Storslokens hemsida - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Storslokens hemsida

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Lucius- Ja se där ja en idiot förklaring till.Poängen är att c&r är ingen lag utan
    en ideologi som jag ser det.Delar man inte ideologi med någon behöver man inte visa detta med aggresiva rent dåliga påhopp.Vore kanske bättre att argumentera för sin idé för att påverka andra.Tror att dessa mindre begåvade inlägg får motsatt effekt.

Kommentera

• Jag tycker att dina regler är idiotiska. Jag känner inte att de ens behövs mötas på ett seriöst sätt. Du är säkert en jättetrevlig prick, men jag tycker att det du presenterar inte går att kalla för argument värda att argumentera emot.

"Skräpa ner och förstöra vatten
      kan de från södra sverige hålla på med"

"Döda dina gäddor direkt och effektivt
      Det är aldrig fel att ta upp mera än du kan bära hem."

Dessa citat kanske belyser nivån på dina argument.
      Allt är mört som glimmar!

Kommentera

• Ursprungligen postat av Jon
        SGK verkar vara en klubb för inbördes beundran.Som skriver egna etiska regler
        och sedan tror att det är taget ur lagboken.Sedan trillar man runt på olika
        forum och idiotförklarar de som helt lagligt klubbar gädda.Eller är det dessa etiska regler som gäller?

Storslokens etiska regler

--------------------------------------------------------------------------------

1. Respektera andra fiskare om de avlivat fler gäddor än du själv.

2. Ha alltid spöna under uppsikt. Använd alltid fler spön än du kan behärska.
        Det ger mer gädda och respekt.

3. För fiskarens säkerhet, använd alltid huggkrok. Var alltid förberedd på att
        den stora kan hugga dig i handen, ha lämplig utrustning med på fisketuren.
        typ "Gäddpriest"

4. Hantera alla gäddor med respekt! Avliva gäddan direkt.
        Försäkra dig om att gäddan är stendöd innan du avkrokar

5. Visa respekt för naturen.Skräpa ner och förstöra vatten
        kan de från södra sverige hålla på med
        Kan du inte dricka vattnet där du fiskar,ät inte fisken

6. Som sann gäddfiskare – var hjälpsam och visa god vilja.
        Påverka andra som först plågar fisken och sen släpper den tillbaks.

7. Tänk på morgondagen! Döda dina gäddor direkt och effektivt
        Det är aldrig fel att ta upp mera än du kan bära hem.Nya gäddor tar dess
        plats

Så nu kan jag trilla runt och idiotförklara c & r
        Skulle du kunna tänka dig att förklara,hur tankarna går bakom varje regel??Skulle verkligen vara intressant att veta vad ni egentligen menar.Eller är dom bara något ni svammlat fram,efter en kvälls mäsk drickande??
        Kjelle Lundberg

Gädda allt annat är agn!

We're born alone, we live alone, we die alone. Only through our love and friendship can we create the illusion for the moment that we're not alone.
        Orson Welles

Kommentera

Lucius- Ja se där ja en idiot förklaring till.Poängen är att c&r är ingen lag utan
          en ideologi som jag ser det.Delar man inte ideologi med någon behöver man inte visa detta med aggresiva rent dåliga påhopp.Vore kanske bättre att argumentera för sin idé för att påverka andra.Tror att dessa mindre begåvade inlägg får motsatt effekt.

Ja och det är väll det som sidan är en del av syftet med sidan? Får man inge arga kommentarer så är det inge kul =)

Kommentera

• Reglerna jag skrev är en parodi för att få andra att förstå SGK:s märkliga betende.De som inte följer deras egna påhittade etiska regler skall uppfattas som idioter.Denna tolkning drar jag av vissa inlägg som bla deras talesman lägger ut på flera forum.Kanske jag var tydligare denna gång.

Kommentera

• Jag och FireTiger tänkte vara med i den tävlingen i sommras, tur att vi inte var det..

Kommentera

• Jon, tycker som jag tidigare sagt att eran sida är ganska kul och jag har tidigare frågat på Storslokens sida vad ni gör av gäddfångsten vid tävlingarna. (Glömde nicken) Fick ett ärligt svar att från en tävling skulle en fiskodlare ta han om dem men hoppade av och därför torkade ni dem till hundmat. Men de andra tävlingarna, hur gick det där med fångsten?...och de kommande ?...och privat, vad gör ni/du av gäddorna ni/du fångar?

Kommentera

• Hemi- Mina gäddor torkas till hundmat eller kokas till katten.Det är inga problem att bli av med gäddorna vid tävlingarna då vi har allmän utdelning efteråt.Någon enstaka matgädda tas tillvara av mig men då endast isgädda.

Kommentera

Reglerna jag skrev är en parodi för att få andra att förstå SGK:s märkliga betende.De som inte följer deras egna påhittade etiska regler skall uppfattas som idioter.Denna tolkning drar jag av vissa inlägg som bla deras talesman lägger ut på flera forum.Kanske jag var tydligare denna gång.
                    Personligen så tror jag att reglerna är avsedda för klubbens medlemmar,och inte något som gäller som lag för andra icke medlemmar.Tror inte att klubbens ståndpunkt är att alla som inte följer reglerna är idioter.Hade du däremot varit allvarlig med dina regler,så hade iaf jag börjat undra om du hade alla getter hemma.
                    Att ta upp alla gäddor man krokar för att göra hundmat av,verkar i mina ögon rätt onödigt.Vet iofs inte hur ofta du fiskar,och heller inte hur mycket ni får.Men om alla som fiskar i mina hemma-vatten skulle göra som du,så skulle det inte vara någon idè att driva fiskecamp längre.Fisket skulle ligga i spillror inom några år.Fast ni kanske har ett kanon vatten som inte påverkas av ett stort uttag,eller så kan ni inte fiska .
                    Kjelle Lundberg

Gädda allt annat är agn!

We're born alone, we live alone, we die alone. Only through our love and friendship can we create the illusion for the moment that we're not alone.
                    Orson Welles

Kommentera

• En märklig sak i den här debatten är att dem som gillar att bonka dvs storsloken och andra, använder sig friskt av parodi, personliga påhopp och generaliseringar men samtidigt förväntar sig att C&R-förespråkare ska bemöta dem endast i vänliga, mysiga ordalag och med konkreta sakliga argument. Kan ni förtala, kalla folk för schizofrena osv får ni väl skylla er själva att nivån är där den ligger? Jag talar ALDRIG utifrån SGK-perspektiv, utan endast utifrån mitt eget perspektiv. Jag ansvarar för det jag skriver, inte SGK.

Man blir själv bemött såsom man bemöter andra.

En annan aspekt som är intressant är att en del tävlingstrollare och liknande tävlingsbonkare använder sig av argument i stil med att SGK visst får ordna en C&R-klass, men själva har vi inte förmågan. SGK är en förening, vi är ingen myndighet, vi är inte Sportfiskarna, vi är inte några med de resurserna. Kunskapen om hur man ordnar en C&R-tävling finns. Det är pissenkelt att ordna en sådan klass själv, om man vill...

En tredje sak. SGK, och ingen jag känner, eftersträvar 100% C&R. Utan de flesta bonkar en och annan gädda till middagsbordet. Det handlar om att vårda de gemensamma bestånd vi har på bästa sätt.
                      Allt är mört som glimmar!

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Blekingefiskaren, 2013-06-01, 21:35
                      14 svar
                      3 124 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg uditsen