Men då skall man ha i beräkningarna att de ställer helt andra krav på utrustningen nere på kontinenten. Längre kast och bättre broms och då är det big pit som gäller och det är "onödigt" här uppe i Sverige. Alltså så verkar det som att daiwa gör bäst frambromsade och shimano är bättre på bakbroms.
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
karp och gädda
Collapse
X
-
Får i det här faller hålla en del på Gös-Jonas. Är alldeles för många som skriver upp skitgrejer till himlen. Om det gällde bilar. Skulle det låta så här. Tjackade en Fiat Uno. Vilken bra bil. Jag rekomenderar alla här att köpa en likadan begagnad bil. Inte haft ett fel på ett halvår. Bilen gått som en klocka. Skulle inte förvåna om någon tomte här skrev att sån har jag. Kanonbi,l bästa jag haft. Tänk att den rishögen vart vald till årets bil 1984. Sedan klassad som en av de sämsat bilar som gjorts. Finns vissa liknelser. BeBest, har rätt i att Bromans prylar inte var av bästa snitt. Värst var dessa förklädda haspelrullar. Dyra, men totalt kassa att fiska med. Kände på dessa på en båtmässa på Älvsjömässan. 1000 kronors rullar som var tungvevade, glappa och med fällbar vev som blir paj tidigt. Att det finns kvalite och sedan skrot. Väljer man skrot även om flera tipsat om bra grejor. Är man en tomte. Och då menar jag testade grejor av flera aktörer.Kan ge lite tips om abborrfiske och göstrolling.
Kommentera
-
Härligt. Du vet att en rulle är värdelös att fiska med bara genom att känna på den på en mässa.Ursprungligen postat av elanen... Värst var dessa förklädda haspelrullar. Dyra, men totalt kassa att fiska med. Kände på dessa på en båtmässa på Älvsjömässan. 1000 kronors rullar som var tungvevade, glappa och med fällbar vev som blir paj tidigt. Att det finns kvalite och sedan skrot. Väljer man skrot även om flera tipsat om bra grejor. Är man en tomte. Och då menar jag testade grejor av flera aktörer.
Gösjonas inlägg handlar om att man inte ska skriva upp eller ner grejer man inte fiskat med själv.
Jag tänker inte påstå att jag kan mer om fiske eller fiskeprylar än dig. Tänker heller inte säga att bromans rullar är bäst. Men jag har fiskat med en sådan de senaste fyra åren, och den fungerar fortfarande utmärkt och är fortfarande i bra skick. (Nu pratar jag om " exclusive haspel rullen". Deras baitrunner rulle är skit. "Selected light rullen" är halvdan.)
Nej, jag fiskar inte lika mycket som dig. Det har nog inte blivit mer än ca 150 fiskedagar med rullen.
Tänk, jag har Tufline på ena spolen. Har du några liknande mäss-erfarenheter att dela med dig av om den linan
Kommentera
Foton
Collapse
-
av vaarius275Hej vänner!
Jag har blivit väldigt sugen på att testa på att fiska med en original ”The...1 Foto-
Kanal: Ljugarbänken
2026-08-16, 19:03 -
-
av vaarius275Hej vänner!
Jag har blivit väldigt sugen på att testa på att fiska med en original ”The...1 Foto-
2026-08-16, 19:03 -
-
av megabuzzVäcker liv i tråden. Där jag fiskade i våras så lekte gäddorna från början av mars hela vägen in i juni...1 Foto
-
2025-09-15, 16:18 -
Relaterat
Collapse
| Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
|---|---|---|---|---|
|
Startad av mikee, 2005-05-17, 22:24
|
11 svar
13 547 visningar