mars hela vägen in i juni...1 Foto
-
Kanal: Ljugarbänken
2025-09-15, 16:18 -
Relaterat
Collapse
| Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
|---|---|---|---|---|
|
Startad av mikee, 2005-05-17, 22:24
|
11 svar
13 275 visningar