Undrar om det är någon som provat de spön och rullar som säljs på Fishit.com? Märket är Broman. Det jag har tittat på är deras karpspö och deras freerunnerrulle. Bra priser för en fattig fiskare men är de något att ha?
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
karp och gädda
Collapse
X
-
Ursprungligen postat av mikeeUndrar om det är någon som provat de spön och rullar som säljs på Fishit.com? Märket är Broman. Det jag har tittat på är deras karpspö och deras freerunnerrulle. Bra priser för en fattig fiskare men är de något att ha?
sök på ordet "fishit" i sökfunktionen så hittar du massor av info.achilles
Brokeback Fishing Team
http://gaydogpikehonkeys.spaces.live.com/photos/
--------------------------------------------------
\m/
-
”Är de något att ha?” Ja!
De skulle ha varit lite dyrare om de sålts i vanlig butik men de håller inte fullt ut samma kvalitet som de absolut ledande (och dyraste) märkena. Men skulle du välja bland butikernas budgetutrustningar så får de flesta av dem på tafsen an Broman men Broman blir alltså slagen av de bästa.
I butikerna kan du känna på prylarna. Broman får du chansa på. Hur ofta får du känna på karparna innan du lägger ut dina boilies? men du tar chansen ändå!
Fiske är mycket att våga chansa och göra lite annorlunda än kompisarna. Broman har fått många nöjda kunder och goda testresultat.Må vi alla ha ett intressant fiske!
Kommentera
-
Jag kan varmt rekomendera både karpspöna, match och feederspöt. Jag har dom båda och tycker dom är helsköna. Skall köpa ett karpspö till snart (Broman)
Exlusive karp, match och feeder är mycket prisvärda.
Sen att fishit är suveräna vid ev. reklamationer är ännu ett pluss.
Rullen har jag ingen erfarenhet av.Senast ändrad av Quivertip; 2005-01-17, 13:50.
Kommentera
-
Nej jag har inte fiskat med dem utan måste tro på andras utsagor i brist på egen erfarenhet.Ursprungligen postat av mikeeBeBest: Det framgår inte om du provat grejerna själv...
Så vad jag skrev var antagligen något du redan visste.
Må vi alla ha ett intressant fiske!
Kommentera
-
Broman höll jämn och bra kvallitet. Tyvärr slutade Johan Broman där för drygt ett år sedan. Efter det så har spöna blivit riktigt dåliga. Har själv sett flera spön från dem gå sönder den första turen. Senast förra torsdagen drog polarn av en deras 8,3 fotare i kastet.
Har inte provat några av karp/gäddspöna senaste året, men det är samma spöleverantör, och de verkar inte vara intresserade av att göra bra spön åt fishit längre...
Kommentera
-
GösJonas
BB du är säkert en trevlig prick men ibland blir man ruggigt trött på dig.
Hur fan kan du rekomendera utrustning du inte ens känt på?
Nu är det i sig inget fel på Bromans prylar inte det jag vill säga, men du låter som du provat varenda pinal. Butikernas budget utrustning skriver du, vad är det för dig? För din kännedom kan jag berätta att de allra flesta fiskemärken du känner till tillverkar sina spön och rullar på ett fåtal fabriker i asien numer (undantag finns dock ej månag numer) Samma spö kan under märket xx kosta 750 kr men under märket xxx med fint märke kosta 2000 spänn. Flugfiskarna är tex de inom spömarknaden som får absolut mest påslag finns flugspön för tusentals kr som inte kostar mer än nån hundring i inköp. Helt rätt tipsa om saker och ting men att skriva nått är bra som man inte ens provat är fan inte ok. Håller helt med Stiff i tråden om Jerkspön massa folk som äger ett jerkspö som uttalar sig vilket som är bäst, hur fan skall de veta nått iht. Sen kan det ibland bli extra pinsamt höra folk säga den ena rullen eller spöt är bra när de är exakt samma grejor med olika märken. BB ut och fiska med dig nu när isen går, ställ dig upp in båten tjacka in dig på ett par spön och släng dina Írländska skeddrag sen kan du säga vilka spön som är bra respektive dåliga enligt ditt tycke.
Kommentera
-
Jag tror att Fishits spön och rullar har den kvalitet man betalar för. Varken mer eller mindre. Därför jämför jag dem med budgetspön och rullar. För mig är det spön och rullar vars normala prislappar i butik ligger i eller nära intervallet 500 - 1000:-. De gör att de är något att ha men det kan ha betydelse hur mycket man ska ha dem och hur tufft de kommer att prövas i sitt jobb.Ursprungligen postat av GösJonasBB du är säkert en trevlig prick men ibland blir man ruggigt trött på dig.
Hur fan kan du rekomendera utrustning du inte ens känt på?
Nu är det i sig inget fel på Bromans prylar inte det jag vill säga, men du låter som du provat varenda pinal. Butikernas budget utrustning skriver du, vad är det för dig? För din kännedom kan jag berätta att de allra flesta fiskemärken du känner till tillverkar sina spön och rullar på ett fåtal fabriker i asien numer (undantag finns dock ej månag numer) Samma spö kan under märket xx kosta 750 kr men under märket xxx med fint märke kosta 2000 spänn. Flugfiskarna är tex de inom spömarknaden som får absolut mest påslag finns flugspön för tusentals kr som inte kostar mer än nån hundring i inköp. Helt rätt tipsa om saker och ting men att skriva nått är bra som man inte ens provat är fan inte ok. Håller helt med Stiff i tråden om Jerkspön massa folk som äger ett jerkspö som uttalar sig vilket som är bäst, hur fan skall de veta nått iht. Sen kan det ibland bli extra pinsamt höra folk säga den ena rullen eller spöt är bra när de är exakt samma grejor med olika märken. BB ut och fiska med dig nu när isen går, ställ dig upp in båten tjacka in dig på ett par spön och släng dina Írländska skeddrag sen kan du säga vilka spön som är bra respektive dåliga enligt ditt tycke.
Billiga prylar kan vara något att ha men man ska ha klart för sig att de kan svika en eller upplevas som klumpiga och ha dåligt detaljarbete. De är precis som fisket ett chanstagande.
Detta om rekommendationen.
Om du blir trött på mig så är det ett större probem för dig än för mig.
Må vi alla ha ett intressant fiske!
Kommentera
Foton
Collapse
-
av megabuzzVäcker liv i tråden. Där jag fiskade i våras så lekte gäddorna från början av mars hela vägen in i juni...1 Foto
-
Kanal: Ljugarbänken
2025-09-15, 16:18 -
-
av FunkenHar ett antal Karikko wobblers som skeden har gått av på typ vid bottennapp! Finns det nya att köpa?...1 Foto
-
2025-03-22, 17:54 -
-
av erla34Hej! Jag vill ha hjälp att identifiera några finska laxwobbler. De fyra wobblerna är märkta med JM på...2 Foton
-
2025-03-23, 20:34 -
Relaterat
Collapse
| Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
|---|---|---|---|---|
|
Startad av Blekingefiskaren, 2013-06-01, 21:35
|
14 svar
3 122 visningar