Gösjonas lägg ner !! tråden hamnar ju för f-n om redskap. Vad vill du egentligen. Snacka amatörer vem tror du att du är egentligen. Håll dig hos tråkmånsarna på fiske.nu där finns inga amatörer !!
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
karp och gädda
Collapse
X
-
Vi bör väl ändå låta GösJonas få chansen att ta sig tillbaka till tråden och redogöra för sin erfarenhet av Bromans karpspön och Freerunner-rullar. Såsom varande icke amatör, åtminstone i fiske, bör han ju kunna komma med relevanta upplysningar.Ursprungligen postat av FokinGösjonas lägg ner !! tråden hamnar ju för f-n om redskap. Vad vill du egentligen. Snacka amatörer vem tror du att du är egentligen. Håll dig hos tråkmånsarna på fiske.nu där finns inga amatörer !!Må vi alla ha ett intressant fiske!
Kommentera
-
GösJonas
BB miina erfarenheter av Broman sträcker sig till att jag känt och klämt på några av dem. Som jag sa säkert inget fel på dem men jag skulle aldrig tipsa nån kille som frågar om det är bra då jag inte fiskat med dem. Egentligen BB fick du nog lite extra skit då jag precis som Stiff i tråden angående jerkspön lackade ur på att så många kan säga vad som är bäst mm fast de äger ett spö. Dessutom är hela spöbranchen ruffel och båg som jag tidigare nämnt det finns ingen pararell att dra mellan kvalite och pris om vi talar om spön mellan 800-3000 det är bara påslaget och märket som kostar. Jag vet rätt exakt vad färdiga spön från fabrik kostar och just därför blir man ibland lite trött på alla världsmästare som har tre spön i garderoben. Men som sagt BB fick lite extra smörj kanske och jag ber sådan fall om ursäkt.
Kommentera
-
Jag har 5 broman spön:
Två 10ft exclusive haspelspö (4 år resp 2 månader).
Ett 8,3ft exclusive haspelspö. (0,5 år).
Ett 6ft selected light spö. (4 år).
Ett 12 fots karpspö (spö från en tidig prototyp serie). (4 år)
Lånade även ett selected 5-6 flugspö när jag var på Nya Zeeland 3 månader förra året.
De äldre broman spöna är jag mycket nöjd med. Därför köpte jag ett par extra för ett halvår sen när de hade rea. Sen dess har jag haft 2 spöbrott. Polarn som också köpte på sig ett par extra spön har också haft 2 brott. Vi har inte fiskat med dem mycket. De spön som gått av är två 10ft, ett 8,3ft och ett 6ft haslpelspö.
Fishit har varit mycket trevliga och bytt ut de dåliga spöna, men de nya har inte varit bättre...
Jag rekomenderar ingen att köpa ett broman spö som är nyare en ett år. Finns det någon som köpt ett spö från dem senaste året och inte har haft problem med spöt?
Kommentera
Foton
Collapse
-
av megabuzzVäcker liv i tråden. Där jag fiskade i våras så lekte gäddorna från början av mars hela vägen in i juni...1 Foto
-
Kanal: Ljugarbänken
2025-09-15, 16:18 -
Relaterat
Collapse
| Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
|---|---|---|---|---|
|
Startad av Blekingefiskaren, 2013-06-01, 21:35
|
14 svar
3 145 visningar